Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Soukup prodal část Médey a Empresy Číňanům

Čínská investiční skupina China Energy Company Limited získává menšinový podíl v mediální agentuře Médea i vydavatelském domě Empresa Media.

Předseda představenstva Empresa Media Jaromír Soukup a Ma Runsheng, generální ředitel Čínského centra pro výměnu rozhlasových, filmových a televizních (CHNPEC), dceřiné firmy CCTV

Televize Barrandov už letos uzavřela partnerství s čínskou státní televizí. Na snímku předseda představenstva Empresa Media Jaromír Soukup a Ma Runsheng, generální ředitel Čínského centra pro výměnu rozhlasových, filmových a televizních (CHNPEC), dceřiné firmy CCTV, na červnovém televizním veletrhu Natpe v pražském Hiltonu

Do komunikační skupiny Médea a mediálního domu Empresa Media kapitálově vstupuje čínská investiční skupina China Energy Company Limited (CEFC). Skupinu Médea, jejíž hlavní součástí je tuzemská největší mediální agentura, a Empresu, která vlastní časopisy Týden či Instinkt a také televizi Barrandov, dosud vlastní a řídí Jaromír Soukup.

„V rámci uzavíraného partnerství získá společnost CEFC minoritní podíl ve zmíněných společnostech,“ oznámila Empresa. Číňané na sebe berou roli strategického a finančního partnera, Soukup má řídit obchodní, mediální a provozní aktivity společného uskupení.

„Partnerství s CEFC nám umožní další rozvoj naší televize, tiskových i dalších médií. Zároveň budeme posilovat naše postavení na trhu elektronických médii s ohledem na technologický náskok a know-how CEFC. A také touto cestou získáváme partnera, o kterého se můžeme opřít i při posilování naší pozice na trhu nákupu a prodeje reklamního prostoru v médiích a v dalších marketingových službách pro naše klienty. CEFC je soukromou společností, jejíž vize jsou mi velmi blízké a sympatické,“ prohlásil v tiskové zprávě z dnešního rána Soukup.

„V obou společnostech vidíme velký potenciál, stejně tak máme velkou důvěru ve stávající management. Máme také velký respekt k vyspělosti mediálního trhu v České republice a chceme napomoci jeho dalšímu rozvoji a vývoji,“ uvedl prezident CEFC Chan Chauto.