Největší agregátor nabídek slev Skrz.cz je v odhadu velikosti trhu hromadného nakupování v Česku značně optimističtější než Slevomat.cz. Ten je spolu s dvojkou a trojkou trhu, v nichž má podíly, ovládá zhruba polovinu trhu, jenž vznikl startem Slevomatu v dubnu 2010.
„V první polovině letošního roku činil celkový obrat 1,3 miliardy korun, což znamená, že do prosince můžeme očekávat obrat až 3 miliardy,“ odhadl Petr Kováčik ze Skrz.cz.
Tomáš Čupr ze Slevomatu minulý týden odhadl letošní tržby slevových serverů nejvýš na 2 miliardy Kč.
„Za ten rok se trh slevových serverů z okrajové záležitosti proměnil ve fenomén, s nímž je třeba počítat,“ dodává Kováčik. Trh se podle něj konsoliduje a vstoupit na něj je čím dál těžší, i pro zavedené internetové hráče.
Konsolidace
Uživatelé už nenakupují náhodně, ale mají své oblíbené slevové servery, které preferují. Velké a zavedené portály jsou proto stále oblíbenější, zatímco menší servery mají malou návštěvnost a postupně zanikají. V současné době už jich zanikla více než třetina.
„Společnosti, které si stihly vybudovat značku, jsou navíc soběstačnější v propagaci svých nabídek a slevové agregátory u nich nehrají tak významnou roli. Naopak menší slevové servery získávají z agregátorů nabídek padesát i šedesát procent příchozích návštěvníků, u nejmenších serverů to je reálně až 100% všech prodejů,” doplňuje Kováčik.
Těžký vstup na trh
Proniknout na trh s novým portálem je už bez specifického zaměření nebo výjimečně dobrého nápadu takřka nemožné, míní Petr kováčik ze Skrz.cz.
„Nasycenost trhu je dobře patrná na slevových portálech velkých společností jako Aukro nebo Centrum. Přestože na českém internetu mají zavedené jméno, v oblasti hromadného nakupování se mezi zaběhlé servery probíjejí zatím jen s obtížemi,“ tvrdí.
Nových serverů dnes proto přibývá jen velmi málo, zatímco například v listopadu 2010 a únoru 2011 se jich každý měsíc objevilo přes třicet, tedy víc než jeden denně.

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
