Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Spot, který si žádá vlastní filozofickou kategorii

Pokud brief zněl „dostat do lidí jakýmkoliv způsobem náš název“, pak je cíl splněn.

Vážení kreativci, už jste zkoušeli vytvořit kampaň o třech slovech, která by tvořila spojitou a neprostupnou linku napříč všemi mediatypy? Bylo by to krásné, že. Zaznamenal jsem, že se to povedlo našim českým kolegům a rád bych se podělil o šokující zážitek.

Tiskový inzerát produktu Kapitol

Tiskový inzerát produktu Kapitol

Otevřel jsem ráno deník (kupuju vždy LN a MF Dnes) a inzerát jsem si musel hned vyfotit. Říkal jsem si, že to bude krásný článek, ale to jsem ještě netušil, že tento scénář o třech slovech dokonce zfilmovali! Jako tvůrce mne hned napadl Václav Havel, který ovládá všechny zmíněné obory.

Výjev ze spotu na Kapitol

Výjev ze spotu na Kapitol

Je otázkou, co se ve spotu děje. První tři vteřiny se neděje vůbec nic, což je velice odvážný režijní počin. Děj je lineární a spočívá v tom, že každý z herců pronese jedno slovo v italštině a poté voiceover vysloví název značky, který se podobá italskému slovu. Následuje packshot, kde se dozvíme, že jde o finanční poradenství, kterému budeme rozumět.

Asi by se dala rozebírat myšlenková základna celé kampaně, pokud brief zněl „dostat do lidí jakýmkoliv způsobem náš název“, pak je cíl asi splněn, ale já se přiznám, tohle mi hlava nebere. Vlastně ano, bere, pamatuju se na první spot Harvardských fondů od Mark BBDO, kde na závěr chlapec řekl jen: „Harvard“.

Hledal jsem jej a nalezl jsem jen tento průlet reklamním blokem z roku 1993. Doporučuju všem, je to vynikající. Kapitol by tam skvěle zapadl. Škoda, že to nerozjeli trošičku dřív.