Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Slovenská „reklama na sex“ ve finále Young Director Award

Sedmadvacetiletý Matúš Krajňák bojuje v Cannes o cenu pro nejlepšího mladého režiséra.

První reklama na sex

První reklama na sex

Souběžně s reklamním festivalem Cannes Lions probíhá v Cannes také soutěž Young Director Award, kterou pořádá evropská asociace producentů reklam CFP (Commercial Film Producers Europe). Soutěž je určena na podporu začínajících režisérů. Tvůrce, který se jí chce zúčastnit, smí zaslat výhradně jen jednu ze svých čtyř prvních prací. Na shortlist jejího letošního 17. ročníku se dostal také slovenský tvůrce Matúš Krajňák, který si říká Matus The First, s „první oficiální reklamou na sex“.

Krajňák, působící dlouhodobě v Berlíně, připravil reklamu s kolegou Konstantinem Minnichem pod hlavičkou společného projektu Metropolitan Film Institute. Pro sedmadvacetiletého tvůrce není postup v Cannes prvním mezinárodním úspěchem. Jeho krátký film Are You Feelin‘ Good, zachycující jeden den života muže, který udělal hodně chyb a nyní se snaží všechny do poslední napravit, vyhrál první cenu na filmovém festivale Áčko a byl promítán i na International Student Film Festival v Belehrade, Nordic Youth Film Competition a mezinárodním filmovém festivalu Braunschweig v Německu.

Z Česka se na shortlistu Young Director Award neobjevil v letošním roce nikdo. V minulosti se v této soutěži prosadil například Martin Krejčí, který jednu z kategorií vyhrál. Na shortlist se v uplynulých letech dostali třeba Tomáš Bařina a Jakub Kohák.