V neděli po osmé začal na televizi Nova nový detektivní seriál z prostředí advokátní kanceláře Dáma a Král. V hlavních rolích Matěj Hádek, Tereza Hofová a Miroslav Donutil. Hlavním scenáristou je Štefan Titka, hlavním režisérem je Vladimír Michálek, producentem Bionaut Vratislava Šlajera, který pro Českou televizi dělal Svět pod hlavou a s Donutilem Doktora Martina.

Soud Babišovi zakázal pomlouvat Bison & Rose

K nedávno minulým slovním přestřelkám šéfa hnutí ANO Andreje Babiše s Milošem Růžičkou, respektive PR agenturou Bison & Rose, kterou Růžička spoluvlastní, přibyl soudní verdikt. Krajský soud v Praze v pondělí 4. září na návrh Bison & Rose vydal předběžné opatření, jímž Babišovi uložil „povinnost zdržet se tvrzení, kterými by přímo či nepřímo označil žalobce [Bison & Rose] za lobbistickou agenturu, lobbisty, manipulátory, provokatéry, ovlivňovatele či ovladatele České televize, vydavatelství Economia, Ministerstva vnitra ČR nebo předsedy vlády České republiky Bohuslava Sobotky„. Novináře o rozhodnutí soudu informovala agentura Bison & Rose.

Agentuře dlouhodobě vadí právě to, že Babiš opakovaně tvrdí, že Bizoni pracují pro ČSSD či pro premiéra Sobotku. Bison & Rose argumentuje, že pro žádné hnutí, stranu ani aktivního politika nepracuje a dál že se nevěnuje a nikdy nevěnovala lobbyingu. Miloš Růžička loni na půdě agentury před novináři zdůrazňoval, že kontakty s ČSSD jsou výhradně jeho, ne firemní aktivitou. Říkal, že jako fyzická osoba externě radí ministru vnitra Milanu Chovancovi z ČSSD.

„Rozhodnutí o předběžném opatření považujeme za nezákonné a z toho důvodu budeme podávat proti němu odvolání. Rozhodnutí zasahuje do mého práva na svobodu projevu, není ani řádně odůvodněno. Před jeho vydáním jsme neměli možnost se k němu vyjádřit,“ cituje iDnes.cz Babišovu reakci. Komentátor Erik Best dnes upozornil, že o Růžičkovi mluví Babiš naposled v čerstvě zveřejněném volebním programu ANO. „Vládu ve skutečnosti neřídí premiér, ale nejrůznější zákulisní skupiny, lobbisté a poradci. Zkuste si na internetu dohledat jména Radek Pokorný nebo Miloš Růžička. Možná pak zjistíte, kdo tady skutečně tahá za nitky,“ píše se v dokumentu doslova. „Dokument ale Babiš nemusí stáhnout, protože útočí přímo na Růžičku, ne na jeho agenturu,“ dovozuje Best.

„Andrej Babiš se rovněž snaží vyvolávat dojem, že agentura Bison & Rose vydělává vysoké částky na zakázkách od klientů ze státní správy či od státem ovládaných firem. Skutečnost je právě opačná: od doby, kdy se jeden ze společníků Bison & Rose stal poradcem ministra vnitra, nezískala agentura s výjimkou České televize žádnou zakázku od veřejného zadavatele, především proto, že se o ně z vlastního rozhodnutí neuchází,“ tvrdí majitelé PR agentury. „Předběžné opatření vydané Krajským soudem v Praze je krokem, jehož smyslem je zabránit Andreji Babišovi, aby újmu, kterou agentuře Bison & Rose systematicky způsobuje, nadále zvětšoval do doby, než o ní pravomocně rozhodne příslušný soud,“ doplňují Bizoni.

Kvůli článku v deníku Mladá fronta Dnes se loni majitelé Bison & Rose – kromě Růžičky jsou jimi Olga Bisová, Vladimír Bystrov a Roman Šmíd – rozhodli podat žaloby na vydavatelství Mafra (tehdy ještě oficiálně v majetku Babiše) celkem o 12 milionů Kč. Tehdejší redaktor deníku Marek Přibil, známý z pozdější kauzy nahrávek, na nichž se s Babišem domlouval na obsahu svých textů, v MF Dnes psal o koupi horského hotelu Kladenka, který byl kdysi v majetku OKD. Text je přitom nadepsaný Sobotkovi lidé podezřele levně koupili hotel. „MF Dnes lže v zájmu svého majitele,“ reagoval tehdy Růžička na zmíněné tiskové konferenci v sídle Bison & Rose.