Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Soutěž Effie přidá čtyři průřezové kategorie

Přihlášky do Effie lze posílat do polovina srpna, výsledky se budou vyhlašovat 6. listopadu.

Effie

Trofeje Effie v loňském roce 2018

Výroční oborovou soutěž v komunikaci Effie v letošním ročníku obohatí nové průřezové kategorie, které mají zdůraznit roli specifických disciplín v dosahování efektivity. Jde o direct marketing, aktivační marketing, content marketing a dlouhodobé budování značky. „Ta reflektuje skutečnost, že nejefektivnější je spolupráce klienta s agenturou nasává zhruba po dvou letech,“ podotýká Marek Hlavica, ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA), který jako nehlasující předseda bude řídit porotu. V ní zasedne celkem 21 lidí, konkrétně zástupci agentur, zadavatelů a jako odborný novinář vydavatel a šéfredaktor časopisu Reportér Robert Čásenský

Efektivita komunikace je měřítkem úspěšnosti bez ohledu na komunikační disciplínu, taktiku či výši rozpočtu. Proto AKA jako organizátor soutěže letos obrací na kolegy z různých oborů, kteří disponují údaji o úspěšnosti své práce. Public relations, eventy, direct marketing i komunikace v místě prodeje se v soutěži efektivity mohou etablovat vedle rozsáhlých reklamních kampaní. „Bojujeme s předsudkem, že Effie je o velkých rozpočtech a nákladném videu. To už dávno neplatí,“ říká Hlavica a zdůrazňuje, že imageová videa jsou od loňska zakázána a malé rozpočty mají svou vlastní kategorii.

Světová Effie si letos připomíná 50 let existence, v Česku probíhá od roku 1997. Přihlášky bude letos brát do půli srpna. Slavnostní večer s vyhlášením výsledků 6. listopadu vyvrcholí volbou Grand Prix přímo před zraky publika.