Slevomat chystá větší personalizaci, cílem jsou mobilní platby bez kupónů

Slevomat chce letos do první pětky e-shopů na českém internetu. Loni zvýšil obrat ze 438 na 758 milionů Kč.

Největšími tématy letošního roku mají být pro přední tuzemský server hromadného nakupování Slevomat.cz perzonalizace nabídky a propojení online a offline obchodních aktivit. „V letošním roce budeme implementovat novou online platformu pro obchodní partnery, kteří budou moci zveřejňovat a řídit své slevové akce,“ uvedl zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr na dnešní tiskové konferenci.

Slevomat také využije geolokačních služeb. Mobilní aplikace nabídne interaktivní mapu, kde zákazník uvidí všechny dostupné slevové akce ve svém okolí.

V oblasti perzonalizace se Slevomat chystá využívat především data ze sociálních sítí. „Dnes nám zákazníci sami říkají, o jaké slevy mají zájem,“ popisuje Čupr. „Na základě dat, ke kterým nám sami dávají přístup, ale víme, že aktuálně hledají něco úplně jiného. Zákazník, který se podívá na stránky Slevomatu nebo dostane newsletter, vždy uvidí ty slevové akce, které se shodují s jeho prioritami a zájmy,“ dodává.

Spolu s MasterCard hodlá Slevomat využívat i nové platební technologie. V pondělí 28. ledna proběhla na Slevomatu historicky první platba prostřednictvím mobilního telefonu. Cílem Slevomatu je podle Čupra nakupování bez kupónů, pouze prostřednictvím platební karty. V praxi by stačilo zaplatit na Slevomatu toutéž kartou jako u toho, od koho danou službu čerpáte, a automaticky by zákazník zaplatil cenu nižší. Sám Čupr však přiznává, že se zatím jedná spíše o utopii.

Slevomat.cz v minulém roce zvýšil obrat o 73 % na 758 milionů Kč, ze 438 milionů rok předtím. Posílil hlavně díky nabídkám zájezdů a prodeji zboží. „Z pohledu obratu jsou kategorie služeb, cestování a zboží vyrovnané,“ odhaluje Čupr. V minulém roce Slevomat vybudoval vlastní sklad, zahájil nově prodej v kategoriích móda a luxus a kosmetika. Letos má přibýt například home a dekor.

Obrat Slevomat Group, která provozuje hromadné nakupování v šesti zemích, dosahuje 2,35 miliard. Počet unikátních návštěvníků českého Slevomatu vzrostl o 30 % na více než 13 milionů, počet registrovaných uživatelů se bezmála zdvojnásobil a na konci roku přesáhl 1,3 milionu. O víc než stovku Zvýšila se i průměrná cena za nákup, konkrétně na 720 Kč.

2011 2012
Obrat Slevomat 438 milionu korun 758 milionu korun
Obrat Slevomat Group 1,5 miliardy korun 2,35 miliardy korun
Slevomat ušetřil zákazníkům 526 503 873 korun 1 089 931 595 korun
Průměrná hodnota objednávky 616 korun 720 korun
Unikátní návštěvníci 10 120 743 13 261 717
Počet návštěv 35 671 567 42 261 462
Počet registrovaných zákazníků 754 275 1 327 253

„Naším cílem je letos prodat zboží a značkovou módu v hodnotě přesahující jednu miliardu korun. Slevomat se v objemu obratu dostane mezi top 5 e-shopů na českém internetu,“ odhaduje generální ředitel Slevomatu Peter Irikovský.

Slevomat v roce 2012