
Běžecký seriál ČEZ RunTour existuje už 10 let
Žijeme ve společnosti, kde za posledních 10 let vzrostla spotřeba antidepresiv hned třikrát. Více než polovina Čechů má nadváhu a celých 80 % lidí má minimálně jeden zdravotní problém související se sedavým zaměstnáním, zjistil průzkum GfK v roce 2016. Naší fyzické kondici a psychické pohodě nepřidala ani pandemie, která nám omezila a stále do určité míry omezuje možnosti volnočasového i pohybového vyžití.
Ve světle těchto statistik nabývá téma zdraví nového významu. Není to ale jen otázka péče jednotlivců o vlastní zdraví. Respektive nemusí být. Skrývá se v tom velká příležitost pro firmy, které mohou nabídkou relevantních sportovních a zdravotních benefitů přispět ke zdraví a celkovému „well-beingu“ svých zaměstnanců. A v konečném důsledku z toho benefitovat díky zlepšení jejich produktivity a celkové spokojenosti ve firmě.
Kromě expertizy ve sportovním marketingu máme ve VMLY&R i vlastní sportovní projekt – běžecký seriál ČEZ RunTour, který existuje už 10 let. Dnes je díky rozpoznatelné identitě a konzistentní komunikaci mezi běžeckou komunitou i širší veřejností pojmem. Funguje také jako platforma pro značky k vytváření aktivních zážitků a celoroční komunikace. Umožňuje totiž budovat silnou emoční vazbu se zákazníky či zaměstnanci skrze rostoucí zájem o běžecký sport a vést s nimi efektivní dialog. Zapojení do této platformy může fungovat i jako smysluplný firemní benefit, který posiluje loajalitu zaměstnanců a zvyšuje atraktivitu zaměstnavatele. Ukazuje to i případová studie pro Lidl, který je partnerem ČEZ RunTour od roku 2017.
Jak se stal Lidl lovebrandem i pro zaměstnance

Lidl je partnerem ČEZ RunTour od roku 2017
Maloobchodnímu řetězci Lidl se úspěšně podařila proměna z diskontního řetězce v oblíbený lovebrand. To ale samo o sobě nestačí, stejně důležitá je pro úspěch i loajalita a spokojenost zaměstnanců. Lidl proto dlouhodobě hledal benefity, které budou atraktivní a rovnocenné pro řadové zaměstnance z provozu i pro top management firmy.
Zaměstnanci Lidlu jsou demograficky pestrá skupina lidí pracující na mnoha lokalitách – celkem je to více než 12.000 zaměstnanců na 288 pobočkách a v pěti logistických centrech. Proto naše strategické doporučení směřovalo do oblasti sportovních a zdravotních benefitů. Z interního průzkumu Lidlu jsme věděli, že by se zaměstnancům líbila možnost dělat něco pro zdraví. Zároveň mezi nejoblíbenější sporty v Česku patří běh, proto jsme pro Lidl v roce 2017 navrhli vytvoření celorepublikového zaměstnaneckého benefitu ve spolupráci s největším běžeckým seriálem ČEZ RunTour. Vznikl tak dlouhodobý program Lidl běží, který propojuje zaměstnance na všech úrovních a pomáhá bořit bariéry mezi centrálou a pobočkami.
Program nabídl všem zaměstnancům do začátku startovné zdarma a kromě toho představil 10 ambasadorů z řad zaměstnanců, kteří s námi běželi závody ve všech osmi městech. K zapojení byli motivováni vytvořením tréninkového plánu na míru, společnými tréninky a dohledem profesionálního trenéra Miloše Škorpila. Ambasadoři reprezentovali nejrůznější pozice, lokality i osobnosti – našli byste mezi nimi prodavačku, skladníka, ale i šéfa grafiků, mladého kluka sportovce i maminku, která nikdy neběhala. Tyto tváře Lidl v rámci interní komunikace představil, sdílel jejich příběhy a prostřednictvím nich vyzýval k akci i ostatní.
Nechtěli jsme ale zaměstnancům jen zprostředkovat možnost zaběhnout si závod na ČEZ RunTour zdarma. Vymysleli jsme proto řadu doprovodných benefitů a účast na závodech propojili s hodnotnou podporou zaměstnavatele. Kromě startovného zdarma pro všechny Lidl přidal možnost přihlásit jeden dospělý doprovod a neomezený počet dětí, voucher na jídlo a pití a běžeckou výbavu na start z jejich sortimentu, to vše v celkové hodnotě 7.000 Kč.

Za čtyři roky se do ČEZ RunTour zapojilo 6.611 zaměstnanců Lidlu a jejich rodin
Na každém závodě má Lidl vlastní stánek, občerstvení a pódium, kde se vyhlašují a odměňují nejlepší běžci z řad zaměstnanců. V rámci interní komunikace Lidl ve spolupráci s námi připravuje každý rok speciální brožurku k nové sezóně – obsahuje termíny, informace, jak se přihlásit, představuje města, kde se závod běží, a seznamuje zaměstnance s tím, co je čeká a s kým se na závodech potkají. Po závodech naopak na interních kanálech Lidl zveřejňuje fotky ze závodů, reportáže, výsledky a medailonky úspěšných účastníků.
Dnes je interní program Lidl běží největším projektem Lidlu v oblasti péče o zaměstnance a z běhání se uvnitř firmy stal fenomén. Za čtyři roky jeho existence se do něj zapojilo 6.611 zaměstnanců a jejich rodin. Už v prvním roce se do programu zapojilo 16 % zaměstnanců, oproti našemu cíli 5 %. Podle interních průzkumů zaměstnanci hodnotí aktivitu jako 100% pozitivní a jsou přesvědčeni, že tato iniciativa zlepšila jejich kondici i zdraví. Spokojenost zaměstnanců ve firmě se v průběhu let podle interních dat zlepšila z hodnocení 2,5 (známkováno jako ve škole) v roce 2013 na číslo 1,9 v roce 2019 – průzkum probíhá každé dva roky.
S ČEZ RunTour jsme na dobrou věc vybrali 930.000
Letos proběhl jubilejní 10. ročník ČEZ RunTour, na kterém vyběhlo v osmi krajských městech nebo na virtuálních závodech celkem 13.000 běžců z celé České republiky. I když pořádání sportovních akcí nám ještě v roce 2021 ovlivňovala pandemie, díky spolupráci s ministerstvem zdravotnictví se běžecké závody podařilo udržet od května do října všechny. Těch nejvěrnějších běžců, kteří si zaběhli všechny závody sezóny, bylo letos dokonce přes tři sta.
Akce má i významný charitativní rozměr. Z každého dospělého startovného putuje každý rok 50 Kč na konto Nadace Leontinka – v letošním roce se pro ni vybrala částka 300.000 Kč. Tím to ale nekončí. Dalších 630.000 Kč se podařilo vybrat díky generálnímu partnerovi, Skupině ČEZ, a jejich aplikaci EPP Pomáhej pohybem. Princip byl jednoduchý – běžci na závodech získávali body za svůj sportovní výkon a ty se poté v přepočtu na peníze rozdělily mezi konkrétní charitativní projekty představené v aplikaci.
Text je součástí placené spolupráce s agenturou VMLY&R

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec
