Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 17. týden 2019
- Konektor Social: Vaše vláda končí 15. dubna (64 %)
značka: HBO, klient: HBO Europe - DDB Prague: Krvácíme stejně (51 %)
značka: PETA, klient: PETA Germany
- Beefbrothers: Dohromady jsme hokej (51 %)
značka, klient: Tipsport - Aetna: Pojď ven (45 %)
značka, klient: Stihl - Brain One: U nás si vybere každé vaše já (37 %)
značka: Vivantis, klient: Mall Group
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 11 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Konektor zpropagoval Hru o trůny (64 %)
Pro propagaci premiéry poslední řady populárního seriálu Hra o trůny placené televize HBO připravila agentura Konektor Social netradiční kampaň. V Praze probíhal série aktivit, které na premiéru upozornily – nábor do Noční hlídky, obří videomapping i guerillové akce v ulicích a na stadionu Slavia.
Pořád mi nejde do hlavy, proč dělat reklamu něčemu, co ovládlo prostor celkem organicky (už před x lety).
Pavel Jechort
Skvělý claim od MediaComu. Zbytek zbytečně překombinovaný. Méně je často více.
David Brada (Cream)
A to je zábavné. Není lepší způsob, jak vtáhnout fanoušky i nefanoušky Her o trůny do poslední fáze seriálu. Líbí se mi nasazení, to, že je to reálně odžité. Zkrátka guerilla umí hezky nabourat všednost marketingových vod. Škoda, že si to užili jenom Pražáci.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Nebojácná to kampaň. Jen na tom fotbale mi to přišlo trochu bizár, když i na baletě jsou tvrdší hoši.
Michal Šoller (Cognito)
Působivé! Práce na téhle kampani musela být pro všechny zúčastněné velká zábava, závidím skvělou příležitost, jak se vyřádit.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Toto je 100% vítěz týdne, ne-li měsíce! Já vím, že tady zas bude mít tak 56 % max, ale i tak to vyhraje.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Tá tá tata tá tá tatatá... Líbí se mi jednoduchý nápad a ještě o trochu víc výběr místa, kde už padouši v historii stáli. Ve frontě.
Kateřina Tvrdíková (Friendly)
2. Všechny bytosti krvácejí stejně (51 %)

PETA Germany: Všechny bytosti krvácejí stejně (DDB Prague)

PETA Germany: Všechny bytosti krvácejí stejně (DDB Prague)
Německá pobočka organizace People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) představuje novou kampaň, která vznikla ve spolupráci s DDB Prague. Série vizuálů, které kombinují reálné naturalistické fotografie ze zvířecích jatek s ilustrací, si klade za úkol upozornit na nerovné vnímání hospodářských a domácích zvířat. Kampaň bude nasazena v Česku, Německu, Austrálii, Číně, Francii, Indii, Nizozemsku, ve Velká Británii či v USA.
Njn, některé věci stačí prostě ukázat, ani není potřeba cokoliv přikreslovat.
Pavel Jechort
Skvělý fotky, ale co mi chcete říct? Nemám jíst maso? Tak proč ten pes? Vy jíte psy?
David Brada (Cream)
Message je k zamyšlení, nikoho to asi nenechá chladným. Pokud je ale cílem, že nebudeme jíst maso, tak se bojím, že to je velká aspirace. Na druhou stranu, když kupujeme maso, asi bychom měli všichni přemýšlet, jak zvíře žilo a jak umíralo.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Přesvědčovat přesvědčené, odrazovat mainstream? Kadlub starý a neúčinný už 100 let...
Vilém Rubeš
Silné vizuály. Někdy k obrázkům není potřeba dalších slov.
Michal Šoller (Cognito)
Vizuálně silná kampaň. A potřebná. Ale možná jsem jako (téměř stoprocentní) vegetarián neobjektivní.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Jsem přesvědčený, že průmyslová výroba masa je zločin, takže z principu podporuju jakoukoliv aktivitu, která na to upozorňuje. Nicméně si myslím, že je potřeba jít do tohoto tématu mnohem racionálněji. Je nutné připravit lidi na to, že maso musí být desetkrát dražší, protože tolik bude stát, když skončí průmyslová výroba – a ta prostě skončit musí! Jíst maso každý den není nic, na co by měl člověk nějaké právo, natož aby mu to svědčilo. Tím chci říct, že by se mělo začít méně šokovat a více vzdělávat, a vůbec směřovat komunikaci za cílem nějakých konkrétnějších kroků a cílů.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Líbí se mi nápad a pravdomluvnost sloganu. Ale přijde mi to zbytečně uhlazené. Zasloužíme si vidět to nejhorší a nejkrvavější, jinak to podle mého názoru s nikým moc nehne.
Kateřina Tvrdíková (Friendly)
3. Dohromady jsme hokej, říká Čermák (51 %)
Kampaň sázkové kanceláře Tipsport k nadcházejícímu mistrovství světa v ledním hokeji se točila v Praze a v Bratislavě, vznikly tak obsahově identické spoty s českou a se slovenskou hokejovou reprezentací. Vyzdvihují fanouškovství, k němuž patří sázky na sport. Zdůrazňují komunitní charakter sázení – sázkařská komunita Tipsportu je klíčová konkurenční výhoda, která firmu odlišuje od konkurence. V Česku je hlavní postavou spotů herec Hynek Čermák, na Slovensku herec Tomáš Maštalír.
Hynku, já pořád čekal, kdy do sebe obrátíš ten Staráč. A vono nic. A vono je tohle ten největší problém, když různí inzerenti sahají po stejné osobě.
Pavel Jechort
Když dají Kovář nebo Voráček gól, řvou jako lvi a my s nima. Řev nás spojuje, ale tahle série spíš šeptá, škoda. Přesto vítěz týdne.
David Brada (Cream)
Už jen Staropramen do ruky a hurá na tribuny. Ať se snažím, jak se snažím, tak Čermáka mám prostě spojeného s jiným brandem, a to Tipsportu moc nepomůže.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Pan Čermák si nasadí bekovku, a ejhle, ze Smíchovskýho je pan Sportovní, k tomu vezmeme směs sportovně fanouškovských banálů - a je to doma, hoši!
Vilém Rubeš
A přesně vo tom to je! Vzbudit emoce a soutěživost.
Michal Šoller (Cognito)
Není to nic nového pod sluncem, ale spoty mají velmi uvěřitelnou „chlapskou“ atmosféru, skvělý zvuk a samozřejmě Hynka Čermáka.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Podívejte se na Staropramen z minulého týdne – formálně jsou si obě kampaně velmi podobné, rozdíl ve výsledku je patrný a u mě vítězí Tipsport! Super režie, kamera, střih i sound design. Nevím, jestli i podmínky pro natáčení byly srovnatelné. Asi ne a já teď velmi pravděpodobně tvůrcům Staropramenu křivdím - tak třeba aspoň tenhle komentář pomůže k tomu, že klient příště do natáčení dá více času a peněz. Na výsledku to bude vidět!
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Hynek Čermák je fajn. Ale v poslední době všude. Tak aby lidi omylem nefandili Staropramenu.
Kateřina Tvrdíková (Friendly)
4. Pojď ven, vyzývá Stihl (45 %)
„Dřevo volá,“ láká pila. „Nalaď struny na jaro,“ vyzývá vyžínač. „Trávník nepočká,“ vzkazuje sekačka. Výrobce lesní a zahradní techniky Stihl představil nový komunikační příběh s podtitulem Pojď ven, který je od začátku jara vidět na billboardových plochách u výjezdů z měst, v kinech, na internetových televizích, na internetu včetně sociálních sítí a ve dvou stovkách autorizovaných prodejen. O kreativu a strategii kampaně se postarala agentura Aetna. Ta v předchozích týdnech přišla s teaserem nové komunikace.
Pojď ven, já rozumím. Nicméně, když už apeluju na makáče ve mně, asi bych se příště vyhnul fungl novým rukavicím a proprietám obecně. V Hornbachu správně pochopili, že pracant je zasekanej, protože špína k tomu jednak patří a jednak je nepromokavá.
Pavel Jechort
Štýlová produktová videa, ale kde zůstal nápad? Aspoň to není dlouhé.
David Brada (Cream)
Stihl je za mě trochu bez stylu. U Hornbachu se člověk zasměje, zježí se mu chlupy na rukou, když vezme do ruky sekačku, ale tady mám pocit, že něco chybí. Možná to čeká venku před tou kůlnou?
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Dřevo volá: „Pojď ven, Hornbachu!“
Vilém Rubeš
Chce to větší emoce ve videích. I ta typoška na vizuálech by si zasloužila více péče. Čekal jsem víc.
Michal Šoller (Cognito)
Vizuály i videa se mi moc líbí – svou čistotou a jednoduchostí. I jednoduchý claim „Pojď ven“ je super, přímo na komoru. I hardsell jde dělat vkusně!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Moc pěkný nápad, kamera, režie i voiceover.
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Hezké, šla bych ven a koupila si chlapa, co má motorovku. Ale vidím v tom Hornbach. Nemůžu si pomoct.
Kateřina Tvrdíková (Friendly)
5. Vivantis ukazuje čtyři já žen (37 %)
E-shop Vivantis, součást skupiny Mall Group, v komunikaci navazuje na svou podzimní kampaň Píseň smutných holek. Právě z ní se vrací jedna z protagonistek, herečka Kateřina Sedláková, a v novém spotu představuje hned čtyři role, rozdílná já jedné ženy, která spolu svádí vnitřní dialog nad nákupem malé radosti.
Hm, další reklama na eshop s… čímkoliv.
Pavel Jechort
„V rámci archetypu neviňátko se brand posouvá k většímu důrazu na hravost a pozitivismus.“ Tak nám to zahraj, smutná Kateřino.
David Brada (Cream)
Není tohle Teta drogerie? Chybí mi trochu jiskry Smutných holek. Škoda, že si to Vivantis nepodržel i v dalším spotu. Je to dlouhé a předvídatelné.
Martin Frko (Direct pojišťovna)
Nuda stokráte viděná. Proč si tvůrci tak usilovně myslí, že jejich cílová skupina jsou blbky?
Vilém Rubeš
Moje já říká, že je to fajn. Někdy není potřeba vymýšlet složitosti.
Michal Šoller (Cognito)
Spot je mi mnohem sympatičtější než předchozí píseň smutných holek. A docela věrně popisuje pocity, které cloumají námi, běžnými ženami.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Nemám čas se pouštět do podrobné kritické rozborky sborky, a tak napíšu to nejupřímnější, co vůbec můžu napsat – tohle by mě bývalo moc bavilo točit!
Štěpán Zálešák (Zalesak.tv)
Hezké zpracování nudného stereotypu. Když si chci něco koupit, tak si to koupím a rozhodně mi do toho v hlavě nemluví další lidi. To už se dá v dnešní době tlumit práškama.
Kateřina Tvrdíková (Friendly)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací

Economia představuje webový Centrum Výběr
