Přidání dalších funkcí včetně systému pro spolujízdu, chce letos do své aplikace Spaceflow přidat stejnojmenný český startup. Jeho software pro mobilní telefony má za cíl snadnější komunikaci obyvatel v budovách a objednávku služeb, kterou takové budovy nabízí. Propojuje přitom jejich majitele, obyvatele i návštěvníky. Primárními klienty jsou vlastníci kancelářských komplexů, rezidencí či hotelů. Mezi první klienty startupu se dosud zařadil komplex Greenline developera Karimpol, kancelářské domy Danube House, Nile House a Amazon Court v pražském Karlíně a Kavčí Hory Office Park developera CA Immo, dále ústředí téže firmy ve Vídni či studentské ubytováníGreencoat House a Bright House v Londýně.
Jako australská aplikace Equiem, německá AllThings či nizozemská OfficeApp, i Spaceflow cílí na globální trh. „Kanceláře a rezidence v evropských metropolích jsou jen první fáze. V budoucnu počítáme s využitím v hotelech nebo univerzitních kampusech po celém světě,“ odkrývá plány spolumajitel firmy Lukáš Balík. V průběhu podzimu i zimy se Spaceflow zúčastnil několika konferencí v Evropě i USA, kde navazoval strategická partnerství. V lednu uspěl v evropském kole soutěže MassChallenge, jednoho z největších akcelerátorů na světě. Z téměř tří set zájemců ze střední i východní Evropy a Izraele byl vybrán do programu ve Varšavě, který byl zakončen soutěží startupů. Porota vybrala právě i Spaceflow, který tak postupuje spolu s devíti dalšími firmami z regionu do dalšího kola v americkém Bostonu. „Účast v akcelerátoru ve Varšavě i Bostonu nám pomůže v hledání investic i v rozvoji na dalších trzích. Konkrétně se letos chceme zaměřit na londýnský trh s kancelářskými budovami. Některé kontakty bychom bez účasti na MassChallenge získávali obtížně,“ je přesvědčen Balík. Na české půdě se aplikaci Spaceflow zadařilo na soutěžní přehlídce AppParade loni v září, kdy zvítězila u odborné poroty.
Komunitní aplikace pro kancelářské i obytné budovy existuje od loňského září a sleduje trend zvaný proptech, tedy technologická řešení v oblasti realit. „V Česku je slovo proptech stále neznámou, v zahraničí však už trend běží naplno, především jako řešení B2B v oblasti prodeje a správy nemovitostí,“ podotýká Eduard Forejt, spoluzakladatel a partner v poradenské společnosti Threesixty. Na digitalizaci realitního trhu začali autoři Spaceflow pracovat už v létě 2016. Pak vznikla firma Spaceflow. V inhouse týmu, který čítá osm lidí, jsou také ředitel obchodního rozvoje Jan Jílek, vývojář Petr Bechyně, který dřív pracoval pro Etneteru, či Alex Studnička, spoluzakladatel startupu CloseUp a jeden z předních českých vývojářů aplikací pro iOS.

Šéf Spaceflow Lukáš Balík

Ředitel obchodního rozvoje Spaceflow Jan Jílek
Podle Lukáše Balíka šlo o reakci na tři podněty či potřeby trhu – na něm chybějí moderní komunikační nástroje, efektivní řízení toho, co obytné budovy nabízejí jako doprovodné provozy (například fitness centra), a obecně důraz na služby – právě ty jsou nyní součástí nabídky obytných prostor (neprodává už se konkrétně třeba jenom byt, ale všechno to, co budoucím majitelům nabízí celá budova). „Aplikace reflektuje vývoj na realitním trhu. Nejprve se firmy zaměřily na designové prostředí, ve kterém se lidi cítí dobře. Poté se začaly orientovat na dostatečnou nabídku služeb. Dalším logickým krokem je maximální komfort spočívající v digitalizaci komunitního života a právě služeb,“ shrnuje Lukáš Balík.
Nájemníci a návštěvníci budov tak v aplikaci najdou čtyři hlavní funkce – platformu pro komunikaci s vlastníkem, objednávku služeb, zapojení do akcí v budově a sdílení, třeba spolujízdy z práce. Letos má přibýt právě třeba spolujízda nebo platební systém usnadňující objednávku služeb. Přes aplikaci lze sledovat, co se v budově děje. Uživatelé se mohou přihlašovat na různé akce, třeba hodiny jógy nebo workshopy, a sami můžou události i vytvářet. Zároveň je aplikace rozcestníkem pro všechny služby, které se v budovách používají: donáška jídla, coworking, akce a workshopy, rezervace sdílených aut nebo kol je dostupné na jedno kliknutí.
Jde tudíž o aplikaci pro segment B2B (developeři), kterou ale používají sami rezidenti, respektive návštěvníci. Například developer CA Immo, do jehož portfolia patří zmíněné kancelářské komplexy v pražském Karlíně a na Kavčích horách, si od aplikace slibuje výrazné oživení komunit uvnitř budov. Díky aplikaci může se všemi nájemníky komunikovat napřímo a rychle tak distribuovat všechny aktuální informace. Zástupci CA Immo také dlouho hledali propojení mezi službami v přízemí jejich budov a kancelářemi ve vyšších patrech.
Aplikace funguje také jako platforma pro snadnější využití vybavení kancelářských budov, jako je třeba rezervace společných zasedacích místností. Stejně tak Spaceflow cílí i na zatím nevyužitý potenciál sdílení mezi samotnými lidmi přímo v budově. „Tradiční kancelářské budovy chceme prostřednictvím digitalizace přiblížit filozofii coworkingových center a hubů, kde spolupráce a sdílení probíhají naprosto přirozeně. Letos navíc přidáme i přímý networkingový nástroj,“ přibližuje Lukáš Balík.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě
