Přední mediální technologická společnost Project Agora s aktivitami ve střední a východní Evropě a Latinské Americe a silnou přítomností v Česku, byla nedávno jmenována jednou z 1000 nejrychleji rostoucích společností v Evropě výročním žebříčkem Financial Times. Sedli jsme si s výkonným ředitelem Project Agora Nikosem Komninosem, abychom prodiskutovali toto ocenění a co to znamená pro budoucnost společnosti.

Nikos Komninos
Začněme tedy žebříčkem – kde se umístil Project Agora?
Project Agora se umístil na 325. místě v celoevropském žebříčku, což byla obrovská pocta. Umístili jsme se však také na 11. místě v oblasti Reklama. Důležitost žebříčku FT1000 spočívá v tom, že hodnotí společnosti na základě jejich čtyřletého kumulativního růstu, nikoli pouze jednoho roku. Tento žebříček je proto důkazem naší soustavné snahy o udržitelný růst a mít skutečný dopad na náš průmysl.
Řekněte o tom něco - co přesně Project Agora dělá?
Project Agora je společnost zabývající se mediální technologií, jejímž cílem je udržovat otevřený web otevřený. Spolupracujeme s tisíci vlastníků místních médií, kteří usilují o spravedlivý podíl zisku za reklamu v konkurenčním prostředí globálních gigantů, jako jsou Google, Facebook a Amazon. Těmto partnerům nabízíme širokou škálu řešení, aby mohli maximalizovat své výnosy v blízkém i dlouhodobém horizontu. Naším cílem je vytvořit účinný cyklus, v jehož rámci budou mít prostředky k reinvestici do kvalitního obsahu a služeb pro své místní komunity, což jim umožní udržet a rozšířit svou uživatelskou základnu.
Ve světě, jemuž dominují falešné zprávy a bubliny na sociálních sítích, hrají místní média hlavní roli. V Project Agora se snažíme přispívat k tomu, abychom našim partnerům, kteří jsou vlastníky médií, umožnili zůstat svobodní a nezávislí.
To je vskutku ušlechtilá vize – jak jste toho dosáhli?
Naši klientskou základnu tvoří zhruba 2.700 vlastníků médií a 9.000 inzerentů v regionu EMEA a LATAM.
Vlastníkům médií nabízíme reklamní technologii, která jim pomáhá generovat vyšší příjmy z každého návštěvníka webu. To znamená zvýšit konkurenci v umístění reklam, vytvořit nové reklamní prostory a zvýšit návštěvnost stránek. Máme proprietární technologii, která nám v tom pomáhá, a spolupracujeme s některými významnými globálními hráči, jako jsou Taboola a Xandr.
Pro inzerenty provozujeme kampaně v rámci sítě Project Agora. To zahrnuje poskytování kreativních, interaktivních reklamních formátů a nabízení cenových modelů, které zaručují výsledky. Navíc, protože spolupracujeme s prémiovými vydavateli na místní i globální úrovni, můžeme našim reklamním partnerům nabídnout přístup k některému z nejdůvěryhodnějších, nejbezpečnějších a nejhodnotnějších reklamních prostorů na webu.
Zajímavé. Ovlivnil tento model váš růst?
Určitě to znamená, že náš růst zvyšuje. Čím prémiovější vydavatelé, se kterými spolupracujeme, tím větší hodnotu můžeme inzerentům nabídnout – a naopak!
Abychom uvedli věci do perspektivy, žebříček FT vychází ze složené roční míry růstu (CAGR) mezi lety 2017 až 2020. Naše CAGR za toto období byla 80,26 %, tudíž za poslední čtyři roky jsme vzrostli o více než 485 %!
Project Agora odlišuje to, že kombinujeme technologii se silným týmem. Ve stejném období jsme se rozrostli z 25 zaměstnanců na 104 – a nyní jich máme přes 120. Kromě našich inženýrů máme vyhrazené týmy pro úspěch vydavatele, technickou podporu, provoz kampaní a rozvoj místního podnikání – business development, abychom mohli proaktivně řešit potřeby našich partnerů v tomto neustále se měnícím odvětví. Jsme také hrdí na náš tým pro optimalizaci výnosů, který doplňuje naši technologii a nejmodernější algoritmy tím, že do našich řešení přidává tolik potřebný prvek lidské inteligence.
Každý člověk, kterého přivedeme na palubu, přináší do nabídky něco nového. A nikdy to nekončí - v tuto chvíli nabíráme téměř 20 nových zaměstnanců!
Kde aktuálně působíte a jaké je vaše další rozšíření?
Jsme fyzicky přítomni v Aténách, Patrasu, Bukurešti, Budapešti, Praze, Dubaji, Rijádu, Káhiře, Bogotě a Sao Paulu. To znamená kontaktní místa v celém regionu EMEA a v současné době aktivně expandujeme do LATAM. Rovněž intenzivně investujeme do vývoje nových produktů, abychom našim klientům z řad vlastníků médií a reklamních agentur mohli i nadále poskytovat ta nejinovativnější řešení. Pro firmu je to opravdu vzrušující období!
Text je placenou propagací společnosti Project Agora

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
