Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Soutěž Effie přidá čtyři průřezové kategorie

Přihlášky do Effie lze posílat do polovina srpna, výsledky se budou vyhlašovat 6. listopadu.

Effie

Trofeje Effie v loňském roce 2018

Výroční oborovou soutěž v komunikaci Effie v letošním ročníku obohatí nové průřezové kategorie, které mají zdůraznit roli specifických disciplín v dosahování efektivity. Jde o direct marketing, aktivační marketing, content marketing a dlouhodobé budování značky. „Ta reflektuje skutečnost, že nejefektivnější je spolupráce klienta s agenturou nasává zhruba po dvou letech,“ podotýká Marek Hlavica, ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA), který jako nehlasující předseda bude řídit porotu. V ní zasedne celkem 21 lidí, konkrétně zástupci agentur, zadavatelů a jako odborný novinář vydavatel a šéfredaktor časopisu Reportér Robert Čásenský

Efektivita komunikace je měřítkem úspěšnosti bez ohledu na komunikační disciplínu, taktiku či výši rozpočtu. Proto AKA jako organizátor soutěže letos obrací na kolegy z různých oborů, kteří disponují údaji o úspěšnosti své práce. Public relations, eventy, direct marketing i komunikace v místě prodeje se v soutěži efektivity mohou etablovat vedle rozsáhlých reklamních kampaní. „Bojujeme s předsudkem, že Effie je o velkých rozpočtech a nákladném videu. To už dávno neplatí,“ říká Hlavica a zdůrazňuje, že imageová videa jsou od loňska zakázána a malé rozpočty mají svou vlastní kategorii.

Světová Effie si letos připomíná 50 let existence, v Česku probíhá od roku 1997. Přihlášky bude letos brát do půli srpna. Slavnostní večer s vyhlášením výsledků 6. listopadu vyvrcholí volbou Grand Prix přímo před zraky publika.