Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Sledovanost Plechové kavalérie neklesá, zválcovala ČT1 a porazila Krampola na Primě

Nova v létě vede, na ČT1 reprízované socialistické seriály lákají násobně méně.

Podprůměrný socialistický seriál o partě venkovských kombajnistů Plechová kavalérie získává letos v létě na popularitě. Oproti prvnímu dílu se mírně zvýšil počet diváků, kteří včera na Nově sledovali druhou část.

Druhou část sedmidílného cyklu Československé televize z roku 1979 sledovalo v úterý 19. července 1 milion a 12 tisíc lidí starších patnácti let, což znamenalo 11,5 % české populace. Většina jich přitom byla z „mladší“ cílové skupiny diváků 15-54 let, na níž Nova prodává reklamu.

„Největší pozornost vzbudil pořad u žen ve věku 35 až 44 let – v této divácké kategorii dosáhl podílu na publiku 46,36 %. Vysoký podíl na sledovanosti si však připsal na konto i v cílových skupinách muži 15-24 (share 44,29 %) a ženy 15-24 (share 43,20 %),“ pochlubila se Nova v tiskové zprávě.

Druhá část Kavalérie převálcovala třetí část Slavných historek zbojnických, cyklu z roku 1985, který teď o útercích v hlavním vysílacím čase dává ČT1. Měla pouze 268 tisíc diváků. Repríza show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý na Primě dopadla v této konkurenci lépe, s šesti sty tisíc diváků.

Sledovanost hlavních pořadů v úterý 19. července 2011
pořad, čas kanál populace diváků podíl
Plechová kavalérie
20.11-21.06
Nova 11,5 % 1 012 000 33,3 %
Nikdo není dokonalý
20.06-21.04
Prima 6,8 % 601 000 20,0 %
Slavné historky zbojnické
20.01-21.01
ČT1 3,0 % 268 000 9,0 %
Zdroj: ATO-Mediaresearch via ZenithOptimedia

Jiří Moc v knize Lexikon českých seriálů (Česká televize, 2009) podotýká, že „oproti jiným normalizačním seriálům se Plechová kavalérie příliš nereprízovala, neboť televizním dramaturgům bylo jasné, že by propadla stejně jako při premiéře“. Až dosud.

Pozdě večer běhá Ondřej Vesecký

Také veřejnoprávní Česká sáhla v tradičně inzertně i divácky slabším letním období k opakování socialistických seriálů. Kromě úterních „zbojnických historek“ zařazuje ČT1 od tohoto pondělí cyklus z atletického prostředí Dlouhá míle.

Seriál z roku 1989 režiséra Jiřího Adamce má šest dílů, první část sledovalo 165 tisíc, necelá 2 procenta populace. Dvě třetiny z nich bylo ve věku 15-54 let. Slabou sledovanost zapříčinil mimo jiné vysílací čas, Dlouhá míle jde od 23 hodin.

Příběh, v němž hlavní roli atletického reprezentanta Ondřeje Veseckého ztvárnil Svatopluk Skopal, dnes populární díky roli otce v retro seriálu Vyprávěj, hodnotí české publikum o poznání lépe než Plechovou kavalérii.