Na úterý 14. února ohlásil Slevomat.cz, největší slevový server na českém trhu, novou službu - možnost založit si na firmy.slevomat.cz zdarma firemní profil a nabízet prostřednictvím něj služby a výrobky.
Slevomat firmám slibuje, že takto budou moci oslovit na čtvrt milionu zákazníků denně. Slevy si budou moci vkládat podnikatelé sami - dnes Slevomat zvládne obsloužit průměrně 15 nabídek denně, poptávka to ovšem údajně převyšuje, je v řádu „vyšších desítek“. Provozovatel serveru jen nabídky do 24 hodin zkontroluje a pak je zveřejní, jinak údajně zasahovat nebude.
„Vytvořili jsme novou prodejní a marketingovou platformu jako alternativu k neefektivním katalogovým zápisům,“ prohlásil zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr, na dnešní tiskové konferenci v galerii pražské kavárny Louvre.
Zatím má Slevomat ve zkušebním provozu zapsáno na 2 tisíce firem, které sehnal prostřednictvím svého call centra, mimo jiné řemeslníky. Podnikatelé budou moci zacílit své nabídky i na slevové servery Vykupto.cz a Cupolis.com, s nimiž Slevomat na nové službě spolupracuje a v nichž má minoritní majetkový podíl.
„(Katalogové zápisy) jsou dneska populární metodou propagace malých a středních podniků, na druhou stranu je otázka, do jaké míry jsou efektivní a do jaké míry přinášejí nové zákazníky. Snažíme se to překlenout přesným cílením,“ doplnil.
Zákazníci si tak na muj.slevomat.cz budou moci vyhledat slevy podle svých preferencí a bydliště. „Personalizace půjde hodně hluboko, chtěli bychom jít na úroveň městských částí a ulic,“ uvedl šéf Slevomatu.
Byl to právě Čupr, který přes osmi dny na témže místě veřejně tvrdil, že svůj slevový server připravuje nejnavštěvovanější tuzemský portál Seznam.cz a spustí ho právě 14. února. Seznam to zatím oficiálně nepotvrdil.
„Ano, je to boj proti klasickým serverům hromadného nakupování, tudíž i proti serveru Seznamu, ale protože nevíme jak konkrétně tento produktově vypadá, ještě nebyl spuštěn, soustředíme se na to, nabídnout alternativu, lepší produkt našim zákazníkům,“ řekl Tomáš Čupr na dotaz Médiáře.
„Loni na slevových serverech utraceno až 400 milionů“
„Slevou, ušlou marží, platíte až za zákazníka, který k vám přijde s voucherem. Je to kontrast vůči reklamě v tisku či rádiu, kde firmy platí předem,“ připomněl Čupr princip hromadného nakupování, marketingového přístupu, který loni a letos na českém internetu zažilo a zažívá boom.
Zákazníci Slevomatu podle údajů provozovatele ušetřili dosud 262 milionů korun. Mohou si vybírat z nabídek v šesti městech v ČR plus slovenské Bratislavy. Měsíčně má Slevomat podle Čupra 1 milion unikátních návštěvníků, 300 tisíc zákazníků odebírá od Slevomatu denní newsletter.
Čupr s Tomášem Matějčkem, zástupce Mitonu, investora Slevomatu, odhadli, že za druhý půlrok 2010, kdy Slevomat a jeho následovníci začali na webu reálně fungovat, utratili lidé na jejich nabídkách 350 až 400 milionů korun. „Myslíme si, že máme víc než polovinu trhu,“ prohlásil Matějček.
„Opravdu relevantních serverů na českém trhu je, tvrdí Čupr s Matějčkem, zhruba pět.
Médiář.cz pořádá 22. února v pražském Hubu mikrokonferenci tyslevomaty.cz, jejíž součástí bude prezentace výzkumu nálad zákazníků či panelová diskuse hlavních hráčů na trhu.