Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Šmuclerová: Ringier má z online aktivit 5 % výnosů. „Do roka to dvanáct nebude“

Šéfka největšího vydavatelství v Česku Ringier Axel Springer mluvila o podnikání v online prostředí.

Největší vydavatelství v Česku Ringier Axel Springer v dohledné době nečeká výrazná změna struktury příjmů. Na celkových výnosech se online aktivity nyní podílejí zhruba 5 %, do roku 2013 plánovali švýcarsko-němečtí majitelé růst na 12 a později 15 %, ale podle šéfky české pobočky Libuše Šmuclerové to do roka „dvanáct nebude“.

Šmuclerová to řekla dnes na dotaz Médiáře v rámci dalšího pražského setkání z cyklu NetClub společnosti Internet Info.

Předeslala, že Ringier Axel Springer je nyní „v procesu budování integrovaných newsroomů“ a v nejbližších týdnech hodlá uzavřít výběrové řízení na nového ředitele digitální divize (ten předchozí Ivan Hamšík odešel v červenci šéfovat Reflexu).

V digitálním prostředí je ředitelka Šmuclerová skeptická vůči šíření obsahu přes speciální aplikace na tabletu iPad, k němuž přistoupila konkurenční vydavatelství Economia, Mafra či Mladá fronta. „Momentálně je to čiročiré PR nebo edukativní proces nebo činnost, která je ekonomicky nepodložená,“ podotkla. Třeba společenský týdeník Reflex už měl aplikaci pro iPad nachystanou loni na podzim, vydavatelství ji ale nakonec neuvedlo.

Šmuclerová rovněž zopakovala svou tezi, že spolehlivý nový obchodní model pro média v elektronickém prostředí zatím nikdo nevymyslel.

„Nevěřím na zpoplatňování stránek, nevěřím, že touto cestou lze dojít k zásadnímu příjmu,“ řekla také, byť míní, že i na internetu by bylo vhodné zachovat exkluzivitu původní informace tím, že nebude snadné se k ní dostat. „Ale že by nám to dovolilo zaplatit pořízení informace, to vůbec ne,“ uvedla Libuše Šmuclerová.

Ringier Axel Springer loni v Česku dosáhl tržeb 2,3 miliardy Kč a zisku 552 milionů Kč. Z pohledu tržeb z online reklamy ho tu průzkum AdMonitoring řadí na 6. příčku mezi mediálními domy, s tržbami 12 milionů Kč za září 2011 (jde o ceníkové ceny, bez započítání slev, skutečný výdělek může být nižší).