Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Soukup vyměnil vedení Barrandova: místo Kvapila šéfem Bradáč, program řídí Lesák

Další změny v managementu přicházejí po neúspěšném nasazení nového programového schématu letos v lednu.

Roman Bradáč. Foto: Jaroslav Hodík, ČT

Roman Bradáč. Foto: Jaroslav Hodík, ČT

Novým generálním ředitelem televize Barrandov mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa se stal Roman Bradáč. Ve funkci střídá Roberta Kvapila, který televizi vedl od loňského října.

Soukupovo vydavatelství Empresa Media to dnes oznámilo s vysvětlením, že Kvapil řídil ztrátovou televizi krizově poté, co ji Soukup koupil od skupiny kolem Tomáše Chrenka. „Hlavním úkolem krizového managementu byla konsolidace provozu a také finanční stabilizace TV Barrandov. Tento úkol se podařilo úspěšně splnit,“ prohlásila členka představenstva Barrandov Televizní Studio a šéfka Empresa Media Marcela Hrdá.

Nově má být Kvapil odpovědný za „rozvojové projekty v rámci skupiny Médea“, největší české tuzemské mediální agentury, která také patří Soukupovi. Minulé pondělí se Kvapil ujal krizového řízení firmy držící licence k televizím Pětka a Metropol, a to poté, co Pětka přestala vinou nedostatku peněz vysílat. O Metropol má Soukup zájem, není ale ještě rozhodnuto, zda ji převezme.

Bradáč, někdejší ředitel zpravodajství veřejnoprávní České televize, nejdřív na Barrandově externě radil se zpravodajstvím. Koncem ledna byl oficiálně uveden do managementu, a to na pozici výkonného ředitele pro výrobu a program. Tím vystřídal Radka Žádníka, který přišel v říjnu s Kvapilem.

Kvapil, Žádník i Bradáč byli členy vedení ČT pod generálním ředitelem Jiřím Janečkem, jemuž nyní zveřejněný rozbor činnosti veřejnoprávní televize v posledních dvou letech Janečkova ředitelování vyčítá řadu případů neefektivního hospodaření s koncesonářskými poplatky.

Nové Hlavní zprávy a návazné pořady, které Barrandov od ledna nasadil mezi 18.45 a 20.00 místo úspěšného pásma pro děti Animáček a s nimiž radil právě Bradáč, měly zatím za leden podprůměrnou sledovanost, která padala až k mizivým 13 tisícům diváků. „Mým hlavním cílem je TV Barrandov dále pozitivně rozvíjet a zejména zlepšit její pozici na českém televizním trhu,“ uvedl dnes nicméně Bradáč. Funkce se ujme oficiálně zítra, ve středu 13. února.

Rovněž 13. února se novým programovým ředitelem Barrandova stává Petr Lesák, který rovněž bude dál moderovat Hlavní zprávy.

Lesáka tak Soukup vtahuje hloub do svého byznysu záhy poté, co od něj koupil produkční firmu Real TV - po odchodu Marka Stoniše zpět do časopisu Instinktu to pro televizi Barrandov znamená konečně kompetentního šéfa programu, Lesák je schopným producentem pořadů pro jiné televize - aktuálně především úspěšné Prostřeno! na televizi Prima. Real TV má nově vyrábět taky pro Barrandov.

PROFESNÍ ŽIVOTOPISY MANAŽERŮ

Roman Bradáč (1966) působil od roku 1994 v zahraniční redakci ČT, nejprve jako řadový redaktor a později jako šéf zahraničního zpravodajství. V letech 2003 až 2008 byl stálým zpravodajem v USA, po návratu se stal ředitelem vnějších vztahů televize. Od listopadu 2009 byl vedoucím sekretariátu generálního ředitele a následně ředitelem zpravodajského kanálu ČT24. Byl jedním z kandidátů na generálního ředitele ČT. V posledních měsících spolupracoval s TV Barrandov, kde pomáhal vybudovat produkční tým nové zpravodajské relace Hlavní zprávy, kterou TV Barrandov vysílá od začátku letošního roku.

Petr Lesák (1973) působil od roku 1994 jako moderátor zpravodajství TV Nova a hlasatel České televize, v letech 1991 – 2006 též jako rozhlasový moderátor na Evropě 2, Frekvenci 1 a rádiu Impuls. V roce 2004 založil úspěšnou produkční společnost Real TV, která se nedávno stala součástí vydavatelství Empresa Media. Tým Real TV stál u zrodu úspěšných pořadů Vypadáš skvěle!, Jste to, co jíte, Top Star magazín, Prostřeno či Jak se staví sen. Nyní je jednou z tváří zpravodajské relace TV Barrandov Hlavní zprávy.

Zdroj: Empresa Media