Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Sparta vytvořila emo, které nás všechny přežije

Sparta mi byla roky lhostejná a nejspíš by byla i do konce života, kdybych neviděl tuhle fantastickou kampaň.

Můj kamarád Jan P. Hanousek pravidelně zveřejňuje na Facebooku svůj nesmrtelný status Smrt sportu! Taky nesnáším sport, zejména sledovat, s výjimkou plážového volejbalu, ale to si mohu otevřít třeba knihu. Jasně, měli jsme tady už neuvěřitelný spot Nike Write the Future, u kterého brečím vždy jak stará děvka, ale to je z ciziny. No nicméně když už se řekne sport, tak podle mě je nejlepší slovní fotbal – ale podle mých pravidel.

Ta zní: nové slovo či sousloví se tvoří na libovolný počet písmen slova předcházejícího. To znamená např.: Boy George – George Michael – Michael Jackson – Jacksons Five atd.  a jedete samozřejmě na rychlost. Když omezíte slova na množinu jmen zpěváků, herců a moderátorů, je to totálně vtipné.

No a k tomu sportu. Na ulici mě, jako už několikrát v metru, překvapila jedna z mála kampaní, které mnou hnuly za poslední (hodně dlouhou dobu). Vždycky si říkám, že o tom musím napsat, ale jsem asi nejlepší na světě v okamžitém zapomínání věcí – ostatně, kam by se vešly všechny ty nové skvělé věci, které na objednávku generuju několik hodin denně, že.

Kampaň Jsme Sparta je tak dobrá, že mám chuť se dojmout a někdy i zjistím, že už dojatej jsem. Civím na ni, pak musím vystoupit a vždycky si řeknu, že o ní už konečně napíšu. Takže teď.

Není to nic nového, kampaň běží od roku 2010. Koukněte na vizuály, které poskytl Mather Activation.

Minimalistický vizuální, styl, fotka s atmosférou a pár slov z hloubi sparťanské duše, aspoň tedy, jak si ji z doslechu představuju já. Jestli se někdy někomu dalo vysvětlit, že méně je více, tak tohle je univerzální příklad pro jakoukoliv situaci, v níž se jedná o prázdném prostoru na vizuálu.

No a teď aktuální kampaň, kterou jsem našel na webu Jsme Sparta.

Úryvky z příběhů, detaily věcí, opět minimalistické typo, headline stejně velký jako text, velkorysé rozvržení prostoru, to všechno dohromady směřuje k jedinému cíli – vypráví příběh. Je jasné, že si tvůrci tohle všechno mohli dovolit, protože neprodávají nový výrobek, ale tradiční značku, jednu z nejsilnějších v Česku. Velké S vpravo dole by stačilo i samo. Ale to jsou jen řeči. Koukněte se a řekněte, není to náhodou krásný?