Mediální skupina HighCo, která působí v několika evropských zemích, koupila osmačtyřicetiprocentní podíl ve firmě POS Media Europe specializující se na reklamu umístěnou v místě prodeje zboží. Informovaly o tom dnes společnosti POS Media a HighCo, podle kterých tak vznikla největší evropská mediální agentura zaměřená na reklamu v místě prodeje. Skupina působí také v Česku.
„Nové partnerství je aktivní v deseti zemích, a to v ČR, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Ukrajině, Turecku, Španělsku, Francii, Belgii a ve Velké Británii. Reprezentuje vedoucí (obchodní) řetězce a poskytuje tak řešení pro předních 100 evropských zadavatelů reklamy,“ stojí v tiskové zprávě.
Společnost HighCo získala 48% podíl v POS Media Europe díky odkupu z několika privátních majetkových fondů Commited Capital a od zakladatele POS Media Richarda van het Bolschera.
„Akvizice podílu v POS Media představuje strategický krok vpřed pro HighCo v mezinárodní expanzi. Odborné zkušenosti HighCo pro řetězce a značky spotřebního zboží v kombinaci s postavením POS Media v nadějných středoevropských zemích přináší zajímavou příležitost v oblasti médií pro rozvoj obou partnerů,“ komentoval akvizici předseda představenstva HighCo Richard Caillat.
Společnost POS Media na evropském trhu spolupracuje s předními obchodními řetězci, jako je Tesco, Ahold, Carrefour, Kaufland, Metro či Spar. Mezi její zákazníky patří také společnosti Unilever, Nestlé, Coca Cola, Danone a Kraft. „HighCo a POS Media společně zaměstnávají zhruba 1000 zaměstnanců a společně se staly lídrem oboru v deseti evropských zemích,“ uvedly firmy v tiskové zprávě.
Akvizice byla oznámena v době, kdy výrobci spotřebního zboží chtějí například v Česku více investovat právě do reklamy umístěné v místě prodeje, kterou kvůli hospodářské krizi omezili. Firmy tak v tuzemských prodejnách budou zřejmě častěji pořádat ochutnávky, rozdávat letáky, propagační dárky či umísťovat různé druhy reklamy.
Reklama v místě prodeje se v ČR používá zejména u rychloobrátkového zboží, spotřební elektroniky, oblečení a obuvi, sportovního zboží, tabákových výrobků, krmiva pro domácí zvířata a farmaceutických produktů. Naopak nejméně o využití této formy reklamy uvažují zadavatelé v kategoriích hobby produktů a v automobilovém průmyslu.