
Dopravní podnik Praha se seznámil s nabídkami na provozování reklamních ploch na autobusech, tendr ale zastavil pražský obvodní soud
Obvodní soud pro Prahu 9 vydal v závěru loňského roku předběžné opatření, jímž brání Dopravnímu podniku hlavního města Prahy uzavřít novou smlouvu na pronájem reklamních ploch na 300 autobusech pražské MHD. Výběrové řízení na provozovatele těchto ploch přitom už probíhá a dopravní podnik se seznámil s nabídkami uchazečů. Nejvyšší nabídka, kterou podnik obdržel, činí podle jeho vedoucího odboru marketing a komunikace Josefa Voltra víc než tři miliony Kč za půlroční pronájem. Uzavření smlouvy však brání zmíněné předběžné opatření, které soud vydal na základě podnětu společnosti Rencar, která plochy dosud užívá. Týž soud už v začátkem prosince 2016 přikázal dopravnímu podniku jiným předběžným opatřením, že musí dál umožnit Rencaru umisťovat reklamu na pražských tramvajích. Dopravní podnik se proti oběma předběžným opatřením odvolává.
Podle Voltra má Rencar v současnosti v pronájmu 130.000 reklamních nosičů, za které platí dopravnímu podniku dohromady zhruba 50 milionů Kč ročně. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně,“ tvrdí Voltr.
„Jediným hodnotícím kritériem pro nového partnera byla navržená cena za pronájem reklamních ploch,“ prohlašuje i generální ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar. Vítěz tendru měl podle něj získat právo na pronájem reklamních ploch pro 150 autobusů typu SOR NB12 a 150 autobusů typu SOR NB18, v důsledku nařízeného předběžného opatření však nelze uzavřít smlouvu. „Proti nařízenému předběžnému opatření podáme odvolání,“ tvrdí Gillar.
Podle něj jeho podnik získává ročně z pronájmu všech svých reklamních ploch zhruba 50 milionů Kč, zatímco příjem Rencaru z pronájmu reklamních ploch na majetku dopravního podniku činí údajně zhruba 117 milionů Kč ročně.
Rencar Praha považuje podle svého generálního ředitele Pavla Slabého „za velmi nestandardní, že dopravní podnik i přes vydaná předběžná opatření soudu pokračuje v krocích poškozující obchodní zájmy společnosti Rencar, ve které je sám významným akcionářem“. Rencar proto podle něj podal proti dopravnímu podniku žalobu o určení platnosti smlouvy. Dopravní podnik se oproti tomu hájí svými právními analýzami, rozhodnutím antimonopolního úřadu i policejním vyšetřováním, které podle něj poukázaly na neplatnost smlouvy mezi DPP a Rencarem z roku 1997. Z těchto důvodů vede DPP s Rencarem několik soudních sporů a chce co nejdřív vypsat velké výběrové řízení na provozovatele reklamních ploch v prostorách pražské MHD.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
