Přinášíme první z nových analýz spotřebního koše na základě slev v letácích obchodních řetězců. Spolupracujeme na nich s webem Kupi.cz.
Ten v říjnu zaznamenal v akčních letácích více než 13.000 slevových akcí. Které produkty obchodníci promovali nejvíc? Kolik z toho byly privátní značky? Jaká byla nejvyšší sleva? Kolik letáků vyšlo a mění se v nich něco? Čtěte dál.
Nejpromovanější produkty v říjnu
V akčních letácích se silně projevil významný den Památky zesnulých (každoročně 2. listopadu), díky němuž patřily mezi nejvíc promované produkty hřbitovní lampy (61 akcí) a hřbitovní svíčky (25 akcí), potom taky svíčky s víčkem (20 akcí). Ty pro měsíc říjen odsunuly i jinak pravidelné „vítěze“ této kategorie. Vzhledem k významnosti dušičkového svátku se zmíněné produkty objevovaly napříč všemi letáky obchodů. Překvapivé umístění na 3. příčce pak v žebříčku nejpromovanějších produktů zaujaly mandarinky, které se objevily celkem ve 24 akcích.
Název | Množství | Jednotka | Počet akcí |
Lampa hřbitovní | 61 | ||
Hřbitovní svíčky - náplň | 60 | g | 25 |
Mandarinky | 1 | kg | 24 |
Coca-Cola | 2 | l | 23 |
Aviváž Silan | 1 | l | 23 |
Prací gel Persil | 50 | dávek | 21 |
Čistič WC gelový Domestos | 750 | ml | 21 |
Plochý malířský štětec Spokar | 21 | ||
Svíčka hřbitovní s víčkem | 80 | g | 20 |
Prací prášek Ariel | 20 | dávek | 19 |
Zastoupení značek v letácích v říjnu
Nejčastěji promovanou značkou v letácích byl v uplynulém měsíci privátní brand Kauflandu K-Purland. Zastoupení privátních značek podpořily na třetím a čtvrtém místě také Tesco a značka Italiamo, která byla v rámci tematického Italského týdne promována v Lidlu.
V celkovém měřítku proběhlo v říjnu více než 13.000 akcí, přičemž privátní značky se na tom podílely ze 7 %. Největší podíl pak tvořily značky Lidlu a Kauflandu.
Značka | Počet akcí |
K-Purland | 127 |
Nivea | 125 |
Tesco | 113 |
Italiamo | 104 |
Madeta | 101 |
Schwarzkopf | 100 |
Penny | 100 |
Hamé | 94 |
Orion | 92 |
Opavia | 90 |
Největší slevy v říjnu
Nejvíc zlevněnými produkty byly v říjnu plněné papriky a sušená rajčata, sleva u nich činila 81 %. Za nimi pak halloweenská dýně (zlevněná o 65 %), čímž se opět projevilo tematické zaměření na podzimní svátek, v tomto případě americký.
Produkt | Velikost | Jednotka | Cena před | Cena po | Rozdíl v % |
Papriky plněné | 150 | g | 42,90 | 8 | 81,35 |
Sušená rajčata | 150 | g | 42,90 | 8 | 81,35 |
Dýně Halloween | 1 | kg | 39,90 | 13,90 | 65,16 |
Prací prášek Lanza | 34 | dávek | 179 | 69,90 | 60,95 |
Osvěžovač do myčky Finish | 89 | 35 | 60,67 | ||
Kofola meruňková | 1,5 | l | 24,9 | 9,90 | 60,24 |
Kofola vanilková | 1,5 | l | 24,9 | 9,90 | 60,24 |
Tyčový mixér Sencor | 499 | 199 | 60,12 | ||
Vinotéka Candy | 9.990 | 3.999 | 59,97 | ||
Vestavěné svítidlo Led Panel Emos | 369 | 149 | 59,62 | ||
Rýč Fiskars Solid | 789 | 319 | 59,57 | ||
Sada kovaných nožů Professor | 1.690 | 690 | 59,17 | ||
Švédská utěrka z mikrovlákna Lagrada | 29 | 12 | 58,62 | ||
Sůl do myčky Finish | 1,5 | kg | 89 | 36,90 | 58,54 |
Aviváž Quanto | 1 | l | 59 | 24,90 | 57,8 |
Sušák na prádlo Quartett Leifheit | 539 | 229 | 57,51 | ||
Pracovní pánská obuv | 699 | 299 | 57,22 | ||
Deka | 699,90 | 299,90 | 57,15 | ||
Kartáček na zuby Atlantic | 49 | 21 | 57,14 | ||
Řezané chryzantémy | 9 | ks | 99,90 | 42,90 | 57,06 |
Za měsíc říjen registrovalo Kupi.cz celkem 453 letáků, které si získaly celkem 4,32 milionu zhlédnutí. I přes oslavy halloweenského svátku a českých Dušiček nebyly vydány žádné speciální tematické letáky. Vydání vánočních letáků je předběžně očekáváno v prvním až druhém listopadovém týdnu.
Albert mění letáky pro supermarket
U letáků pro Albert Supermarket došlo v uplynulém měsíci ke změně. Pro tento typ poboček už nebude vydávána jednotná podoba letáku, nová koncepce akčních letáků Albert Supermarket tak nyní pracuje se třemi různými variantami. Přesný důvod tohoto kroku není prozatím znám, nicméně se jeví jako součást logického postupu, který už uplatňuje například Kaufland nebo Globus. Ty v současné době vydávají pro každou svou pobočku unikátní leták, tím se jim v dohledné době zřejmě Albert Supermarket přiblíží.