Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Slezská diakonie dostala k 30 letům maskota od Adisonu

Slezská diakonie, nezisková organizace poskytující služby v sociální oblasti, si letos připomíná 30 let své existence a rozhodla se proto pro nového maskota – vrabčáka Luciána. O jeho ztvárnění se postarala agentura Adison, konkrétně její kreativní tým ve složení Patrícia Šimončičová a Přemek Adamec. „Jasné zadání vzešlo z crowdsourcingu v rámci členské základny diakonie,“ uvedl Jakub Křenek, který tvůrčí proces v agentuře supervizoval. „Nikdy dřív jsme procesem vymýšlení maskota neprošli,“ poznamenala Renáta Větrovcová, vedoucí oddělení PR a propagace Slezské diakonie.

Maskot vrabčák Lucián ve variantě s lucernou, která je symbolem "nositele světla"

Maskot vrabčák Lucián ve variantě s lucernou, která je symbolem „nositele světla“. „Jméno Lucián má latinský původ, utvořeno bylo ze jména Lucius, což znamená nositel světla. Sloganem Slezské diakonie přinášíme světlo do života potřebným. Zdá se nám příhodné srovnání práce Slezské diakonie se životem vrabce. Také naše organizace má svou minulost, která se navenek může jevit jako ‚všední‘. Je za ní ale spousty lítání, poskakování a snahy být blízko těch, kteří to potřebují,“ uvádí agentura

Důležitým aspektem při vymýšlení podoby maskota byla to, aby byl aplikovatelný do různých situací a komunikačních kanálů i formátů. Vznikly tedy varianty pro tiskové zprávy, trika, kšiltovky i nálepky a další. „Chtěli jsme docílit toho, aby byl Lucián pro Slezskou diakonii použitelný naprosto kdekoliv. Připravili jsme proto i variantu, která rozvíjí stávající logo organizace. Lucián bude nedílnou součástí komunikace organizace, s logem by se tedy měl co nejvíc přátelit,“ říká kreativec Přemek Adamec.

Aplikace maskota na trička

Aplikace maskota na trička

„Snažili jsme se v podobě Luciána kombinovat jemnost, lehkost a jednoduchost. Lucián je podle nás přátelský pilný ptáček, který pomáhá svému okolí. Jeho cílem je přinášet lidem do života světlo, radost a smysl. Nežije uspěchaně a soustředí se na to důležité,“ vysvětluje myšlenkové procesy tvorby grafička agentury Patrícia Šimončičová.