Slevový portál Zapakatel se letos zaměří na nabídku kulturních akcí a plánuje větší množství nabídek v regionech. Na tiskové konferenci v Praze to dnes oznámil končící výkonný ředitel Jiří Carba, jehož i s bratrem Tomášem a Klárou Bitvarovou coby zakladatele střídá nový management. V letošním roce portál slibuje větší zastoupení zboží a soustředit se bude i na rozvoj spolupráce s Tipsportem a Zásilkovnou.
Zapakatel.cz v roce 2012 zvýšil tržby na 260 milionů Kč (z 240 milionů v roce předchozím) a bezmála zdvojnásobil počet svých zákazníků na 261 tisíc. Prodeje rostly v segmentech zboží a cestování, naopak služby zaznamenaly mírný pokles. Letos se Zapakatel rozšíří nabídku módy a prohloubí spolupráci s projektem Navečer.cz, který prodává zlevněné vstupenky na kulturní akce.
Kladně hodnotí Carba spolupráci s Tipsportem, na jehož pobočkách je možné zboží ze Zapakatele zaplatit. Tuto možnost využívají především lidé v regionech, nejvíce na severní a střední Moravě. „Lidé v těchto oblastech stále nejvíce preferují platbu v hotovosti,“ tvrdí Carba. „Plánujeme i rozšíření spolupráce, různé soutěže,“ dodává. Úspěšná je i spolupráce se Zásilkovnou, která umožňuje alternativní způsob vyzvednutí zakoupeného zboží. Touto cestou bylo doručeno asi 40 % zásilek.
Obecně Carba předpovídá, že letos se slevové servery budou blížit pojetí e-shopů a budou vstupovat do offline médií.
Oproti Slevomatu jsou zákazníci Zapakatele konzervativnější, pokud jde o metody placení. Pouze 26 % plateb uhradili zákazníci kartou, 63 % převodem. Úspěch mezi návštěvníky Zapakatele neslaví ani mobilní zařízení, z 11 milionů návštěv jich prostřednictvím mobilu přišlo 400 tisíc.
Zapakatel.cz zahájil rok 2013 změnou manažerské struktury – Jiří Carba, jeho bratr Tomáš Carba a Klára Bitvarová, spoluzakladatelé serveru, odcházejí z manažerských postů a jejich práci přebírají Jakub Jílek, jako dosavadní provozní ředitel byl k 1. lednu jmenován místo Jiřího Carby výkonným ředitelem, Milan Kotyza coby obchodní ředitel (za Tomáše Carbu a Kláru Bitvarovou) a Mirek Hlaváček jako šéf marketingu (místo Tomáše Carby).