Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Socialsharks zakládají divizi pro gaming a esports

Petr Andrýsek

Petr Andrýsek

Digitální agentura Socialsharks Petra Andrýska zakládá novou divizi zaměřenou na gaming a esports. To souvisí s Andrýskovou investicí celkem 8 milionů Kč právě do této oblasti, s níž hodlá uspět na globálním trhu. Peníze vkládá do několika projektů. Nejvýraznější z nich je doplněk stravy Madmonq, který slibuje přinést zdravější způsob života do esportu a pomoci hráčům zlepšovat se. Dalším projektem je startup pro analýzu zápasů v esports pomocí umělé inteligence a velkých dat.

„Chceme být partnerem pro firmy, které chtějí proniknout do segmentu esports a jeho vysokopříjmové skupiny zákazníků. Kromě toho je naším cílem pomáhat vydavatelům a tvůrcům her,“ říká Andrýsek. Pro Socialsharks, které jako ředitelka nyní vede Nikol Stolle, má zmíněný segment sloužit jako zdroj inovací v oblasti influencerů, videa, produkce, sociálních sítí jako Reddit, Discord či Twitch a v budování komunit.

„Twitch a Facebook svádí bitvu o prvenství v live videích a hodně youtuberů a tvůrců obsahu se přesouvá právě na Twitch, díky lepší monetizaci obsahu,“ argumentuje ředitelka Socialsharks. V Česku se za hráče počítačových her považuje přes milion lidí, přímo do komunity esports se počítá skoro půl milionů uživatelů a diváků. V zahraničí už do segmentu investují značky jako Mercedes-Benz, Gillete nebo Wüstenrot.