Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Slevomat končí s distribucí módy

„Nejsme procesně nastaveni na to, že půlka lidí něco vrátí,“ vysvětluje Tomáš Čupr.

Upraveno po reakci Slevomatu

Tomáš Čupr na debatě z cyklu Eshopista

Tomáš Čupr na debatě z cyklu Eshopista

Největší tuzemský web hromadného nakupování přestává tento týden definitivně distribuovat módní zboží, jeden ze sedmi základních druhů artiklů, jejichž koupi za výhodné ceny zprostředkovává. Na diskusi z cyklu Eshopista pořádané společností Acomware to dnes v pražském hotelu Barceló řekl spoluzakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. „Důvod je jednoduchý: vratky. Je to neprofitabilní část byznysu,“ vysvětlil.

Ten ve středu odpoledne původně řekl, že Slevomat nabízet oblečení a boty úplně přestane. „Já si myslím, že od pozítří módu na Slevomatu už nenajdete,“ uvedl doslova. Vedení Slevomatu, v němž má Čupr už jen menšinový podíl, reagovalo ve čtvrtek dopoledne, že se mění jen distribuce. „Zboží nepůjde logisticky přímo přes Slevomat jako tomu bylo v některých případech v minulosti u vybraného zboží a značek, ale každý partner si bude dané zboží sám distribuovat ze svých vlastních skladových zásob bez vlivu Slevomatu,“ sdělil Médiáři Tomáš Holý.

Čupr mluvil o praxi, kdy si zákazníci objednají zboží, hned jej vyzkouší a nezanedbatelné jeho množství obratem vracejí. To je nápor jednak na obchodníkovu logistiku, jednak na cash flow – v neprodaném zboží visí peníze a produkty navíc zabírají místo ve skladu. „Raději to přenecháme někomu, jako je Zoot, kdo to umí dělat a s padesáti procenty vratek se popasuje,“ podotkl Čupr v narážce na nedávná slova finančního šéfa e-shopu s módou Zoot Petra Ladžova.

Vyřazení oblečení a bot z nabídky podle Čupra pomůže Slevomatu k lepším výsledkům. „Slevomat je v tuto chvíli ziskový byznys v řádu desítek milionů korun zisku, a když z něho vyjmeme módu, může naběhnout ještě víc. Nejsme procesně nastaveni na to, že půlka lidí něco vrátí,“ dodal otec Slevomatu.

Sekce Móda a styl je dnes jednou z několika hlavních, které Slevomat uvádí v nabídce (kromě toho jde o Cestování, Jídlo a pití, Zboží, Krása, zdraví a relaxace, Zábava a volný čas a Pro děti). Vyřadit oblečení a bot ze svých skladů není letošním prvním případem, kdy se Slevomat rozhodl zjednodušit svůj byznys. V březnu pro iDnes.cz potvrdil, že utlumí privátní značku Markus Pedriksen, pod níž prodával nábytek, kosmetiku a domácí potřeby.

Plné znění reakce Slevomatu

Móda stále patří mezi základní segmenty Slevomatu

Největší tuzemský slevový portál Slevomat se ohrazuje vůči informacím, že z jeho portfolia zmizí segment módy. Tato informace se nezakládá na pravdě. Slevomat v tuto chvíli mění strategii a tomu se přizpůsobí i nabídka právě v sekci módy. Ke změnám dochází v rámci zlepšení služeb zákazníkům.

“Móda vždy byla a do budoucna i nadále bude jedním z pilířů nabízených služeb v rámci Slevomatu. Máme již vybudovanou věrnou základnu zákazníků, kteří se o módu zajímají. Jediné, co se změní, je způsob, jakým je zboží doručováno k zákazníkovi. Chceme se primárně zaměřit na prodej třetích stran. To znamená, že zboží v rámci módy nebudeme sami naskladňovat a distribuovat zákazníkům,” vysvětlila ředitelka společnosti Slevomat. 

V praxi to znamená, že Slevomat bude nadále nabízet zboží významných partnerů jako Pietro Filipi, Baťa, Alpine Pro a podobně. Pouze toto zboží nepůjde logisticky přímo přes Slevomat jako tomu bylo v některých případech v minulosti u vybraného zboží a značek, ale každý partner si bude dané zboží sám distribuovat ze svých vlastních skladových zásob bez vlivu Slevomatu.

“Tyto změny povedou mimo jiné k většímu zákaznickému komfortu, protože tím zrychlíme dodávání zboží. Dále nám to umožní pestřejší nabídku, protože je čím dál více partnerů, kteří umožňují výběr a odběr zboží přímo ve své kamenné prodejně”, doplnila Chytilová s tím, že příkladem může být nedávná prodejní akce společnosti Baťa, o kterou mělo zájem přes 30 tisíc zákazníků. Tak velký zákaznický nápor by nebylo možné interně v rámci Slevomatu odbavit, proto je výhodnější a efektivnější přímé napojení na vlastní sklady daného prodejce a jeho distribuční síť.