Novinky roku 2019 z 19 agentur přinesl letošní Digiveletrh. Podívejte se na fotografie.

Slevové servery sleduje 6 z 10 uživatelů v Česku, víc než třetina na nich už nakoupila

Celkový obrat tuzemských slevových serverů dosáhl v roce 2010 minimálně 330 milionů korun, zákazníci díky nim „ušetřili“ kolem půl miliardy.

Obor hromadného nakupování na slevových serverech se dosud těší přízni uživatelů internetu v České republice. Skoro všichni, kteří už na českém webu využili nabídky nakoupit hromadně, byli s úrovní služeb spokojeni, víc než dvě třetiny uživatelů mají ve slevové servery důvěru.

Zjistila to společnost MEDIARESEARCH v aktuálním průzkumu pro server Médiář.cz, vůbec první studii vnímání slevových serverů zákazníky v Česku.

Mezi jeho hlavní zjištění patří následující:

  • Pouze 11 % internetové populace neví, co jsou slevové servery.
  • 36 % aktivních uživatelů internetu již někdy nakoupilo.
  • Na slevových serverech nakupují více ženy a mladší ročníky.
  • 60 % internetové populace pravidelně sleduje alespoň jeden slevový server, 25% sleduje nabídku 3 a více serverů.
  • Nejdůležitějšími faktory při rozhodování o nákupu jsou zajímavost produktu a celková cena služby či výrobku. Třetím nejdůležitějším faktorem je výše slevy.
  • Drtivá většina (96%) lidí, kteří na slevovém serveru nakoupili, byla spokojena s celkovou úrovní služby.
  • Spokojenější se službami slevových serverů jsou ženy a lidé do 35 let.
  • Mezi respondenty převládá důvěra ve slevové servery: 12% jim určitě důvěřuje, 57% spíše důvěřuje.
  • Důvěra v nabídku slevových serverů klesá s věkem.
  • Polovina lidí, kteří mají povědomí o slevových serverech, si od nich nechává zasílat e-mailem novinky, čtvrtina dokonce z více serverů.
  • Newslettery slevových serverů si více nechávají zasílat ženy.

Slevové servery. Výsledky výzkumu Mediaresearch pro Médiář.cz, únor 2011

Z průzkumu Médiáře na základě rozhovorů s provozovateli slevových serverů a jejich agregátorů vyplývají následující odhady

  • Celkový obrat tuzemských slevových serverů dosáhl v roce 2010 minimálně 330 milionů kč, nejčastější odhad velikosti trhu zní 350-400 milionů Kč.
  • Zákazníci loni díky slevovým serverům „ušetřili“ kolem 500 milionů.
  • Lidé mohli využít zhruba 5 tisíc nabídek, dohromady zakoupili minimálně 800 tisíc voucherů.
  • Průměrná sleva činila 51 %.
  • Nejméně 20x (na 20 různých serverech) uživatelé mohli využít 100% slevu. na pizzu či tankovou plzeň…

Údaje jsou orientační, vycházejí z dat provozovatelů či agregátorů. Nezávislé údaje zatím nejsou k dispozici.

Největší slevové servery, měřeno výší tržeb za loňský rok, jsou

  1. Slevomat.cz 120 mil. Kč
  2. Zapakatel.cz 53 mil. Kč
  3. Vykupto.cz 32 mil. Kč

V top 10 bývají dále uváděny: Akce.Spa.cz (loňské tržby 10,5 mil. Kč), BerSlevu.cz, BonyBony.cz, Cupolis.com (8 mil.), Hyperslevy.cz, MyDeals.cz, NebeSlev.cz, Slevopolis.cz (7,3 mil.).

Zdrojem údajů o tržbách jsou sami provozovatelé. Vzhledem k tomu, že někteří se rozhodli svá data nepublikovat, může se výčet i skutečné pořadí lišit.

Hromadné nakupování v Česku zažilo rozmach v roce 2010, kdy zde vyrostlo hodně přes sto klonů amerického Grouponu. Slevové servery se během několika málo měsíců etablovaly jako nová forma online marketingu, která zde zaujala už i největší mediální domy, například Ringier.

Letos branže čeká jednak první krachy nejslabších, jednak konsolidaci a pokračování snahy ustavit samoregulační pravidla.

Díky fotografu Janu Langerovi nabízíme z úterní mikfrokonference věnované hromadnému nakupování fotogalerii zde na Médiáři i na Facebooku.

Výstup z konference pořádané serverem Médiář.cz dnes přinášejí i Hospodářské noviny.