Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Skoro dvě třetiny nákupů módy jsou ve slevách, říká studie GfK

Ve slevách, akcích a výprodejích nakoupí tuzemští zákazníci téměř 60 % oblečení a obuvi. Nejčastěji takto nakupují v posezónních výprodejích, následují akce z reklamních letáků a slevy vázané na věrnostní programy a registrace u prodejce. Říkají to výsledky nové studie GfK Fashion 2019. „V některých prodejnách jsou podle respondentů slevy tak časté, že v nich prakticky nikdy nenakupují za plné ceny. Respondenti nejčastěji uváděli prodejny Lidl, Sportisimo a Tesco F&F,“ říká Zdeněk Skála, client service director retail & FMCG z GfK Czech.

Přibližně polovina Čechů nakupuje oblečení a obuv minimálně jednou za tři měsíce nebo častěji. Tato zákaznická skupina průměrně utratí za odívání a obuv přibližně 20.000 Kč za rok.

Aspoň někdy nakupuje oděvy nebo obuv na internetu jeden z devíti (86 %) spotřebitelů, minimálně jednou za tři měsíce nakupuje tento sortiment na internetu 42 procent spotřebitelů. Největší podíl zákazníků využívá pro nákup oděvů nebo obuvi e-shopy Bonprix.cz, Lidl-shop.cz, Sportisimo.cz a Zoot. 

Největší podíl zákazníků nakupovalo v posledním roce oděvy nebo obuv v prodejnách Deichmann, Lidl a Sportisimo, následují prodejny řetězců C&A, F&F/Tesco, H&M, Kik a Pepco.

Všichni spotřebitelé nakupují spodní prádlo a také běžnou obuv, 97 % sportovní oblečení a obuv, 96 % oblečení pro denní nošení, dětské prádlo a oděvy do 14 let nakupuje 64 % spotřebitelů.

Výzkum GfK ohledně módy v Česku

Výzkum GfK ohledně módy v Česku

Výzkum GfK ohledně módy v Česku

Výzkum GfK ohledně módy v Česku