Počet aktivních slevových serverů v Česku na konci října klesl na 98. Za poslední rok tak z trhu zmizelo téměř sto těchto portálů. Vyplývá to ze statistik slevového vyhledavače Skrz.cz. Podle odborníků tento trend bude pokračovat. V říjnu 2011 v ČR působilo skoro 200 aktivních slevových portálů.
„Skončila stovka malých slevových serverů, které pouze chtěly využít aktuální módní vlnu, ale neměly se slevovým serverem větší plány. Příští rok bude na slevovém trhu ve znamení ještě většího posilování první pětky,“ uvedl ředitel serveru Skrz.cz Petr Kováčik.
„Portály, které nepřicházejí s něčím novým, nebo nemají kvalitní servis, mají daleko obtížnější udržet tempo se zavedenou konkurencí. Jejich životnost se mnohdy počítá i na měsíce,“ dodal jednatel Slevína Michal Menšík.
Češi letos utratí podle odhadu odborníků na slevových serverech za vánoční dárky téměř o polovinu víc než loni. „Očekáváme, že letošní obrat slevového trhu se bude pohybovat kolem 2 až 2,5 miliardy Kč, příští rok pak kolem 3 miliard,“ uvedl obchodní manažer projektu Zapakatel.cz Tomáš Carba.
První slevové servery začaly v Česku fungovat na jaře 2010, o rok později jejich počet překročil 200. Od té doby ale počet portálů klesá. Za poslední dva roky služby slevových serverů vyzkoušelo 30 tisíc firem.
Odmítavě se ke slevových serverům tento týden postavila Asociace hotelů a restaurací, podle které se hotelům touto cestou nevyplatí nabízet ubytování. Nepřivede jim totiž více hostů, kteří by se vraceli, a zároveň snižuje loajalitu stálých klientů. Provize slevových portálů se podle asociace pohybuje mezi 21 a 30 % z celkové částky.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
