Slevomat.cz koupil většinu největšího konkurenta Zapakatel.cz, další už nechce

„Letos velikost trhu dosáhne 1,8 až 2 miliard Kč,“ odhaduje Tomáš Čupr. Serverů podle něj ale ubude.

Největší server hromadného nakupování na českém internetu Slevomat.cz majetkově vstoupil do Zapakatel.cz, druhého největšího podniku v tomto segmentu. Koupil v něm 51 %. Objem transakce nebyl zveřejněn.

Zbylých 49 % v provozující firmě Spojka Group si nechal Jiří Carba (Spojku Group původně vlastnil půl na půl s Danielem Nytrou).

V trojce trhu, portálu Vykupto.cz, Slevomat od loňska drží 35 %.

„Trh se bude nadále konsolidovat. Cílem je vytvořit silnou trojku, které budou zákazníci při nákupu důvěřovat,“ řekl Tomáš Čupr, zakladatel a menšinový spolumajitel Slevomatu. Slevomat.cz startoval v dubnu 2010, Zapakatel.cz pak v srpnu, přesně před rokem. Podíl vedoucí trojky nyní Čupr odhadl na 40 až 55 % trhu.

Se zakladateli Zapakatele transakci domlouval Tomáš Matějček z jablonecké společnosti Miton, v uplynulých měsících probíhaly schůzky v Liberci, Mladé Boleslavi a v Praze.

Miton, který ve Slevomatu od jeho startu vlastní 49 %, tak posiluje svou pozici lídra tuzemského trhu hromadného nakupování. Jako nejvýznamnější podílník v branži vlastní podíly ve vedoucím Slevomatu, přes něj ve Vykupto.cz a nově v Zapakatel.cz, dále v Cupolis.com a sám pak ovládá Spa.cz s jejich Akcemi.

Slevomat.cz denně přes e-mail a Facebook oslovuje 350 tisíc lidí, Zapakatel.cz 100 tisíc. První prodal přes 870 tisíc kuponů („ušetřil“ tak kupujícím na 500 milionů Kč), druhý přes 370 tisíc kuponů (přes 250 milionů Kč).

„Serverů bude po desítkách ubývat“

Před měsícem fungovalo podle Čupra na českém internetu zhruba 350 slevových serverů, dnes jich je o stovku méně. „Přes léto možná nějakých padesát, šedesát serverů z chvostu odpadne,“ míní Čupr.

Neznamená to, že by se zároveň zmenšoval trh, tvrdí zakladatel Slevomatu, s odkazem na únorová zjištění Mediaresearch v průzkumu pro Médiář.cz. Loni činil obrat slevových serverů 330 milionů korun. „Letos velikost trhu dosáhne 1,8 až 2 miliard korun,“ odhaduje Tomáš Čupr. Samotný Slevomat.cz plánuje letošní obrat na 0,5 miliardy korun (to by dělalo 25 % tržní podíl).

„Rádi bychom se stali distribučními kanály pro fast foody, řetězce s oblečením a další,“ řekl také. Slevomat.cz už začal testovat spolupráci s McDonald’s, Vykupto.cz s KFC, Slevín.cz s obchodním domem Kotva.

Slevomat i Zapakatel mají fungovat odděleně, značky se nebudou spojovat, byť se na dnešní tiskové konferenci Čuprovi prodralo do úst i slovo „Slevomatel“.

S drobnými výjimkami. „Dává smysl spojit marketingové rozpočty,“ říká Čupr. Servery plánují také sdílet reference, kvůli bezpečnosti a komfortu nákupu. „Vznikne černá listina nespolehlivých dodavatelů,“ doplňuje marketingový manažer Zapakatel.cz Tomáš Carba.

Pro Slevomat je to poslední investice na českém trhu, oznámila firma taky. „Pokud nepřijde fantastická nabídka nebo příležitost, která dává smysl. Ale nejsme v nákupním módu, sami nehledáme, není naším plánem koupit čtyřku, pětku, šestku, sedmičku [trhu],“ prohlásil Tomáš Čupr.

Sdílejte