Po roce a čtvrt uvede vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa na trh znovu časopis Instinkt. Obnovené první vydání je naplánováno na 28 ledna. Instinkt v letech 2002 až 2019 vycházel jako týdeník, v květnu 2019 se z něj stal měsíčník, v říjnu pak skončil. V průběhu svého fungování Instinkt postupně změnil zaměření z reportážního na společenské, nyní vychází s mottem Zjišťovat, poznávat věci mezi nebem a zemí, bavit se.
Tištěný náklad má být vyšší než tehdy, poslední číslo se předloni v říjnu tisklo v nákladu 41.140 kopií. Prodala se zhruba polovina.
„Vydavatelství opět paradoxně využívá dobu karantén a lockdownů k expanzi na čtenářský trh, který po delší době zdá se nejen zastavil svůj propad, ale podle úspěchů všech podzimních novinek vydavatelství zažívá konečně i oživení. Po Instinktu zůstala na trhu mezera, kterou se nikdo nepokusil zaplnit, a právě proto vracíme všem čtenářkám a čtenářům jejich tolik oblíbený titul,“ uvedla Empresa Media.
Obnovený Instinkt slibuje materiály a rozhovory s českými i zahraničními osobnostmi ze světa kultury, umění, filozofie a historie, aktuální témata z celospolečenského dění, tedy zdraví, psychologie, vzdělávání, cestování, designu, vědy a techniky, zabývat se má i osudy lidí, památek, měst či přírodních lokalit a přinést tipy na výlety.
Soukupova Empresa kromě toho vydává časopisy Týden (také už jen jako měsíčník), Sedmička a jejich tematické odnože, dál Exkluziv a Interview a provozuje televizi Barrandov. Ta vysílá mimo jiné rozhovorové Instinkty Jaromíra Soukupa.