Satelitní televize Skylink a CS Link zvýší od dubna servisní poplatek o 13 až 27 %. Nejvíce podraží pravidelná měsíční platba přes SIPO nebo inkaso, a to z 55 na 70 Kč. Výše měsíčního servisního poplatku se přitom od jeho zavedení v roce 2012 postupně zvyšovala nejprve z 29 na 33 Kč v roce 2014 a na 55 Kč o rok později. Služby M7 Group, která obě platformy provozuje, využívá v tuzemsku zhruba milion zákazníků.
Způsob úhrady poplatku (od 1. 4. 2016) |
Česko |
Slovensko |
Pravidelná měsíční platba |
70 Kč (dosud 55 Kč) |
2,60 € |
Jednorázová platba na 12 měsíců |
1.070 Kč (dosud 935 Kč) |
39,70 € |
Jednorázová platba na 24 měsíců |
1.680 Kč (dosud 1485 Kč) |
62,40 € |
Jednorázová platba na 5 dní zasláním SMS |
25 Kč |
1 € |
Placené programové balíčky Skylink |
servisní poplatek zahrnut v ceně |
servisní poplatek zahrnut v ceně |
Po uhrazení servisního poplatku mohou uživatelé přijímat 60 českých a slovenských programů. Ostatní balíčky vyjdou na 179 až 1.100 Kč měsíčně. U těch je už servisní poplatek zahrnutý v ceně.
M7 Group dostala loni od Českého telekomunikačního úřadu pokutu 9,5 milionu Kč za nesplnění ohlašovací povinnosti. Společnost nenahlásila zahájení výkonu komunikační činnosti. Už před tím dostal provozovatel Skylinku a CS Linku pokuty celkem 15 milionů Kč za zavedení servisního poplatku u služeb, které byly do roku 2012 bezplatné.