Soud: reklamu na tramvajích ať zatím dělá Rencar

Obvodní soud pro Prahu 9 nařídil předběžným opatřením pražskému dopravnímu podniku, ať umožní firmě Rencar dál nabízet reklamu na pražských tramvajích.

Reklama na zastávce v režii JCDecaux. Foto: Profimedia.cz, MF Dnes + LN

Rencar může jako nosič nadále využívat pražské tramvaje, dopravní podnik se chce ale odvolat. Foto: Profimedia.cz

Pražský dopravní podnik musí firmě Rencar, se kterou vede spor, umožnit umisťovat reklamu na tramvajích. Předběžným opatřením to nařídil 2. prosince Obvodní soud pro Prahu 9. Dopravní podnik se proti jeho rozhodnutí odvolá, ale do rozhodnutí o tomto odvolání se bude současným soudním usnesením řídit, informoval ČTK jeho generální ředitel Martin Gillar. Rozhodnutí se týká jen reklamy na vozech tramvají, Rencar si podle Gillara stěžoval na nedostatečnou součinnost dopravního podniku.

Podle ředitele Rencaru Pavla Slabého to není poprvé, kdy soud svým rozhodnutím zabránil dopravnímu podniku trvat na vyklizení reklamních ploch. Slabý to uvedl v tiskové zprávě s odkazem na to, že už v minulosti se dopravnímu podniku nepovedlo ukončit spolupráci se společnosti EuroAWK, která je konkurentem Rencaru v oblasti reklamních nosičů v pražském metru. „Soudní spory [s Euro AWK - pozn. red.] už trvají roky a situace není vyřešena dodnes,“ tvrdí Slabý.

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi. Smlouva s Rencarem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031, podle dopravního podniku je neplatná. Obě strany na sebe podaly žaloby.

Podle Slabého má vedení dopravního podniku stále na stole nabídku Rencaru na dosažení co nejvyšších příjmů z prodeje reklam. „Dopravní podnik o ní bohužel dosud bez jakéhokoli odůvodnění odmítal jednat. Z takového postupu společnost Rencar Praha, ve které je paradoxně DPP spoluakcionářem, nabyla dojmu, že ve skutečnosti je jediným cílem její výměna za jiného obchodního partnera, a to za každou cenu,“ prohlašuje Slabý. 

Podle informací Rencaru citovaných ČTK byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů Kč. DPP obdržel 68 % z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů Kč, a dál akcionářské dividendy 7 milionů Kč.

Sdílejte