Centrum Černý Most letos pronajímá prostory ve velkém. Nově ve food courtu přibyla dvě bistra - jedno zaměřené na vietnamskou a thajskou kuchyni Spicymama, druhé na hamburgery Regal Burger. Kromě těchto dvou se jídelní část letos v srpnu rozrostla o fresh bistro O’Papa. Mezi další nováčky na „Čerňáku“ patří americký fast fashion řetězec Forever 21, polská sportovní móda 4V nebo španělské doplňky Tous.
Kamu vaří thajsky i peruánsky
Šéfkuchařka Kamila Rundusová alias Kamu si v Centru Černý Most otevřela své první bistro Spicymama. Rundusová se při vytváření menu inspirovala cestami po světě a zejména v thajské a vietnamské streetfood kuchyni, která je její doménou. Svým vařením se proslavila především v pořadu České televize Kamu ve Vietnamu, zkušenosti nasbírala mimo jiné u anglického kuchaře Jamieho Olivera. Bistro Spicymama je postaveno jako takzvaný fast causal restaurant, který se nachází na pomezí fast foodu a restaurace. Stoly zákazníků nejsou obsluhovány, přesto je podle konceptu jídlo uvařeno z kvalitních surovin s minimálním množstvím polotovarů.
V bistru není stálý jídelní lístek. Menu Spicymama je obměňováno skoro každý den, tým pod vedením Kamu nové pokrmy stále testuje a vytváří další. Kromě asijské kuchyně je možné ochutnat i peruánské pokrmy. Protože momentálně končí sezóna čerstvé zeleniny, bude se bistro na podzim zaměřovat především na rýžové a nudlové pokrmy v typických velkých miskách. V letních měsících se pak do menu vrátí zeleninové saláty. Zákazníci mohou sledovat přípravu svých pokrmů naživo, interiér nového bistra je totiž doplněn o otevřenou kuchyni (podobný způsob přípravy jídla zavedla letos síť KFC v prvním svém zrenovovaném fastfoodu na I. P. Pavlova).
Slovenské burgery jdou poprvé do Česka
Slovenská síť Regal Burger po dvou a půl letech poprvé expandovala za hranice a svou první pobočku otevřela v pražském Centru Černý Most. V Bratislavě, odkud Regal Burger pochází, má síť tři pobočky. Na druhou polovinu roku 2016 je naplánováno uvedení minimálně čtyř nových provozoven na Slovensku a v Česku. Společnost zaměstnává více než 60 lidí a tento počet se má do roku 2017 více než ztrojnásobit.
Koncept, na kterém Regal Burger stojí, je dělat burgery z kvalitních surovin a přitom vyřizovat objednávky s rychlostí fastfoodu. Hovězí maso si síť dováží ze středního Slovenska, peče si housky, vyrábí omáčky a používá zeleninu od lokálních zemědělců. V nabídce Regal Burgeru jsou hamburgery upravené pro celiaky nebo vegetariány. Menu doplňuje Regal pivo a nápoje od slovenských výrobců. V roce 2015 měl slovenský Regal Burger tržby přes 685.000 euro, zisk byl 1.001 euro.