Investiční skupina DRFG podnikatele Davida Rusňáka koupila od skupiny CPI miliardáře Radovana Vítka dva retailové parky v Česku. Jeden se nachází v Českém Těšíně a druhý v Trutnově, první o ploše 10.000 metrů čtverečních, druhý 25.000. DRFG za nákup parků zaplatila necelou miliardu korun a podle svých slov hodlá pokračovat v nákupu dalších retailových nemovitosti podobného typu. CPI je jedním z největších vlastníků retailových parků v Česku a na Slovensku, do jeho portfolia jich spadá přes 30. Letos a začátkem příštího roku by se parky měly sjednotit pod značku City Market.
Skupina DRFG nyní spravuje portfolio o rozloze asi 110.000 metrů čtverečních, v hodnotě převyšující 4 miliardy Kč. „Zaměřujeme se na retailové parky mimo Prahu. Z našeho hlediska při přísné selekci jsou zajímavější. V Praze totiž poptávka zdaleka převyšuje nabídku, což zvyšuje ceny a snižuje výnos kupujícího,“ uvedl obchodní ředitel DRFG Josef Musil.
Trutnovská akvizice zahrbuje Retail Park Trutnov s hypermarketem Tesco a hobbymarketem OBI, patří do ní i dva Penny Markety. „Tato investice přesně zapadá do našeho portfolia. Poloha parku, mix nájemců, zahrnující prodejny potravin i oblíbený obchod pro kutily, a dlouhodobá udržitelnost nájemních vztahů odpovídají naší akviziční strategii,“ řekl Musil. V Českém Těšíně jde o Tesco a Retail Park: „Českotěšínské Tesco patří mezi nejnavštěvovanější hypermarkety regionu, ve kterém vidíme nevyužitý potenciál. I v případě této akvizice jsme sledovali především dlouhodobou udržitelnost nájemních vztahů.“
Letos DRFG plánuje nakoupit nemovitosti za zhruba 2,5 miliardy Kč a rozšířit portfolio celkem nad 150.000 metrů čtverečních. Přitom doufá v další spolupráci se skupinou CPI. Při hledání vhodných nemovitostí společnost cílí na střední segment, a zaměřuje se tedy na investice od 100 do 750 milionů Kč. „Rozhodně neplánujeme konkurovat velkým fondům, které jsou ochotné investovat do jednotlivých nemovitostí miliardy korun při výnosu 3 až 6 %. Příliv velkého kapitálu vede ke kompresi výnosu nemovitosti, což nás udržuje dál od investic tohoto typu,“ dodal obchodní ředitel Musil ke strategii skupiny.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
