Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Soukup zlevnil Týden na 30 Kč a pomocí Novy rozjel kampaň proti deníkům

Na čím dál méně prodávané české deníky útočí prostřednictvím nejsledovanější televize majitel největší tuzemské mediální agentury.

Bulvární Sedmička za 10 Kč, společenský Instinkt za 20 Kč, zpravodajský Týden za 30 Kč – tak mediální podnikatel Jaromír Soukup dokončil cenovou segmentaci svých časopisových titulů, které získal v minulém roce.

Týden za třicet korun. Repro: Týden.cz

Týden za třicet korun. Repro: Týden.cz

Novinkou je zlevnění Týdne o 10 Kč, které platí od dnešního vydání. Soukup, majitel vydavatelství Empresa Media, které všechny tři zmíněné časopisy produkuje, to avizoval minulý týden v rozhovoru pro český Forbes.

„Jsme vydavatelství, které zahájí cenovou válku,“ prohlásil. „Jsme připraveni jít s cenou ještě níže, abychom byli schopni konkurovat deníkům, které marně a nesmyslně bojují se záplavou obsahu na internetu,“ řekl také.

Snížení ceny Týdne předcházelo říjnové zlevnění Instinktu o 12 Kč a srpnový relaunch Sedmičky, původně regionálního zpravodajského titulu, jenž Soukup v létě získal od Františka Savova výměnou za časopis Profit.

Všichni politici jsou na titulní straně naprosto neprodejní. Takže tam žádní nejsou a nebudou, řekl Jaromír Soukup minulý týden Forbesu

Všichni politici jsou na titulní straně naprosto neprodejní. Takže tam žádní nejsou a nebudou, řekl Jaromír Soukup minulý týden Forbesu. Repro: Forbes

V televizi Nova zároveň v neděli rozjel rovněž předem avizovanou kampaň s mottem „Nečtěte deníky, už je nepotřebujete!“, které se objevuje v záhlaví aktuálního vydání Týdne. Tištěno je v horní části, která bývá vidět mezi ostatními tituly v regálech prodejen tisku – nahlížet to tedy lze jako netradiční využití titulní strany časopisu pro reklamu na sebe sama.

Televizní část Soukupovy kampaně propaguje jako alternativu deníkům zpravodajský web Týden.cz.

Útok od Soukupa, který vlastní i největší tuzemskou mediální agenturu Médea, přichází v době, kdy českým deníkům setrvale klesá náklad, což se nezměnilo ani v minulém roce.

Prodané náklady deníků v ČR

Empresa Media má navíc registrovanou značku pro vlastní deník. „Nemyslím si, že by mohl vzniknout kvalitní tištěný deník na zelené louce. Ve větším konglomerátu vznik takového deníku nemohu vyloučit,“ podotkl ve Forbesu majitel vydavatelství.

Své časopisy propaguje Empresa Media rovněž na televizi Barrandov, kterou Soukup ovládl na sklonku loňska. A spolehnout se může i na podporu od televize Nova – přes značný loňský propad stále nejsledovanější stanici v zemi -, s níž Médea startuje nové měření sledovanosti.