Na vysokoškoláky a absolventy cílí 3. ročník akce Nakafe, jež proběhne 25. dubna v Praze, Brně a Frýdku-Místku. Šestnáct členů Asociace komunikačních agentur (AKA) otevře brány zájemcům v rámci akce, již loni navštívilo 500 zájemců o práci v komunikaci. Vstup je grátis, lze přijít od 17 či od 19 hodin. „Počet návštěvníků z loňska překonáme,“ předpokládá Marek Hlavica, výkonný šéf AKA.

„Spot ČVUT jako Stranger Things po česku“

Aktuální Reklamní katovnu vyhrála kampaň ČVUT z dílny McShakespeare. Těsně ji následuje strava Mana od Tomáše Mašína. Půjčky Zonky u katů tentokrát neuspěly.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 3. týden 2018

  1. McShakespeare: Studujte u nás (38 %)
    značka, klient: ČVUT Praha
  2. Evoluce jídla (36 %)
    značka: Mana, klient: Heaven Labs
  3. VCCP: Stojí za to jíst lépe (30 %)
    značka: Albert, klient: Ahold ČR
  4. Symbio: Twistus Spasitel (18 %)
    značka, klient: Twisto
  5. Vážně je to takhle jednoduché (14 %)
    značka, klient: Zonky

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotili 4 kati. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. ČVUT láká středoškoláky (38 %)

Nová kampaň Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze cílí třemi spoty na nerozhodné studenty. Kampaní chce vyvrátit mýtus o obtížnosti přijímacího řízení i studijních programů. Právě náročnost studia inspirovala agenturu McShakespeare při tvorbě spotů. Tři videa v hororovém žánru jsou od ledna ke zhlédnutí na Facebooku Fakulty stavební ČVUT.

Spotom sa nepodarilo predať vôbec nič z toho, o čom hovorí tlačovka, a rozhodne nezborili žiadne mýty. Mohli by byť nalepené k akémukoľvek produktu, ktorý „nie je horor“. Nie som fanúšikom rapujúcich pubescentov, ale tí sa aspoň vo svojich pokusoch reálne otierajú o štúdium a školu.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Vyjma videa s průvanem a paní uklízečkou mě to teda moc nezaujalo. Ale nepamatuju moc propagačních videí na školu, kde by se nezpívalo. Za to dávám cenu sympatie!
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Tohle je vlastně fajn. Stranger Things po česku, ale co kdybyste ještě dořekli B? O čem ta fakulta je… Ale přesto jste Stranger Winner.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

2. Mana přináší evoluci jídla (36 %)

Společnost Heaven Labs v kampani funkční stravy Mana upozorňuje na vývoj vpřed v oblasti technologií i stravy. Maskotem značky je gorila – kosmonaut „Cosmo Ape“, která dostala animovanou podobu a je symbolem inteligentního býložravce přinášejícího inovaci tradičního jídla. Dominantou projektu je minutové video, které režijně zaštítil Tomáš Mašín. Postprodukce se ujalo studio RUR. Kampaň poběží na Facebooku a YouTube, podporu bude mít zajištěnou i ve vyhledávačích Google a Seznam. S gorilou se lidé mohou setkat i v místě prodeje. Změny se dotkly také webových stránek značky.

Je to hezky natočené, takové pestré a barevné, až oči přecházejí, ale tomu, že pít Manu je lepší než jíst normální jídlo, jsem neuvěřila.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Evolúcia by okrem jedla mohla vytuniť aj 3D modely humanoidov. Stretnúť tohto desivého opičáka na ulici, pumpujem brokovnicu a v očakávaní apokalypsy vstupujem do všetkých dverí úkrokom.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Zajímavej produkt, kvalitní art direction a ze začátku i spád. Ale je to dlouhý jak evoluce samotná.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Je to hezky udělaný, ovšem takový přístup jsem viděl už asi tisíckrát. Jakmile se naučíte takové spoty psát, můžete je točit jako na běžícím pásu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

3. Albert ukazuje, že jde jíst i lépe (30 %)

Obchodní řetězec Albert v kampani představuje nový positioning značky a claim Stojí za to jíst lépe. Vše připravil ve spolupráci s agenturou VCCP. Kampaň běží v televizi, na venkovních plochách, v online a printu od 10. ledna. Spoty režíroval Olaf van Gerwen v produkci Target Pictures. Píseň Stranger, která kampaň doprovází, je z alba Hearts od Lenny. Nová komunikace značky vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků, pro které se jídlo stává větší prioritou. Albert chce pomáhat při výběru potravin, inspirovat a ukázat zákazníkům, že jídlo je i radost.

Na rozdíl od Many jsem dostala chuť k jídlu. Nic nového pod sluncem, jen hezky natočené jídlo. Někdy to ale úplně stačí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

„Pro zákazníky se jídlo stává větší prioritou.“ Hej, už od dôb neolitickej revolúcie. A podobne dlho sa v reklamách objavujú dokola tie isté inšpirácie k tomu, ako si naplniť bachor. Táto je aspoň pekne natočená, ale je to zívačka.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Existuje takový krásný slovo marketingových titánů, „aspirativní“. To když chcete, aby zákazníci toužili být jako lidi v reklamě. Já bych zas chtěl, aby jídlo v Albertu bylo jako jídlo v reklamě.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Bohužel znám Albert na Kulaťáku a pak působí tahle reklama značně nevěrohodně. Ale kdybych tam nechodil (jako), tak je to docela hezký.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

4. Twistus vadí Radě pro reklamu (18 %)

Twistus Splatitel v kampani od Symbia a Yinachi

Twistus Splatitel v kampani od Symbia a Yinachi

„Nezvykle vysoký počet stížností“ přišel české Radě pro reklamu na kampaň startupu Twisto, v níž vystupuje fiktivní postava pojmenovaná Twistus Spasitel. Ježíš Twistus se tak už lidem zjevovat nemá. Doporučila to Arbitrážní komise Rady pro reklamu. „Kontroverzní tvář kampaně českého startupu Twisto se vzezřením Ježíše se měla na televizi Prima objevit po Novém roce, na doporučení rady ji ale televize nespustí. Podle rady hrubě uráží náboženské cítění spotřebitelů,“ oznámil za Twisto mediální zástupce Jan Husták. „Proti rozhodnutí se budeme bránit,“ doplnil.

Pokud vznikl nějaký kodex a podle něj je tahle reklama závadná, pak asi nemám co dodat.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

To mi nepřísluší hodnotit, Rada pro reklamu má nějakej mandát a má ho z nějakýho důvodu. Já jsem primitiv, kterýho baví dvojsmysly a ještě k tomu ateista, takže ode mě na Twista žádná stížnost.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Já na tom spotu nevidím nic strašnýho, ale ani mě to nějak nenakoplo. Plopt.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

5. Podle Zonky je to jednoduché (14 %)

V druhém lednovém týdnu zahájil poskytovatel půjček Zonky novou image kampaň. Spot staví na lidech, kteří společně sdílejí reálnou uživatelskou zkušenost, a tím prodávají hlavní výhody služby. „Zonky si drží velmi vysoké hodnocení ze strany uživatelů (83 NPS), kteří zejména oceňují jednoduchost platformy, férové jednání a lepší podmínky než v bance. Jednoduše jsme tyhle jejich zkušenosti promítli do spotu,“ uvedla Pavla Bartošíková, brand managerka Zonky. Filmový režisér Karel Janák (Snowbordáci, Rafťáci, Ro(c)k podvraťáků) obsadil do reklamy více než 70 obyčejných lidí. Natáčení probíhalo jeden den.

Děkuji nebesům, že nemám mezi přáteli lidi, kteří mě afektovaně přesvědčují, abych si půjčila peníze u Zonky.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Ľudia dlžia ľuďom! V tomto deväťdesiatkovom spote o dystopickej budúcnosti, kde úžerníci nahradili sociálny štát, už do špirály exekúcií a vzájomných dlhov naskočili úplne všetci. Children of Men hadr. Mám zimomriavky aj na pätách. Veľmi sa teším na komické odľahčenie s antropomorfnou zebrou, ktorá nastavuje svoje plyšové útroby Rašilovovi.
Tomáš Hrábek (Symbio)

„Spot staví na lidech, kteří sdílejí svojí zkušenost se službou.“ To je takovej ekvivalent Comic Sansu pro svět videa.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Takovej moderní produkt a tak starosvětská reklama. Vím, máte cílovku obyčejní lidé, ale i pro ně se dá točit invenčněji.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.