Streamovací hudební služba Spotify představila v Česku nové reklamní formáty. Jsou mezi nimi videospot pro mobily, který může být i vertikální a který je na jiných trzích k dispozici od května, a také spot s prostorovým zvukem. Ten byl ve světě poprvé použit v březnu, kdy jej britská pobočka americké zábavní společnosti Lionsgate použila k propagaci horrorového filmu Ghost Stories. Zvuk byl upraven tak, aby působil trojrozměrně.
Zástupce digitálních agentur s novinkami v září seznámil Rohan Premnath, manažer klientských služeb Spotify. Ten do Prahy na čtvrtletní setkání digitálních agentur Asociace komunikačních agentur v kině Ponrepo zavítal už podruhé, poprvé tu byl začátkem loňska. Tentokrát citoval i aktuální čísla užívání streamovací služby v Česku. Spotify si podle něj čeští uživatelé zapínají každý v průměru na 2 hodiny a 20 minut denně.
Švédská hudební služba za třetí letošní kvartál oznámila, že je přítomná na trzích 65 zemí. Držitelům práv k nahrávkám vyplatila už 10 miliard eur (v přepočtu kolem 260 miliard Kč). Dohromady registruje 191 milionů uživatelů, z toho 87 milionů je platících Neplatící mají přehrávání různě omezeno - pořadím, výběrem písní - a musejí občas vyslechnout reklamu. Reklamy na Spotify jsou dosud nepřeskočitelné. Službu Spotify na českém trhu obchodně zastupuje agentura Httpool.
Text vychází ze spolupráce digisekce AKA s Médiářem