Provozovatel největší světové služby pro streamování hudby Spotify najme stovky lidí v Evropě, Austrálii a Kanadě, aby povzbudil prodej reklamy a zvedl příjmy od lidí, kteří si nepředplácejí jeho služby. Ti totiž tvoří většinu zákazníků. Řekl to šéf reklamního oddělení firmy Lee Brown. „V Evropě, Austrálii a Kanadě zvyšujeme počet našich marketingových pracovníků v divizi prodeje reklamy o víc než 70 %,“ uvedl. „Investujeme do naší reklamní činnosti. Pokud jde o dlouhodobou strategii, myslím si, že pryč jsou dny, kdy reklama tvořila méně než 10 % našich celkových příjmů.“
Spotify získává příjmy z předplatného a z reklamy zobrazované neplatícím uživatelům. Reklamní byznys utrpěl s příchodem pandemie, ale letos se vrací k růstu. Z 365 milionů aktivních uživatelů měsíčně tvoří ty s reklamou 210 milionů. To představuje zhruba 12 % celkových příjmů.
Příjmy z reklamy zvyšuje i rostoucí obliba podcastů. Spotify jich ve druhém čtvrtletí nabízelo 2,9 milionu, což je nárůst téměř o 12 % proti předchozím třem měsícům. Nejenže tak firma získává víc uživatelů, ale tím, že podcasty bývají delší, poskytují i víc prostoru pro reklamu.
Podle analytiků softwarové společnosti Morningstar reklama nejenže firmě Spotify přináší příjmy, ale také jí snižuje náklady: „Vede k menšímu počtu přehrávaných skladeb a následně k nižším platbám licenčních poplatků.“

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
