Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Šmuclerová: Česko se pro zahraniční vydavatele stalo Zlínem

Mediální firmy odjinud se přestaly na Česko soustředit, to pro jejich fungování podle šéfky Czech News Center nebylo pozitivní.

Zleva Jaromír Skopalík, Libuše Šmuclerová, Roman Latuske, Michel Fleischmann a moderátoři Filip Rožánek a Milan Hladký v úvodní diskusi druhého dne konference Forum Media

Zleva Jaromír Skopalík, Libuše Šmuclerová, Roman Latuske, Michel Fleischmann a moderátoři Filip Rožánek a Milan Hladký v úvodní diskusi druhého dne konference Forum Media

Generální ředitelka předního tuzemského tiskového vydavatelství Czech News Center Libuše Šmuclerová považuje za přirozené, že se zahraniční vydavatelé postupně zbavují svých aktiv v České republice. „Nevidím v tom negativní vývoj,“ řekla Šmuclerová dnes na úvod konference Forum Media.

Manažerka se zkušenostmi z televize Nova a z angažmá pod předchozím majitelem téhož vydavatelství, ještě pod názvem Ringier Axel Springer, má za to, že přechod pod české vlastníky může tuzemským mediálním firmám pomoci začít fungovat efektivněji, respektive lépe posuzovat, co funguje.

„Zahraniční firmy se rozkročily od Asie po Ameriku a my jsme se stali, jak říkám, jakýmsi Zlínem v jejich podnikání. Jejich fokus na Česko tedy nebyl tak autentický,“ řekla Šmuclerová. „Teď se můžeme soustředit na naše lokální problémy, lokální v dobrém slova smyslu, a být tím pádem konkrétnější,“ uvedla taky.

Czech News Center jde nyní cestou navěšování dalších produktů a služeb hlavně pod značku své vlajkové lodi, bulvárního deníku Blesk. Po předplacených kartách pro volání BleskMobil a dobíjecí platební kartě Blesk peněženka plánuje letos 11. listopadu uvést další produkt Blesk Energie. „To znamená plyn a elektřina,“ přiblížila Šmuclerová.

Vydavatelství si chce vyzkoušet také zpoplatnění obsahu, ale jen malé, pečlivě vybrané části. „Se zavřením některého obsahu počítáme, v drobných procentech, která nebudou významná, že to ve výnosech téměř nepocítíme,“ předpovídá generální ředitelka. Konkrétní plány zatím neexistují.