Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Soukupovi se nelíbí klíč vládní pomoci médiím

„Není možné, aby velcí hráči dostali všechno a malí nedostali nic,“ míní Jaromír Soukup.

Andrej Babiš a Jaromír Soukup. Foto: TV Barrandov

"Mafra by dostala vůbec nejvíc." Předseda vlády Andrej Babiš a mediální matador Jaromír Soukup. Foto: TV Barrandov

Finanční injekci až dvě miliardy korun pro média postižená koronakrizí kritizoval majitel televize Barrandov a spolumajitel mediální agentury Médea Jaromír Soukup. „Byť kupříkladu my bychom na nějaký díl pomoci dosáhli, vůbec se mi tento klíč nelíbí,“ podotkl v editorialu aktuálního vydání časopisu Týden k plánu pomoci prostřednictvím inzerce. „Není možné, aby velcí hráči dostali všechno a malí nedostali nic.“ Týden i televize Barrandov spadá pod Soukupův mediální dům Empresa Media.

„Rozhodujícím kritériem při rozdělování stovek milionů má být podle předběžných návrhů výše tržeb daných médií. Co by to znamenalo? Na pomoc by dosáhly velké mediální domy, včetně vydavatelství Mafra. Tedy toho vydavatelství, které vlastnil Andrej Babiš a následně jej zaparkoval do svěřenského fondu. Zcela by ostrouhala internetová média a dále malá vydavatelství například odborných médií,“ shrnuje Soukup.

„Jak uvedla média, na největší díl podpory by podle současného záměru dosáhli ti největší, jako je třeba Czech News Center Daniela Křetínského, Mafra ve svěřenském fondu Andreje Babiše nebo Vltava Labe Media Marka Dospivy. Stát by média podpořil prostřednictvím nákupu inzerce. Mafra by dostala vůbec nejvíc. Počítejte se mnou: podle propočtů by na Mafru připadlo takřka 338 milionů Kč. To znamená, že stát by musel za jeden měsíc nakoupit 169 celostran, což znamená šest celostran denně v 35 titulech této skupiny. Aby se celá částka vyčerpala, podpora by musela trvat 45 měsíců a celkem by se tu otisklo 7.605 inzerátů. A to je prostě nereálné,“ dovozuje Soukup v úvodníku Týdne.

Týden je navzdory názvu v současnosti měsíčník. Jen jednou měsíčně vychází od dubna, stejně tak další časopis z produkce Empresa Media, původně čtrnáctideník Exkluziv. Týden jako týdeník naposledy vyšel 23. března, kdy avizoval měsíční pauzu, kterou přičítal škrtům v inzerci právě kvůli pandemii koronaviru. Už čtvrt roku předtím nicméně snížil rozsah o třetinuzredukoval redakční tým.

Už loni Týden šel z 84 stran na 60, aktuální číslo z července jich má jen 52. V tiráži už není uveden jako výkonný ředitel vydavatelství a ředitel redakce Daniel Köppl. Úvodníky píše sám Soukup, na dalších stranách Týden tiskne Soukupovy komentáře a přepisy rozhovorů z jeho televizních pořadů na Barrandově jako Duel Jaromíra Soukupa nebo Jaromír Soukup Live. Tiráž teď uvádí v Týdnu osm lidí, v čele s editorem Tomášem Loskotem.