Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Srbsko privatizuje desítky mediálních podniků

Součástí vládní strategie ukončit státní vlastnictví srbských médií je i prodej tradiční tiskové agentury Tanjug. Podniky se mají jeden po druhém dražit, v první polovině srpna.

  • ČTK
  • 30. 06. 2015 16:45
Bělehrad, Srbsko. Foto: Profimedia.cz

Bělehrad, Srbsko. Ilustrační foto: Profimedia.cz

Srbská privatizační agentura dnes zahájila prodej 38 státních mediálních podniků, včetně tiskové agentury Tanjug, založené před více než 70 lety. Jejich prodej by měl celkově vynést 10 milionů eur (přes 270 milionů Kč) a je součástí vládní strategie ukončit státní vlastnictví srbských médií. Privatizace státních podniků je součástí úsilí Srbska o vstup do Evropské unie. Omezení velikosti státního majetku je také jednou z podmínek úvěrové dohody s Mezinárodním měnovým fondem, v jejímž rámci má Srbsko v záloze 1,2 miliardy eur.

Agentura zveřejnila podmínky tendrů v listu Politika. Předpokládá, že jednotlivé podniky, zejména regionální rozhlasové a televizní stanice, se prodají v samostatných aukcích mezi 3. a 14. srpnem.

Tanjug založili v roce 1943 jugoslávští komunističtí partyzáni. Po rozpadu bývalé Jugoslávie se v roce 1995 stala státní tiskovou agenturou Srbska. Její aukce by podle úřadu pro privatizaci měla začít na ceně 761.000 eur. V roce 2012 měl Tanjug majetek v hodnotě 81,7 milionu dinárů (41 milionů Kč) a zisk 1,3 milionu dinárů. Zaměstnává kolem 200 lidí.