Majitel vydavatelství Empresa Media a největší tuzemské mediální agentury Médea Jaromír Soukup v rozhovoru pro časopis Forbes vyhlašuje cenovou válku ostatním médiím. Po společenském časopisu Instinkt výrazně zlevní i zpravodajský Týden, řekl v interview, které vyjde zítra.
„Není pravda, že lidi nechtějí číst. Naopak. Zájem o zpravodajství a o obsah stoupá. Ale klesá zájem o něj zaplatit. U Sedmičky jsme šli cestou nejnižší ceny na trhu, a funguje to výborně. Stejně tak dvacetikoruna za Instinkt a obsah, který nabízí, je podle mě více než přijatelná cena. Teď půjdeme dolů s cenou Týdne. Myslím, že jsme vydavatelství, které zahájí cenovou válku,“ řekl Soukup Forbesu.
Podle něj se cena Týdne, který nyní stojí 40 Kč, zlevní o víc než čtvrtinu, bude stát méně než 30 Kč. „Vidím, že snížení ceny a okamžitý raketový nárůst prodaného nákladu vykompenzují ztrátu na ceně. A vidím na tom i to, že tištěná média rozhodně nejsou mrtvá,“ konstatuje Soukup.
Podle něj by mediální domy měly do budoucna výrazně snižovat své náklady. „Média jsou byznys, nic jiného. Když vidím strukturu některých vydavatelských domů, divím se. Všude přetrvává struktura z dob, kdy se dařilo dobře. Teď je to prostě jinak a proto je třeba náklady razantně snižovat. A ceny tištěných médií jsou pro spotřebitele v současné době prostě příliš vysoké,“ prohlašuje Soukup.
Prý pomýšlí na další akvizice oslabených mediálních společností. Antimonopolní úřad mu také schválil založení společného podniku MPG Czech Republic se španělským Havasem.