Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Slevomat.cz po roce prodal podíl v portálu Zapakatel.cz, šéfové serverů se veřejně rozhádali

  • ČTK
  • 03. 08. 2012 16:14

Lídr tuzemského trhu slevových serverů Slevomat snížil svůj většinový podíl v trojce na trhu portálu Zapakatel.cz a ukončil s ním spolupráci. ČTK to řekl ředitel Slevomatu Tomáš Čupr. Hodnotu transakce firmy neuvedly. Před rokem 2. srpna přitom oba servery ohlásily, že se spojily, aby ovládly trh.

Slevomat dosud v portálu Zapakatel.cz vlastnil 51% podíl. Nyní Slevomat odvolal z vedení Zapakatel.cz svého zástupce a ponechá si ve společnosti minoritní podíl pod 25 %.

Rozchodu předcházela veřejná přestřelka zástupců obou serverů.

  • „Profitovat musí i náš obchodní partner, ne jenom my. Prostě nechceme využívat nevědomosti našich partnerů o slevovém trhu a dřít je z kůže tak, aby kvůli nám přišli, lidově řečeno, na buben. Masér prostě nemůže masírovat rok se ztrátou. Marže musí být tak vysoká, aby byl dodavatel slevy nad náklady, a už vůbec ne v minusu. Je to fér,“ prohlásil šéf obchodníků Zapakatel.cz Tomáš Carba.
  • „Populistické vyjádření pana Tomáše Carby mě pobavilo. Plete dohromady zprávu o masérovi, který masíroval zadarmo po krachu jiného portálu (z důvodu nízkých marží) a snahu Slevomatu o zachování marží, které zaručují dlouhodobou funkci portálů,“ reagoval Čupr.

Důvodem ukončení spolupráce je rozdílný pohled na podnikání a výši marží. „Namísto krátkodechého cenového podbízení je naším cílem vytváření dlouhodobých, oboustranně výhodných partnerství se zákazníky i obchodními partnery a trvalá udržitelnost a finanční stabilita našich společností,“ uvedl Čupr.

Podíl skupiny Slevomat Group na trhu dosahuje nyní 40 %. Obrat tuzemských slevových serverů letos podle odhadů odborníků přesáhne rekordní 3 miliardy Kč.

Zákazníci mohou nyní nakupovat zlevněné zboží a služby na 130 slevových serverech, jejich počet letos ale dál rychle klesá. Loni v létě jich bylo přes 200. „Zůstávají ti, kteří mají sílu poskytovat kvalitní zákaznický servis a další přidanou hodnotu, ať už se jedná o garanci vrácení peněz či ombudsmana řešícího potíže za zákazníka a podobně,“ uvedl ředitel vyhledávače slev Skrz.cz Petr Kováčik. Podle něj by letos mohly z trhu odejít desítky portálů.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb umožní poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

Zapakatel.cz meziročně 2x zvýšil obrat a obchodně se rozchází se Slevomatem

Praha 2. srpna 2012 – Jeden z nejsilnějších portálů kolektivního nakupování Zapakatel.cz dosáhl za rok 2011 obrat ve výši 240 milionů korun a 2x tak zvýšil svou dynamiku proti roku 2010.

„Za první pololetní roku 2012 jsme vykázali meziroční růst kolem 15 % a zisk přes 4 miliony Kč. Jsme s tím velmi spokojeni,“ říká obchodní ředitel serveru Tomáš Carba. Serveru nyní rostou nejen tržby a to především v oblasti cestování, kde je Zapakatel.cz lídrem trhu, ale i počet registrovaných uživatelů (+219 %), návštěvnost (+20 %) nebo zákazníci, kteří uskutečnili alespoň jeden nákup (+132 %). Každý den navštíví Zapakatel.cz podle Google Analytics 32 % nových návštěvníků. Zákazníci na Zapakatel.cz ušetřili více jak 0,75 miliardy Kč a ještě tyto prázdniny bude pokořena hranice 1 milionu prodaných voucherů.

Letos Zapakatel.cz rozjel řadu novinek - platbu poukázkami Sodexo, sekci „móda“ a stránky také zaznamenaly úplný redesign. Přesto je rok 2012 pro Zapakatel.cz ve znamení práce na zákaznické podpoře i podpoře obchodních partnerů. „Infolinku, zákaznická centra a další prozákaznické kroky jsme podnikli už loni a teď je chceme dále rozvíjet. Co je naprostou novinkou, je program na podporu našich obchodních partnerů - dodavatelů slev. Nejlepší marketing je přeci výborná nabídka,“ říká s úsměvem spolumajitel společnosti Jiří Carba.

V rámci tohoto programu Zapakatel.cz nabízí svým partnerům rady, jak si udržet zákazníka, jakých nástrojů využívat k tomu, aby zákazník už při první návštěvě jeho provozovny s voucherem byl ochoten utratit i něco navíc, jak stavět nabídky pro slevové kampaně a co od nich očekávat. „Vycházíme ze zahraničních zkušeností společnosti Groupon. Nejsou to žádné nesrozumitelné poučky, ale naprosto konkrétní rady typu - dejte zákazníkovi s voucherem slevu na další návštěvu ve výši 20 % nebo pivo zadarmo, když přijde na další večeři,“ říká Klára Bitvarová, která má projekt na starosti.

S podporou obchodních partnerů souvisí i neshody v obchodní oblasti s dosavadním partnerem, společností Slevomat.cz. Hlavní příčinou obchodního rozchodu jsou naprosto odlišné názory na výšku marží a také způsob chování k obchodním partnerům. „Domníváme se, že profitovat musí i náš obchodní partner, ne jenom my. Prostě nechceme využívat nevědomosti našich partnerů o slevovém trhu a dřít je z kůže tak, aby kvůli nám přišli, lidově řečeno, na buben. Masér prostě nemůže masírovat rok se ztrátou. Marže musí být tak vysoká, aby byl dodavatel slevy nad náklady, a už vůbec ne v minusu. Je to fér.“ říká šéf obchodníků Zapakatel.cz, Tomáš Carba.

Ztotožňuje se s tím i většina obchodních partnerů. „Nemôžem si dovoliť dať zľavu 50 % a ešte zaplatiť 30% províziu, akú odo mňa žiadajú niektoré portály. So Zapakatel.cz spolupracujem už takmer dva roky s províziou 20 %, peniaze mi dávajú vopred a vďaka tomu sme finančne aj kapacitne zaistení aj v dobe mimo sezóny“, potvrzuje Peter Kubov, manažer hotelu Nezabudka ve Vysokých Tatrách.

Reakce Tomáše Čupra k tiskové zprávě slevového serveru Zapakatel.cz

Populistické vyjádření pana Tomáše Carby mě pobavilo. Plete dohromady zprávu o masérovi, který masíroval zadarmo po krachu jiného portálu (z důvodu nízkých marží) a snahu Slevomatu o zachování marží, které zaručují dlouhodobou funkci portálů. Vyjádření pana Carby si tedy protiřečí. Zřejmě zapomněl, že Slevomat jako akcionář Zapakatele má detailní přehled o fungování jejich firmy.

  • Slevomat má 70% opakovaných partnerů. Kdybychom je, slovy pana Carby, dřeli, tak toto procento je dramaticky nižší. Například jako v případě portálu Zaplakatel.cz.
  • Slevomat za svoji vyšší marži nabízí partnerům dodatečné služby a péči. Nabízíme recenze, demografickou analýzu zákazníků, remarketing na zákazníky, kteří si zakoupili slevu daného partnera, dedikovaného account managera, program pro zlepšování služeb pro zákazníky a zvyšování efektivity slevové akce atd. Naši zákazníci jsou také bonitnější s větší frekvencí a průměrnou hodnotou nákupu. To má za následek mnohem větší konečnou ziskovost našich partnerů než je minimální rozdíl v marži portálů.
  • Rozdíl v průměrné marži Zapakatele a Slevomatu je několik málo procentních bodů (3 - 4%). Nevidím to tedy jako něco, kvůli čemu by měli „partneři přicházet na buben“, jak vtipně pan Carba komentuje ve snaze zaujmout média.
  • Mnohem větší problém pro partnery slevových portálů než 3% rozdíl v marži je nezaplacení slevovým portálem. To se ironicky stalo v případě maséra, kterého pan Carba zmiňuje. Už však nezmiňuje, že Zapakatel je díky svým příliš nízkým maržím ztrátový a vystavuje tak své partnery enormnímu riziku. Slevomat.cz je portál profitabilní a nevěříme, že model Zapakatele je dlouhodobě udržitelný. Partneři, kteří s nimi spolupracují, vyměňují krátkodobou úsporu za jistotu výplaty peněz.

Je mi líto, že to došlo až do této fáze, ale Slevomat nebude nečinně přihlížet veřejným a manipulativním prohlášením od portálu, který má máslo na hlavě a vystavuje partnery takovému riziku.

Rád zodpovím další otázky.

Tomáš Čupr

Slevomat Group ukončila spolupráci s portálem Zapakatel.cz

Praha, 3. srpna 2012 – Společnost Slevomat snížila svůj vlastnický podíl v serveru Zapakatel.cz a nadále již není většinovým vlastníkem tohoto projektu. Zároveň dochází k odvolání zástupce Slevomatu z vedení Zapakatele. Obchodní politiky skupiny Slevomat a serveru Zapakatel nebudou nadále koordinovány.

„Důvody těchto kroků nebudeme nijak komentovat,“ uvádí Tomáš Čupr, CEO skupiny Slevomat Group. „Přejeme našim kolegům ze Zapakatele hodně štěstí v další obchodní činnosti. My ve Slevomatu a Vykupto budeme z pozice jedničky a dvojky na trhu nadále rozvíjet náš obchodní model založený na vysoce kvalitních službách poskytovaných zákazníkům i obchodním partnerům. Namísto krátkodechého cenového podbízení je naším cílem vytváření dlouhodobých, oboustranně výhodných partnerství se zákazníky i obchodními partnery a trvalá udržitelnost a finanční stabilita našich společností,“ dodává Čupr.

„Vykupto.cz vnímá dlouhodobě ‚obchodní praktiky‘ portálu Zapakatel a z toho důvodu plně podporujeme kroky Slevomat Group. Slevomat.cz a Vykupto.cz jako zakladatelé a tvůrci trhu hromadného nakupování v ČR sdílí společné hodnoty - staví na kvalitě a dlouhodobých dobrých vztazích jak s dodavateli, tak s koncovými zákazníky,“ konstatuje Jiří Musil, jednatel portálu Vykupto.cz.