Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Školství nakoupí média přes Knowlimits, kreativu dodá Comunica

Ministerstvo školství chce ukazovat lidské příběhy. Foto: Profimedia.cz

Ministerstvo školství chce ukazovat lidské příběhy. Foto: Profimedia.cz

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlásilo výsledky tendru na dvouletou komunikaci unijního Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace, jejímž ústředním motivem má být vždy „konkrétní lidský příběh, který těží z výsledků praktického dopadu projektů operačního programu“.

Část řízení zaměřenou na nákup a plánování mediálního prostoru vyhrála komunikační agentura Knowlimits. Nadcházející dva roky bude plánovat a nakupovat reklamní prostor v televizi, rádiu, tisku a online. Knowlimits uspěla s cenou 46,8 milionů Kč (ministerstvo stanovilo strop 65,9 milionu Kč), což bylo nejméně ze tří uchazečů - Comunica a McCann-Ericksson tak neuspěli.

Comunica nicméně dodá kreativní část kampaně, vyhrála totiž druhou část tendru, a to s nabídkou ceny 4,6 milionu Kč (nastavený strop byl 9,1 milionu Kč). Zde hrála roli hlavně navržená cena (60 %), pak návrhy a storyboardy dvou televizních spotů (40 %). O tento kontrakt ve finále soutěžily jen dvě agentury, neúspěšnou byla opět McCann-Ericksson.

Agenturu Knowlimits (konkrétně zastřešující společnost Knowlimits Group) vlastní podle vyjádření firmy pro Médiář předseda jejího představenstva Jan Vidím (50 %), místopředseda Rudolf Mihle (40 %) a člen představenstva Martin Kurzweil (10 %). Mihle a Kurzweil jsou zakladateli skupiny, Kurzweil navíc vede mediální nákup. Jan Vidím je synem otce téhož jména, který býval poslancem ODS, zaměřoval se na silové resorty. Také dcera bývalého zákonodárce Barbora figuruje v některých divizích skupiny Knowlimits.

Agenturu Comunica vlastní prostřednictvím společnosti AdCom Group Petr Věšín.