Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Skype používá polovina lidí na českém internetu

Tuzemský zastupitel Skypu Tiscali Media se prohlašuje dvojkou na českém internetu, bez Skypu je oficiálně sedmý.

Skype. Foto: Profimedia.cz

Oficiální měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor poprvé vydalo čísla o tuzemském fungování platformy Skype. Aplikace pro videohovory přes internet za srpen registrovala 3,2 uživatelů měsíčně, respektive 1,4 milionu denně. Její dosah činí 48 % uživatelů internetu v Česku.

„Máme už před sebou jen jediného konkurenta, co se týká zásahu, a to je Seznam. Jsme dvojka na českém trhu,“ říká dnes Tiscali Media, která Skype obchodně zastupuje, obchodním partnerům, zaznělo to na dnešní pracovní snídani převážně se zástupci mediálních agentur. Tiscali přitom ovšem vychází z dat tzv. Softwarového panelu, nikoli metodicky očištěných finálních dat.

Z toho také bere další údaje - že Skype měsíčně zobrazí 260 milionů stránek vždy jen s jedním reklamním formátem a že skupina Tiscali celkem oslovuje 4,5 milionu uživatelů měsíčně - má přitom jít o průnik dvou údajů ze dvou metodicky rozdílných zdrojů, konkrétně 3,3 milionu uživatelů webů Tiscali Media (včetně webů zastupovaných dceřinou Arbomedia) a 3,2 milionu uživatelů Skypu.

Podle oficiálního výstupu NetMonitoru za srpen byla Tiscali Media mezi tuzemskými online provozovateli sedmá, se zmíněnými 3,3 milionu uživatelů. Před ním jsou Seznam.cz s 6,6 milionu, Mafra s 4,8 milionu, AdActive s 3,9 milionu, ImpressionMedia s 3,8, Economia s 3,7 milionu a Allegro AdMarket s 3,3 milionu.

Sám provozovatel NetMonitoru upozorňuje, že metodika výpočtu reálných uživatelů pro modul aplikací je založena na extrapolaci ze strany Softwarového panelu a nikoli pomocí sběru dat ze skriptů.

„Data z modulu aplikací lze veřejně prezentovat pouze samostatně, nikoli v jednom žebříčku s dalšími měřenými médii v NetMonitoru. U klientských prezentací porovnávajících data z měření klasické návštěvnosti a aplikací je třeba uvést vysvětlení, že jde o analýzu ze dvou modulů za použití srovnatelné, nikoli identické metodiky,“ zdůrazňuje Sdružení pro internetový rozvoj, které výsledky vydává.