Digitální agentury v Atlasu ukázaly, co mají letos nového. Připomeňte si na Twitteru či Instagramu.

Skřivánek: deník je dnes jako leták supermarketu

Šéfredaktor E15 a Eura o roli denního tištěného vydávání informací mluvil na Internet Advertising Conference 2014.

Zleva Dalibor Balšínek (Echo24.cz), Michal Hanák (iDnes.cz), Veselin Vačkov (Lidové noviny) a Tomáš Skřivánek (E15, Euro)

Zleva Dalibor Balšínek (Echo24.cz), Michal Hanák (iDnes.cz), Veselin Vačkov (Lidové noviny) a Tomáš Skřivánek (E15)

Noviny, deníky dnes fungují podobně jako letáky maloobchodních řetězců. Mnohé už nejsou výdělečené, ale pomáhají k lidem dostat další služby či výrobky, za něž vydavatelství utrží víc. Na pražské Internet Advertising Conference to dnes řekl šéf společné redakce deníku E15 a týdeníku Euro Mladé fronty Tomáš Skřivánek. „Přirovnal bych to k letáku v supermarketu. Těm se vyplatí vytisknout grátis své letáky a rozdistribuovat je do schránek. Podobně je to s deníkem. Je letákem, kterým můžu promovat a prodávat své ostatní produkty,“ popsal svou zkušenost.

„Deník je základní produkt, na který můžete navěsit další produkty, které vydělávají – speciální magazíny, konference,“ přiblížil. Odpovídal na dotaz moderátora konference Martina Veselovského, který citoval člena představenstva Vltava-Labe-Press Jaromíra Skopalíka pro Médiář, totiž že deníky přestávají ekonomicky fungovat a jejich hospodaření lze udržet přinejlepším na černé nule.

„V obecné rovině má pan Skopalík pravdu,“ přitakal Skřivánek.

Míní, že přesto se deníky vyplatí dál držet při životě. „Jednotkový výnos z inzerce na papíře je pořád násobně vyšší než z inzerce na webu. Pořád by mi chybělo mnoho desítek milionů korun. Za první kvartál mám 10% narůst tržeb, ale udělám to na přílohách, na konferencích, ne na deníku. Jsem schopen stále zvyšovat tržby, ale potřebuju k tomu ten deník.“

Propojení redakcí tisku s redakcí internetovou v Mladé frontě podle Skřivánka pomohlo následně tomu, že si sesedly a společně začaly pracovat také redakce deníku E15 – ten podle Skřivánka dělá 15 lidí, editorů a autorů – a odborných časopisů. „Web je klíčový integrátor všech našich redakcí – Eura, E15, odborných měsíčníků. Integrovaný newsroom jsme vyřešili jako tenkrát v české redakci BBC, kde i moderátorské hvězdy musely občas i do směn. Tím dostáváme na internet obsah od svých předních redaktorů. Jednou za čas na ně přijde řada, musejí vytvářet původní obsah pro internet,“ popsal Tomáš Skřivánek.

array(3) { [0]=> object(WP_Term)#5306 (10) { ["term_id"]=> int(67) ["name"]=> string(7) "Deníky" ["slug"]=> string(6) "deniky" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(67) ["taxonomy"]=> string(8) "post_tag" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(245) ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Term)#5304 (10) { ["term_id"]=> int(154) ["name"]=> string(13) "Mladá fronta" ["slug"]=> string(12) "mlada-fronta" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(154) ["taxonomy"]=> string(8) "post_tag" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(157) ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Term)#5323 (10) { ["term_id"]=> int(249) ["name"]=> string(4) "Tisk" ["slug"]=> string(4) "tisk" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(249) ["taxonomy"]=> string(8) "post_tag" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1318) ["filter"]=> string(3) "raw" } }