Na český trh vstupuje nová fast foodová síť Mr. Kebab. Na konferenci Franchise Day to oznámil její zakladatel a franšízor Ľubor Lelovits. V Česku bude síť provozovat pod masterlicencí firma Czech Retail Group Petra Kutíka a Ondřeje Šlechty, která se starala o franšízu třeba Fruitisima. Czech Retail Group je franšízorem pro české franšízanty, nabízet jim bude tři typy prodejen - provozovnu v obchodním centru, exteriérový stánek, nebo samostatný městský fast food. „Začneme prodejnami v obchodních centrech a na dopravních uzlech, o konkrétních místech zatím vyjednáváme. V krátkodobé vizi bychom tu chtěli mít aspoň 20 provozoven,“ sdělil na konferenci Kutík.
Řetězec vznikl v roce 2005 na Slovensku. Menu je postavené převážně na kuřecím kebabu, ale jak Lelovits uvedl, nabídku doplňují sýrové, bramborové nebo zeleninové speciality. Maso nechává Mr. Kebab vyrábět v rakouské výrobně podle starého tureckého receptu. Většinu ostatních surovin odebírá řetězec od slovenských nebo českých dodavatelů, 40 % surovin vyrábí pod vlastní značkou.
„Máme dobře propracovanou marketingovou podporu. Před dvěma nebo třemi roky jsme zásadně změnili menu boardy, což z týdne na týden způsobilo růst tržeb o 20 %. Máme i věrnostní a bonusové karty, provozujeme různé lokální promoční akce a u prodejen jsou kromě statických menu boardů také multimediální televize,“ popsal Lelovits. Kromě toho má Mr. Kebab microsite mrkebab.eu a také facebookovou stránku, každá prodejna svou. „Mr. Kebab rovněž disponuje asi čtvrt roku starou mobilní aplikací, která je propojená s věrnostním programem,“ doplnil Ľubor Lelovits.