Putování padesátikoruny po Česku, které v minulých týdnech zaujalo část veřejnosti i řadu médií, je reklamním projektem, který chce upozornit na to a zvrátit, že lidi dávají čím dál míň peněz charitativním organizacím a čím dál míň věří, že se s takovými penězi nakládá účelně.
Za projektem Padejede.cz stojí reklamní textař a kreativec Libor Oubrecht, jenž prošel agenturami Lowe, Mark BBDO, Publicis či JWT. Kampaň podle něj zasáhla přes milion lidí, nestála víc než 10.000 Kč a nepodílela se na ní žádná agentura ani organizace.
Kampaň měla dvě fáze. První představila minci údajně se zabudovaným GPS přijímačem, tu tvůrci vypustili do oběhu a sledovali skrytou kamerou a přes web její putování reálným světem. Druhá od 7. února nabádá lidi, aby poslali jakékoli charitě 50 Kč a dary zaznamenává na mapu na webu a zpravuje o nich na Facebooku, kde to sleduje přes 14.000 lidí.
Reakce