Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

„Správně použitý patos.“ Veteráni porazili Trojana

Klání reklamních kampaní je tentokrát nebývale vyrovnané. Hodnocení míří vysoko, jako Ivan Trojan v kosmické lodi T-Mobilu. Předběhli ho jen váleční veteráni od Post Bellum.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 45. týden 2017

  1. Young & Rubicam: Den válečných veteránů (68 %)
    značka: Paměť národa, klient: Post Bellum
  2. Saatchi & Saatchi: Nedržte se při zemi – Hvězdné dárky / Ivan Trojan ( 61 %)
    značka: klient: T-Mobile
  3. Symbio, Yianchi: Twistus Splatitel (38 %)
    značka, klient: Twisto
  4. Publishers, Mall.cz: Vánoce na míru / Ewa Farna (37 %)
    značka, klient: Mall.cz
  5. Underline: Ztracené dětství (35 %)
    značka, klient: SOS vesničky

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Den válečných veteránů (68 %)

Agentura Young & Rubicam vytvořila pro společnost Post Bellum, která pořádá sbírku vzpomínek Paměť národa, kampaň ke Dni válečných veteránů. Reklamní spot inspirovaný příběhem veterána Karla Brhela (1922–2006) se během sbírkových dní vysílá v České televizi a na mnoha veřejných místech. „Věříme, že nám příběh tohoto účastníka bojů u Dunkerque i politického vězně 50. let pomůže přesvědčit lidi, aby si 11. listopadu vzpomněli na všechny, kteří bojovali za naši svobodu,“ uvedl k pozadí spotu Jan Polouček, provozní ředitel Post Bellum.

Televizní spot připravil tým ve složení Tereza Svěráková, Dora Pružincová, Jarek Kratochvíla, Eugen Finkei, Jiří Kirchner, Jana Dlouhá a Tomáš Tomášek. Produkčně se na přípravě podílela společnost Bistro Films a režisér Marek Partyš. Spot je nasazen od začátku listopadu na České televizi, v rámci charitativních aktivit ČT. Součástí kampaně jsou i rozhlasové spoty a v procesu příprav je i tisková podoba.

Veřejnou sbírku ke Dni válečných veteránů letos v listopadu pořádá společnost Post Bellum už potřetí. Tento rok bude mnohem větší: dobrovolníci s kasičkami se objeví 10. a 11. listopadu 2017 nejen v ulicích Prahy (kde bude na Náměstí Republiky „hlavní stan“ sbírky), ale i ve všech krajských městech. Pořídit si vlčí mák je tento rok možné i v mnoha knihovnách, trafikách a obchodech, celkem na 130 místech po celém Česku.

Na tyhle emotivní / válečný motivy už maj Youngové pomalu monopol. Na mně to úplně nezabírá, většinou to nedokoukám do konce, ale určitě se najde hromada lidí, který se rádi projmou. Teda dojmou. Sorry, to ten Štěpánek.
Adam Roučka

Marek Partyš je režisér první ligy. Spot má neskutečně autentickou, syrovou atmosféru. Myšlenka, že příběhy veteránů často neznají ani jejich nejbližší, je pravdivá. S lítostí vzpomínám na to, jak jsme jako děti nechtěly poslouchat vzpomínky našeho dědy na válku, protože jsme radši listovaly Bravíčkem.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Taky jste čekali, že děda na otázku, jestli ho trefil blesk, odpoví že dva? Jinak je to super kraft a dejte na mě, že to kromě peněz posbírá taky nějaký ty lvy a clia.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Moje teta nám nedávno vyprávěla o tom, jak během náletu v únoru 1945 běžela samotinká liduprázdnými ulicemi Prahy. Nad čtyřletým děckem vrčely bombárdéry a shazovaly obsah svých břich na Emauzy. A já věděl, že tyhle vzpomínky se musí uchovat alespoň v našem rodě. Post Bellum dělá skvělou a záslužnou práci. Young and Rubbicam si natočil hezký spot a všichni dohromady dostávají zlato za tenhle týden.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Správne použitý pátos. Na jednej strane super exekúcia, na druhej strane super vyústenie, aj váš dedo môže mať spomienky, o ktorých nehovorí. Skvelé. Porotcovia na súťažiach si budú môcť pri hlasovaní za tento kúsok nadšením utrhnúť ruky.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Žádná velká pecka, ale dobře vybraný a dobře zpracovaný příběh.
Martin Charvát (Remembership)

2. Hvězdné dárky a Ivan Trojan (61 %)

Mobilní operátor T-Mobile s kreativní agenturou Saatchi & Saatchi přicházejí ve středu 1. listopadu s letošní vánoční kampaní. K pilotu Ivanu Trojanovi v ní přibude orangutan Láďa, ztvárněný zahraničním hercem. Oba letí až ve vesmíru. Kampaň potrvá až do 31. prosince. Mediamix kromě televize zahrne tisk, outdoor, retail i online, včetně socialu. Podlinku a reatil má na starosti agentura Havas Worldwide Prague, social Peppermint Digital a online Proboston Creative.

Pět let jsem dělal kampaně pro T-Mobile a přišlo mně blbý je tu vychvalovat. Tuhle už jsem nedělal, tak můžu s klidným svědomím říct, že neznám v Česku jinýho klienta, kterej by konstantně každej rok udělal tolik skvělejch kampaní, který navíc lidi zbožňujou. Louskáček za to jistě nebude, protože to nefunguje v maďarštině a není tam třínohej pes se smutnýma očima, pro mě je ale celej T-Mobile vítězem vítězů.
Adam Roučka

Orantutan Láďa je přesně ten typ spolucestujícího, kterého byste chtěli v kosmické lodi mít. A je skvělé mít klienta, který kreativce nechá, aby svůj absurdní humor vyhnali do astronomických výšin. Jen bych se možná obešla bez fórků typu ‚bacha na opičku‘.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Laťka je v týhle sérii prostě vysoko a tady už se to chvílema vleče, ale povedený maličkosti to držej pořád dost vysoko nad zemí.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Reklamy na T-Mobile jsou prostě jistota, že se zasmějeme. Trochu jako Cimrmani, který si držej kvalitu v každý svý hře. T-mobile taky nikdy nezklame. Přesto bych už možná zkusil úplně jinej koncept. Něco překvapivýho, aby se po vás ostatní zase opičili.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Priemerné slovné hračky, priemerná produkcia, podpriemerné napojenie na produkty a brand, nadpriemerne dobrá maska opice. Celkovo šeď. Čo vlastne z T-Mobilu ostane, až príde o Trojana?
Tomáš Hrábek (Symbio)

T-Mobile zase řádí. Tyhle reklamy jsou už kategorie sama pro sebe. Produktový benefit je v nich až příliš zašifrovaný? Nevadí. Na značkové úrovni fungují bezvadně. Ivana Trojana teď agentura poslala z letadla do vesmíru. Kam ho pošle příště? Jsem zvědav. A to je dobře.
Martin Charvát (Remembership)

3. Twistus Splatitel (38 %)

Český start-up Twisto, který umožňuje odložit platbu za nákupy na internetu o 45 dní, přichází v nové kampani s postavou Twista Splatitele. Představuje jeho fungování a několik novinek, například Twisto kartu či platební náramek. Kampaň připravila agentura Symbio společně s agenturou Yinachi. Cílem kampaně je zvýšit povědomí o značce a posílit základnu takzvaných ověřených registrací, které oproti běžné registraci poskytují uživateli více výhod. Kampaň startuje v listopadu a do konce roku 2017 se objeví v televizi, na sociálních sítích a v kinech. 

Ve fázi teasingu kampaň komunikuje příchod Twista prostřednictvím drobnějších formátů. Na ty ve druhé fázi navazují konkrétní ukázky jeho využití v rozsáhlejších výstupech. Kreativu kampaně, produkci spotů, obsahu pro sociální sítě a redesign webu zajistila agentura Symbio. „Přicházíme s vírou, že lidem můžeme ulevit od každodenních nepříjemností spojených s placením. Vytvořili jsme postavu Twista Splatitele, který prostupuje jednotlivými formáty v lehce kontroverzních situacích,“ vysvětlil koncept creative director Symbia Miky Karas.

Ty spoty maj hodně sestupnou tendenci. ‚Příchod Twista‘ je dobrej. ‚V tom je Twisto boží‘ očekávaný, ale cajk. ‚V Twistu poznáš spásu‘ může bejt. ‚S Twistem dojdeš k nakoupení‘ jde za roh. A ‚S Twistem je možné všechno‘ už je očistec.
Adam Roučka

Dobrá textace i zpracování. Odkazování k Ježíšovi a dalším náboženským symbolům mi nevadí, jde o jasnou nadsázku a nejsem zase tak cimprlich. Zároveň ale tahle kampaň nepředstavuje nic, co by mě nějak hlouběji oslovilo. Nebo provokovalo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Nevěděl jsem, co s tím a pak jsem si vzpomněl na jedenáctý přikázání: ‚Když se zasměješ, dávej lajk.‘ Zasmál jsem se.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Češi jsou neznabozi a proto tohle jenom tak lehce zašumí. Plopt.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Twisto Splatitel zní zatím slibně, ale ještě jsme z něj moc neviděli. Tak doufejme, že ty hlavní zázraky teprve přijdou. Jinak dělat si v téhle zemi legraci z náboženství není nic odvážného. Jsme zemí nevěřících a náboženství je tu většině lidí buřt.
Martin Charvát (Remembership)

4. Reklamovatelné Vánoce s Ewou (37 %)

Mall.cz si pro  letošní vánoční kampaň vybral zpěvačku Ewu Farnou. Její nová píseň podkreslí všechny vánoční spoty Mallu. Ve spotech dále účinkují tenista Radek Štěpánek, snowboardistka a lyžařka Eva Samková, oštěpařka Barbora Špotáková a vodní slalomář Ondřej Tunka. „Každá rodina v ČR je  jiná, má jiné priority, a my tomu musíme přizpůsobit i naši nabídku. Známé osobnosti, které se v kampani objevují, reprezentují právě tuto rozdílnost. Jedno ale mají společné – chtějí pro svou rodinu ty nejkrásnější vánoční svátky,“ komentuje Sean Gaddis, ředitel marketingu Mall.cz. Píseň už vysílají česká rádia. Spojení s Mall.cz ohlásila Farna prvního listopadu na TV Óčko, kde se klip běží.

Kreativu spotu a realizaci kampaně zajistil interně marketing Mall.cz s agenturou Publishers. Objeví se na YouTube, sociálních sítích, v televizi a rádiích a na sociálních účtech Farne. Vizuály pokryjí také billboardy, citylighty, metrorámečky a další MHD formáty. Zároveň bude polepen také tunel na přestupní stanici pražského metra Florenc. Aktuální vánoční kampaň Mallu je svým rozsahem i širokým cílením největší ze všech, které e-shop tento rok představil.

Většina lidí vypadá v těch spotech vypadá, že má zácpu a pod stromeček si přeje najít v tom papíru projímadlo. Až na Radka Štěpánka, ten se tváří, že už ho našel. Ale písnička je chytlavá, tak si to stejně budou všichni zpívat– tady je všechna práce farná. Ale pro mě je to mállo.
Adam Roučka

Název Vánoce na míru mě nejprve vyděsil, ale Ewa Farna to zachránila. Píseň se povedla, klip je na hranici kýče, ale to k svátkům patří. Jen si nejsem úplně jistá, jestli se skutečně vyplatí angažovat další ‚známé osobnosti.‘ Podle mého názoru se trochu přeceňují. Ale možná se mýlím.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Tohle je takový vánoční soft porno. Ještě by tam hezky zahrál plápolající krb. Je to ale pěkný a nenásilný. A tu Ewu Farnou žeru od doby, co má boky jako skříň.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Ak by sa Ewa v lete nevydala, bol by som v hodnotení štedrejší. Takto len docením to, že mi konečne niekto vyhnal z hlavy ‚Ka-ma-li‘ ešte otravnejšou melódiou.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Dobře ukryté celebrity. Možná by stálo za to připravit nějakou spotřebitelskou soutěž: najděte a identifikujte v naší kampani celebritu a vyhrajete klíčenku! Nebo tak něco.
Martin Charvát (Remembership)

5. Každé dětství není šťastné (35 %)

SOS vesničky 2017

SOS vesničky 2017

SOS vesničky 2017

SOS vesničky 2017

Nezisková organizace SOS dětské vesničky připravila novou mediální kampaň. Ta upozorní na situace, ve kterých se ohrožené děti běžně ocitají, a podpoří tak důležitost preventivní péče v problémových rodinách. Za kampaní stojí pražská agentura Underline, autorem fotografií je Tomáš Třeštík.

V rámci mediální kampaně pro podzim a zimu vznikla série tří snímků zobrazujících malé děti v kritických situacích. Po vzoru fotografií byly vytvořeny i tři televizní spoty, svůj hlas propůjčila herečka Hana Maciuchová. Tomáš Třeštík i Hana Maciuchová se na kampani podíleli bez nároku na honorář.

Novinkou, kterou SOS dětské vesničky na podzim také představují, je Podílový dobropis. Tento personalizovaný certifikát obdrží každý dárce, který se rozhodne podporovat ohrožené děti v péči SOS dětských vesniček pravidelně. Patronkou projektu je zpěvačka Iva Marešová.

Že je život boj není nic novýho pod sluncem- stejně jako tahle kampaň. Ale má to jasný sdělení a celkově mě to neuráží a to mi někdy docela stačí.
Adam Roučka

No, co vám budu povídat, u holčičky před prázdným talířem mi trochu zvlhly oči. Je asi nesmyslné vyčítat kampani citové vydírání, když to byl pravděpodobně záměr. Hezké fotky, jen ta varna drog na jednom z inzerátů je taková ‚moc naleštěná‘, jak poznamenal můj zkušený kolega.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Print’s not dead! Jenom zamrzí, že ten font už byl všude osmkrát a myslim, že takhle malý děti nepoznaj, jak se vaří perník. Ale kdo z nás se vážně vyzná v tý generaci Z, co?
Vladimír Zikmund (Zaraguza)

Vlastně nevim, jestli si autoři během tvorby neuvědomili, že ukazovat podělanej život jednoduše nestačí, a proto se rozhodli slabou ideu vyšperkovat zbytečně ironickými headliny a uměleckými fotkami Tomáše Třeštíka (Ty jsou na kampani nejlepší). Za srdce mě to tedy nechytá.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Taká štandardná printová dojemná klasika.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Je to dojemné, ale málo. Reklama o tatínkovi se alespoň snaží o vtip. Jinak chybí nadhled.
Martin Charvát (Remembership)

 

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.