Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Soud zamítl insolvenční návrh na provozovatele billboardů euroAWK

  • ČTK
  • 14. 02. 2012 18:24

Městský soud v Praze dnes zamítl insolvenční návrh, který na reklamní společnost euroAWK kvůli údajnému dluhu 2,8 milionu Kč loni v červnu podala britská společnost Flogstone Consultants. Agentura euroAWK v Česku provozuje jednu z největších sítí billboardů a prosvětlených reklamních vitrín.

Samosoudce Pavol Pikna zamítnutí insolvenčního návrhu zdůvodnil tím, že obě firmy kvůli platnosti pohledávky vedou jiný soudní spor, který zatím nebyl ukončen. Pohledávka proto zatím nemůže být splatná a britské firmě nelze v insolvenčním řízení uznat postavení navrhovatele. Firma euroAWK podle Pikny navíc prokázala, že má dostatečný majetek na uhrazení svých závazků.

V průběhu insolvenčního řízení s euroAWK se postupně přidali další neuspokojení věřitelé a celková výše přihlášených pohledávek nyní činí přibližně 70 milionů Kč. Největším věřitelem je reklamní společnost TIME Service, které euroAWK údajně dluží zhruba 40 milionů Kč. O tyto přihlášené pohledávky se ale také vedou soudní spory.

Právníci euroAWK insolvenční návrh označili za šikanózní a argumentovali tím, že firmy přihlášené do insolvenčního řízení nejsou věřiteli této společnosti. Zástupci euroAWK dokonce požadovali, aby odborníci posoudili stáří inkoustu na klíčové smlouvě o dílo se společností Trenton, protože prý byla podepsána jindy, než je na dokumentu uvedeno. Trenton později své pohledávky vůči euroAWK postoupil společnosti Flogstone Consultants, která na nich postavila svůj insolvenční návrh.

Naopak právník Flogstone Consultants argumentoval tím, že euroAWK nemá k dispozici dostatek finančních zdrojů na uspokojení věřitelů a požadoval prohlášení úpadku na její majetek.

Společnost euroAWK na svých internetových stránkách uvedla, že z pohledu počtu reklamních nosičů jí patří téměř 20 % tuzemského trhu. Nejsilnější má prý pozici v krajských městech, kde s počtem 2678 panelů drží zhruba čtvrtinu trhu.