SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu

Investiční skupina Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka všechny svoje mediální firmy vloží pod stejnou entitu a sestěhuje je do vlastní budovy. Nové zázemí buduje v Praze na Křížové.

Marek Španěl. Foto: Bohemia Interactive

Hlavou mediálních aktivit v investiční skupině SPM je její partner Marek Španěl. Foto: Bohemia Interactive

Tiskové a internetové vydavatelství Echo Media, rozhlasová stanice dosud vysílající jako Rádio Z i dodavatel redakčních a distribučních systémů Coolpany – všechny tyto tři firmy mají být součástí vznikající skupiny SPM Media, kterou v rámci své investiční skupiny SPM budují Marek ŠpanělSlavomír Pavlíček. Španěl jako fyzická osoba předloni získal majoritu v Echo Media a také v technologické Coolpany, samotná SPM Media loni koupila firmu RadioZet provozující Rádio Z. Ta teď všechna tři mediální aktiva konsoliduje, Španělovy podíly tak přecházejí právě na SPM Media.

Ta tak v dubnu dokončila akvizici Coolpany, přičemž minoritní podíly získali vývojáři, kteří pro firmu pracují. „Společnost Coolpany je i přes zkušenosti vývojářského týmu a dosavadní působení na trhu na začátku své cesty, jejíž součástí je vybudování kompletního technického zázemí pro cloudovou mediální platformu pro malé i velké autory,“ uvedla k tomu SPM Media jako nový většinový vlastník. Jedním z nových pilotních projektů obou společností je blogovací platforma Blogosvět.

„Cílem je zajistit kompletní technické zázemí pro naši skupinu,“ potvrdil Médiáři informace o konsolidačních plánech Tomáš Boček, investiční manažer skupiny SPM. Faktickou hlavou mediálních aktivit SPM zůstává Marek Španěl, Boček funguje jako jeho exekutivní statutární zástupce. Šéfem a také minoritním akcionářem Echo Media, nejsilnější obsahové části skupiny, zůstává Dalibor Balšínek, zakladatel tištěného Týdeníku Echo a internetového zpravodajství Echo24.cz. Coolpany především zajišťuje technické řešení právě pro Echo Media, a to od jeho startu na jaře 2014. „Coolpany bude samozřejmě schopna dodávat technologická řešení i třetím stranám,“ doplnil Boček.

Rádio Z nyní prochází přerodem, a to pod vedením Petra Vladyky, někdejšího dlouholetého ředitele Evropy 2, hudebního rádia pro mladé. „Petr Vladyka dostal mandát, aby postavil nový program a vysílání stanice dnes známé jako Rádio Z,“ uvedl Tomáš Boček. „Primárním cílem je vybudovat novou značku rádia,“ řekl také. Nový brand konkretizovat nechce, nicméně bude jím zřejmě Radio Prostor, o čemž svědčí prezentace na doméně radioprostor.cz, která je registrována právě na Bočka. Ten zatím neuvádí ani konkrétní termín, kdyby se má rádio v novém představit, na přerodu se podle něj stále pracuje. Koexistenci s tištěným časopisem Echo a stejnojmenným webem nicméně v budoucnu předpokládá jako „přirozené propojení mediálních aktivit“, a to nejen kvůli tomu, že budou mít téhož vlastníka.

Podle informací Médiáře také SPM Media jedná o převzetí týdeníku Hrot, jehož většinovým majitelem se loni v létě stala skupina BigBoard (BigBoard vlastní též majoritu ve firmě News Media, která vydává Médiář). Tomáš Boček z SPM Media zvěst nepotvrdil ani nevyvrátil: „Probíhající jednání či transakce v jakékoli fázi zásadně nekomentujeme.“

Potvrdil nicméně, že Echo Media, Coolpany i rádio budou brzy sídlit na stejné adrese. Novým sídlem bude multifunkční budova v pražské Křížové ulici, v minulosti známá jako sídlo startupového coworkingu TechSquare. Čtyři patra administrativních prostor v budově loni v létě získala realitní větev skupiny SPM. Nyní tam s přispěním firmy Unlimit DB, další ze skupiny SPM, buduje zázemí pro mediální provoz. „Bude to prostor pro všechny naše mediální aktivity. Mimo jiné potřebujeme vybudovat kompletně nové studio,“ podotkl Boček. Rádio Z dosud sídlí v budově svého předchozího majitele ve Wenzigově ulici. Redakce Echa od svého startu využívá prostory na Malostranském náměstí.