„Srkání je boží.“ McCafé u reklamních katů těsně předčilo ódu mladých na Felicii

Smíšeně hodnotí experti kampaň McDonald’s, i tak dostala o půl procenta víc než Škodovka.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších –⁠ kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna za 43. týden 2023

  1. DDB Prague: Dobrou kávu si můžeš dát i jednoduše (58 %)
    značka: McDonald’s, klient: McDonald’s ČR
  2. Socialsharks: Já jsem tvoje Felicia (57 %)
    značka: Škoda, klient: Škoda Auto
  3. Planetary: Vybírej úžasně! (55 %)
    značka: Heureka, klient: Heureka Group
  4. Ogilvy: Energie bez starostí (48 %)
    značka: Centropol, klient: Centropol Energy
  5. BeefBrothers: Raketa (40 %)
    značka: Korunka, klient: Tipsport

Jak hodnocení sestavujeme? S nabídkou hodnotit aktuální kampaně pravidelně obesíláme na 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 20 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla, zaokrouhlíme. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. McDonald’s propaguje McCafé

Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s uvedl novou kampaň pro McCafé Dobrou kávu si můžeš dát i jednoduše. Kampaň připravila kreativní agentura DDB Prague. Dramatizuje komplikace, s jakými se mohou milovníci kávy potýkat při její přípravě nebo konzumaci, a jako alternativu představují nákup nápoje ve fast foodu. „Při komunikaci našich produktů chceme být vždy co nejvíce autentičtí a relevantní. Proto jsme i v případě McCafé hledali situace ze života, ve kterých by se každý milovník kávy našel,“ uvedla Helena Mužíková, marketingová manažerka McDonald’s. „Všichni jsme se již ocitli v situaci, kdy nám prostě nic jiného nepomůže než naše každodenní kafe. Čím déle čekáme na tu pravou dávku kofeinu, tím více se frustrace hromadí. Kontrast mezi gradujícími emocemi a jednoduchým řešením v podobě žlutého kelímku s dobrou kávou je hlavním motivem této kampaně,“ doplňuje ideamaker a copywriter kampaně Jana Brišová z DDB. V televizi nyní poběží dva dvacetisekundové spoty, začátkem roku 2024 je doplní třetí. Kromě toho se kampaň objeví v rádiu, v tisku, out-of-home a online, včetně sociálních sítích. Statické formáty se přitom zaměřují na komunikaci produktového benefitu – že McCafé je vždy nablízku.

Iva Hadj MoussaJednoduše dobrý, funkční spot.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filip HuněkNěkdy stačí málo, aby vás reklama na brand, který normálně ani moc nemusíte, čistě lidsky potěšila a přesvědčila, že ten marketing pořád ještě dělají velmi slušně.
Filip Huněk (Actum Digital)

Amila HrustićKampaň je postavená na insightu, se kterým se asi každý z nás dokáže ztotožnit. Zároveň dobře sedí na produkt, protože McCafé je opravdu na každém rohu. Insight mi přijde lépe dramatizovaný v exekuci Hipster, polít se v autě může člověk i kávou z McDonald’s.
Amila Hrustić

Ondřej SoučekPoměřujete se s naprosto marginálním počtem konzumentů kávy. Kdo pije kávu z termosky v autě? Děláte ze sebe „last choice“. Když nespresovač nefunguje, běž do McCafé. Když neni kolem pořádná kavárna, běž do McCafé. Dobrovolně padáte na dno.
Ondřej Souček

Pavel JechortTady jsme se nepotkali. Dobrou kávu si můžu dát jednoduše, to je fakt. Kdekoliv. Díky, že na to děláte reklamu. A rozhodně mi nesahejte na mé kafe. To je totiž výtečný, i kdyby nebylo. Takže kuš.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Petr LaštovkaAsi jsem měl dneska nějak málo kafe, ale mně to prostě nějak nepřijde logický, i to domácí kafe můžu mít v autě v kelímku, i to kafé od mekáče si můžu krásně na sebe v autě vylejt (eprůvd baj moje špinavý hadry). Tak jsem takovej to, no. Paralyzovanej, pro co se mám rozhodnout. Jinak mám ale kafe od McD fakt rád.
Petr Laštovka na drátě

Markéta TomanováJe to vtipné, je to ze života, a jako pokračování střílení si z hipster kaváren, které už jsme viděli, je to moc fajn posun. Tenhle klient (a jeho agentura) moc dobře ví, kde má svoje silné stránky.
Markéta Tomanová (WOO)

Michal NovákJeště propláchnout! Ale asi už nebyla stopáž. Oceňuju první reklamu na kafe, kde se nepějí ódy na vůni pomalu pražených zrn brazilské arabiky. Jednoduše rychlý kafe. A nugátovej koblížek. Proč ne...
Michal Novák (Czech Promotion)

Petr LesenskýReklamní spoty bez dialogů se mi líbí a tady je dobrá práce se zvukem. Jen si myslím, že publikum by spíš potřebovalo přesvědčit, že je kafe z fast foodu aspoň trochu pitelné. Takhle to působí jako nouzové řešení. Polévka z pytlíku je sice hotová rychle, ale taky chutná dost jinak než tři hodiny tažený vývar.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Martin KupkaTěžké zadání. McDonald’s vyhledávám s jinými asociacemi, než je káva. Ale těžko na čem marketingově stavět. Exekučně profi, strategii tentokrát pro mne těžké hodnotit objektivně.
Martin Kupka (Better)

Míla KneprVlastně všechny body dávám za to srkání. Jinak mi to šustí papírem. A to jsem se polil v autě nesčetněkrát, dokonce jsem jeden čas vozil v kufru náhradní tričko a košili...
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešJak humorně ukázat náš problematický benefit (já to pil), jako že dobrou kávu, oproti situacím, se kterými to nějak neladí... V jednom commercialu si manták dělá doma kafe, nejde mu to a trvá mu to, zato jeho přítelkyně se mezitím musela oblíct, opustit ranní domácnost, dojet či dojít do rychlokafírny pro kelímek a vrátit se, aby dělala chytrou. Aha. Ve druhém se dramatizuje, že pijete-li kávu za jízdy, hrozí polití a vylití, zatímco koumák vedle nechutně srká kafe s kelímkem. Double aha! Rád bych tvůrce ujistil, že už jsem viděl mnoho politejch trulantů z kelímkáčů, víčko nevíčko. Prostě NKP.
Vilém Rubeš

Lukáš MachaníčekAutentičnost se povedla na výbornou. Kampaň je zábavná a zároveň se v ní najde každý milovník kávy.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Jiří Markvart„Kéž by existoval jednodušší způsob, jak otevřít mléko…“ Insight s neexistujícím problémem, ale jinak celkem hezky natočená reklama.
Jiří Markvart (Story tlrs)

Marek NieslanikK samotným příběhům bych sice měl pár výhrad, ale vem je čert. Je to příjemně natočené, dobře odehrané a srkání je boží. Jednoduchá situace, krátká stopáž, zpráva předána. Víc po ránu nepotřebuju.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Jan Pacas (Media Age)Jednoduchá premisa a vtipné situace, se kterými se jako oficiální kávový barbar dokážu plně ztotožnit. Tohle bude na cílovku, která chce prostě jen rychlý kafe, fungovat.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováKdyž pominu fakt, že se to kafe fakt nedá pít, tak není to na Mekáček trošku usedlý spot? Na to, že jsou to lidi po ránu bez kafe, tak hipster nevypadá dvakrát vytočeně, když se mu kafe rozsype všude, a řidič v autě má evidentně hroší kůži a horký kafe z termosky ho nepálí. Chtělo by to dodat víc emocí a dotáhnout. Ale jakože not great, not terrible.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Michaela DvořákováTady asi nemám moc co dodat. Cílovku vystihli naprosto přesně, sama se v tom úplně vidím! Asi i proto mě ta samotná pointa tak pobavila. Jednoduchý, vtipný – dobrá práce!
Michaela Dvořáková (Katedra marketingu FPH VŠE)

Alžbeta GburíkováVtipné, jasné, pochopiteľné. Spracovanie videí by teda mohlo ísť trošku viac do extrému. Ale v rozhlase to na mňa funguje.
Alžbeta Gburíková (Gen)

Jan ŘebíčekReálně se to takhle děje. Tak proč to nezvědomit i dalším potenciálním zákazníkům?
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

2. Mladí zpívají o Škodě Felicii

Agentura Socialsharks představila kampaň pro automobilku Škoda, která oslavuje model Škoda Felicia z devadesátých let. Uživatelé sociální sítě TikTok začali vyjadřovat svůj zájem o návrat tohoto vozidla, a tak vznikla nová píseň a videoklip, který má oslavit nejen automobil, ale i éru devadesátek. Generace Z na TikToku projevila živý zájem o toto vozidlo, které se vyrábělo před tím, než se narodili. Na to zareagovala digitální a kreativní agentura Socialsharks. Píseň napsal Tomáš Dvořák, creative copywriter Socialsharks a vystudovaný textař, který také píše texty pro dětské hudební duo Karol a Kvído. Hlasem a tváří této taneční skladby se stala česká zpěvačka a influencerka Natálie Bagárová. Videoklip k písni zahrnuje reálné fotografie od milovníků Škoda Felicia, získané z výzvy na Facebooku. „V komparzu se objeví žlutý model Škoda Felicia Fun a k zahlédnutí bude i unikát - edice Blue Sky s elektricky stahovatelným plátěným dílem střechy, který se v Česku nikdy oficiálně neprodával,“ dodává Daniel Krásný, kreativní ředitel Socialsharks.

Iva Hadj MoussaTohle se mi hrozně těžko posuzuje, protože nejsem cílovka. K Felicii mám každopádně nostalgický vztah, protože ji měl můj první kluk. Text songu není špatný, přestože některé obraty jsou malinko na sílu: možná by rýmy nemusely být tolik o autě, ale spíš o nějakém životním pocitu nebo postoji. Celkově je to ale fajn a samotnou mě bude zajímat, jak s tím tiktoková generace naloží.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filip HuněkŠkoda Felicia pro Generaci Z. Když je někde nápad a nebojíte se ho zrealizovat, tak dostanete pecku, na kterou se docela příjemně kouká.
Filip Huněk (Actum Digital)

Amila HrustićFelicia je ikonický model, ke kterému mají lidé v Čechách evidentně dodnes vztah. Reagovat takto na poptávku na sociálních sítích je dobrý nápad. I když mnoha lidem může exekuce připadat cringe, věřím, že kampaň může pomoct posílit brand sentiment.
Amila Hrustić

Ondřej SoučekSong nehodnotim, ale vizuálně nuda. A přitom devadesátky toho nabízej tolik...
Ondřej Souček

Pavel JechortMilé to je, to zas jo. Koncept a produkce fajn. Trochu přemýšlím, co s tím jako dál, ale už jen emoce a značka je vlastně dobrý výsledek. Teď ještě překovat do něčeho koksovatelného.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Petr LaštovkaPísnička, no. Prej je ta holka ze silnýho ročníku, kdy můj fotr nosil jenom chmýří. Voe, tvoje bába měla v tu dobu chmýří! Mýmu fotrovi nebudeš říkat fotr, jasný! Nevim. Mám vlastní zkušenost s Felícií, kterou jsem nikdy nevyslovoval felicija, ale felicije, a slyšel na ní tolik nadávek, že chci novou generaci spíš varovat. Ve stejnou dobu vyráběla konkurence lepší a hezčí auta. Ale co, hlavně, že vzpomínáme. Tak já radši vzpomínám na tu první Felicii Cabrio, která teda skutečně jezdila, když měl můj fotr chmýří.
Petr Laštovka na drátě

Markéta TomanováSprávně vychytaný trend i influencerka, klip je pěkný, písnička se asi zrovna mně líbit nemusí, ale objektivně hezká práce. Škoda, že nevíme, jak se s ní - speciálně na TikToku - bude pracovat dál. Jestli to totiž nakonec bude fungovat, se nakonec rozhodne hlavně tam.
Markéta Tomanová (WOO)

Michal NovákFelicie, no to je super kára, nejlepší fára jsou felicie... Pokondři to věděli už tenkrát. Pak na čas zmizela z našich silnic i srdci... stále však hrdá a svá..., aby ji teď objevila tiktoková generace a vrátila mezi nás. Stejně jako mrkváče a ledvinku. Kruh se uzavírá.
Michal Novák (Czech Promotion)

Petr LesenskýNa reklamní song to má dost dobrý zvuk a líbí se mi i návrat do devadesátek, které teď u mladých trendují jako „retro“ období.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Martin KupkaPěkné, ale strategický význam v tom moc nevidím.. Více by mohl reklamní remake Felicie chytnout nostalgicky za srdce Husákovy děti či jejich rodiče, ale asi ne na TikToku. Produkčně fajn a aspoň to trochu nabourá automotive reklamní stereotypy.
Martin Kupka (Better)

Míla KneprHele, já se fakt moc snažil... Mladé děvče zpívá o pocitech boomera, s nimiž vzpomíná na třicet let starou feldu. Nechápu, ale vůbec. Ale možné, že teď mladí ujíždějí na retro autech z devadesátek, a že se chystá nějaký cool event s Feliciemi.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešJe krásné, když má značka takové možnosti, že může obsloužit i hodně subsegmentární cílovou skupinu. A sentiment starých modelů funguje, snad kromě toho případu, když se jistý jihokorejský brand rozhodl zdůraznit, že ve všech pouštích světa léta jezdí jeho osvědčené terénní držáky. Jezdily, jenže většinou s umně namontovanými kulomety na korbičce... To tady nehrozí. Nicméně nemohu se ubránit starému povzdechu „to muselo dát práce a přitom…“
Vilém Rubeš

Lukáš MachaníčekPro milovníky feldy hezké zavzpomínání. Song je chytlavý, ale to je tak asi všechno. Nějak nevidím reálné využití. K pobavení ale super.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Jiří MarkvartTakový Aquababes, ale míň bizár. Je to všechno hezky zpracovaný, jen je to reklama na auto, které se nedá koupit, pro generaci, která si auto koupit nemůže dovolit.
Jiří Markvart (Story tlrs)

Marek NieslanikO fous horší, než Těžkej Pokondr, ale jinak bych to normálně hrál v klubech.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Jan Pacas (Media Age)Devadesátkový feeling i virální potenciál tu je. I když se téma podle mě dalo podojit ještě o trochu víc.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováKomunikace Škodovky na TikToku je dlouhodobě jedna z nejlepších, které české značky nabízí... ale proč k super nápadu s Felicií dali Natálii Bagárovou, která je známá tím, že víc obsahu tvoří spolupráce než něco vlastního? Tuhle otázku si pokládám od prvního zhlédnutí. A Felicie od Těžkýho Pokondru mě baví o kousek víc...
Michaela Luňáčková (Cognito)

Michaela DvořákováZa mě skvělé! Povedené zpracování s nostalgickým nádechem, ale v moderním kabátě! Líbí se mi, že téma přišlo přímo od cílovky a Škodovka na to dokázala takto zareagovat. Doopravdy asi trefili jazyk Gen Z, čemuž odpovídají i čísla a pozitivní sentimenty v komentářích na YouTube.
Michaela Dvořáková (Katedra marketingu FPH VŠE)

Alžbeta GburíkováS Feli sa skvěle felí! Myšlienka nie je extrémne inovatívna, no funguje komplexne. Najviac cením, že Škoda sa chce s cieľovkou baviť a odpovedá jej. A budovanie brandu pre mladých sa im strategicky tiež určite hodí!
Alžbeta Gburíková (Gen)

Jan ŘebíčekJaktože to není trapný?! Pustit se do songu a ještě pro Gen Z, to chce fakt odvahu. A cit.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

3. Heureka má nový koncept s novým vizuálem

Jeden z vizuálů v novém stylu Heureky

Jeden z vizuálů v novém stylu Heureky

Provozovatel cenových srovnávačů Heureka Group zavádí jednotný vizuální styl a komunikaci ve všech zemích, v nichž působí. Všechny společnosti ze skupiny dostanou nová loga, design a komunikační styl pro oblast B2C i B2B. Heureka Group zároveň představila nový koncept Vybírej úžasně!, který má poskytovat komplexní informace o produktech, uživatelské recenze a nabídky od renomovaných prodejců. „Kampaň Vybírej úžasně! se zrodila z touhy změnit chování uživatelů ve světě, ve kterém musí spotřebitel každý den dělat mnoho rozhodnutí, což je velmi stresující,“ uvedl Leo Savage z agentury Planetary, která na změně identity a komunikačního stylu spolupracovala. Nový koncept zohledňuje zjištění z průzkumu Heureky, že pro mnoho uživatelů je zásadní překážkou při nakupování rozhodovací paralýza. „Provozovat různé značky na tolika trzích, kdy každá má svůj jedinečný způsob komunikace a identity, se ukázalo jako dlouhodobě neudržitelné, zejména pokud chceme působit v mezinárodním měřítku. Stále silněji jsme cítili potřebu značku a celkový styl sjednotit,“ vysvětluje Jiří Struk, group head of brand marketing Heureky. „Změna nám pomůže komunikovat efektivněji a intenzivněji, a je zároveň prvním krokem dlouhodobé konsolidace.“

Iva Hadj MoussaVysloveně se mi líbí vizuály, spot je srozumitelný a pěkně „odsejpá“. Nemám moc ráda, když herci v reklamách používají taková ta přehnaná gesta jakože „wow“, ale sem to sedí.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filip HuněkRedesign neurazí, a spíš přesvědčí přesvědčené. Komunikační linka je ale hravá a ještě se ukáže, jestli jde tento přední srovnávač cen správnou cestou. V byznysu rozhodně ano.
Filip Huněk (Actum Digital)

Amila HrustićŠkoda, že ze zaslaných podkladů nelze posoudit šíři nového vizuálního stylu. Co se týče kampaně samotné, písnička je chytlavá a insight je jasný. Chápu záměr dynamického claimu, ale jsem zvědavá jak se s ním bude pracovat dlouhodobě –⁠ například „choose musically“ už trochu drhne.
Amila Hrustić

Ondřej SoučekPro mě žádná nová informace, čekám na AI asistenta Heureky.
Ondřej Souček

Pavel JechortKonečně zas něco, co jde po insightu a nabízí RTB. Akorát mi tam přišla odfláknutá koncovka, kde bych čekal krátké vysvětlení, proč mi tady nehrozí přehlcení mozku, a místo toho dostanu jen floskule typu „vybírej chytře“.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Petr LaštovkaMám nějakou rozhodovací paralýzu, jestli jo, nebo ne.
Petr Laštovka na drátě

Markéta TomanováTady se potkává skvělý insight, který odpovídá na hlavní benefit služby, a ještě je to dobře natočené. Úplně cítím, jak jsou ti lidé pod tlakem... a pak nejsou. Uf.
Markéta Tomanová (WOO)

Michal NovákMusím říct, že Upřímné recenze mě bavily víc. Onou kampaní se Heureka asi poprvé zařízla do našich hlav jako svébytná značka. Tohle vychází z insightu mnohem fádnějšího, a nejsem si jist, že prosté sdělení „na internetu je hodně věcí, tak jsme vám je setřídili“ bude stačit, proti všem Alzám a boschím e-shopům...
Michal Novák (Czech Promotion)

Petr LesenskýEmoce z toho cítím, ale o službě se toho moc nedozvím. Srovnávat ceny umí kdekdo.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Martin KupkaJsem rád, že i přes výrazný zásah některé prvky brandové symboliky zůstaly. Vykřičník je osvědčený symbol, zkrácení na „h“ také dává smysl. Sice na mne celé provedení působí trochu „levně“, ale špatné to není.
Martin Kupka (Better)

Míla KneprRozumím nastolené paralýze z výběru. Ale pokud je řešením Heureka s miliony nabídek, tak mi to úplně nedocvakává. Ale stylem je to dost exaltované, takže asi toho třeba možná někdo všimne.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešKdybych dostal jednu jedinou cihlu pokaždé, když vidím názorný commercial, jak si chudáčci nemohou vybrat z miliard nabídek, ale ejhle, je řešení, my ti s tím pomůžeme, tak už jsem si postavil hrad, že kam se hrabou Tomiovy roury! Poprvé jsem to snad viděl ještě před koncem minulého tisíciletí. A už tehdy edukovali, že máte vyhledávací chlívek a tam to, co hledáte, napíšete, protože to prostě spotřebitel dozajista neví. A baví mě detail –⁠ hrozba jsou tuny výsledků, odpovědí jsou miliony nabídek na jednom místě. Miliony, nikoli ten jeden ideální výsledek pro mě. Chápu, že chtěli vyjádřit, že volba je na spotřebiteli, ale pro mě výběr z milionů není méně děsivější než z miliard. Takový malý nedomyšlený sémantický rozdíl.
Vilém Rubeš

Lukáš MachaníčekÚderné a jasné sdělení, které má drive. Zvolený komunikační styl je zvládnutý na výbornou. Heureka tímto směrem dospěla a působí profesionálněji.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Jiří MarkvartPoctivě to říká, co má. Rebranding Heureky se mi líbí. Jen bych volil chytřejší wording – nepřijde mi šťastné chlubit se „miliony nabídek“ ve spotu, který si utahuje z rozhodovací paralýzy.
Jiří Markvart (Story tlrs)

Marek NieslanikJá vám nevím. Má to moderní šmrnc, což se k podobným službám hodí. Ale zároveň jsem i já, mileniál, měl chuť od online nakupování utéct zpátky do kamenné prodejny, kde bude hodný pan prodavač a poradí. Každopádně anglická verze copy mě baví a myslím, že jako dlouhodobý mezinárodní koncept to není špatné.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Jan Pacas (Media Age)Branding přes symbol vykřičníku je fajn, stejně jako odvážný slogan Vybírej úžasně! Převedení insightu do kreativy za mě ale trochu pokulhává. Příslib tisíců e-shopů a milionů nabídek ve mně totiž vyvolá přesně tu rozhodovací paralýzu, se kterou chce Heureka bojovat.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováChápu posun k univerzálnímu mezinárodnímu řešení, ale musím se ptát... je to dobrý krok vzdát se Vyheurekuj si to? Zajímalo by mě, zda si na to Heureka v Česku udělá průzkum. Co si mám představit pod Vybírej úžasně? Nevím. Naopak mě baví zakomponování vykřičníků do bannerů a hra „choose xxx“ s konkrétními produkty/kategoriemi. Ale i tady by mě zajímalo, jak pojmou český překlad. Přece jen je angličtina na tyhle věci zvučnější.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Michaela DvořákováJednoduchá message, skvěle odkomunikovaná. Video má energii, dobrý spád. Za mě skvělá práce!
Michaela Dvořáková (Katedra marketingu FPH VŠE)

Alžbeta GburíkováRozhodovacia paralýza ma baví. Akurát mi chýba jasná argumentácia toho, prečo je práve Heureka to, čo mi pomôže. A to tam bohužiaľ nie je. Chýba heuréka moment. Samotný rebrand ma ale baví.
Alžbeta Gburíková (Gen)

Jan ŘebíčekTady šlo spíš o naprosto správné strategické rozhodnutí sjednotit značky a jednoduše popsat, k čemu Heureka je, než o nějakou urputnou kreativu.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

4. Centropol má první kampaň od Ogilvy

Klíčový vizuál kampaně Centropolu

Klíčový vizuál kampaně Centropolu

Dodavatel energií Centropol spustil podzimní televizní kampaň a společně s ní představuje novou tvář značky. Dlouhobě má její komunikaci provázet sympatická a energická postava, aby zákazníkům pomohla lépe pochopit svět energetiky a mít elektřinu a plyn za dlouhodobě nižší ceny. Kreativa a strategie dlouhodobého komunikačního konceptu vznikla ve spolupráci s agenturou Ogilvy, s níž Centropol spolupracuje od letošního června. Kampaň je nasazena od začátku října v televizionline a v zákaznických centrech v tištěných i digitálních formátech. Základ kampaně tvoří třicetivteřinový televzní image spot, který v polovině října vystřídala jeho zkrácená dvacetivteřinová taktická verze. „V novém komunikačním konceptu pracujeme s personalizovanou podobou značky. Ve společné domácnosti tatínka a jeho dcery se tentokrát setkáváme i s novou postavou. Ta zosobňuje přítomnost jinak nehmatatelného dodavatele energií a symbolizuje práci každého z nás v Centropolu. V neposlední řadě nám pomáhá komunikovat hodnoty, na nichž naše společnost stojí,“ prohlašuje Michal Červenka, marketingový manažer Centropolu. Jedním z prvních úkolů v rámci spolupráce Centropolu s Ogilvy bylo právě vytvoření dlouhodobého kreativního a strategického konceptu s cílem zvýšit povědomí o značce a její zvažování a posílit vnímání image Centropolu v souladu s jeho hlavními hodnotami, kterými jsou lidskost, férovost a přátelské prostředí.

Iva Hadj MoussaInterakce otce a dcery fungují hezky. Muž-lampa je malinko creepy, ale celkově to hodnotím jako podařenou práci, která má v sobě sympatickou lehkost a díky gradingu i pocit útulnosti a tepla.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filip HuněkNovou tváří kampaně je seriózní mluvící hlava, které zákazníkům v nejistých časech dodává jistotu, kterou tolik potřebují. Hmmmm, no, nic nového pod sluncem.
Filip Huněk (Actum Digital)

Amila HrustićKampaně pro energetické společnosti, které využívají dvojsmysl ve slově „energie“, už začínají být trochu déjà vu. Spot ale má pár vtipných momentů.
Amila Hrustić

Ondřej SoučekNejvětší vzrůšo na této kampani je citlivě vybraná old school elevator music. A upřímně řečeno, kdyby na mě tenhle týpek ráno nastoupil s touto hláškou, mrsknu po něm lampičku.
Ondřej Souček

Pavel JechortCiwe to jsme tu měli nedávno a už je to tu zas. Fakt tam nemáte jedinou konkrétní nabídku, kterou byste potěšili mozek potenciálního klienta? Opravdu jde mluvit jen o férových nabídkách a slibovat úspory? Se produktové oddělení moc nevytáhlo, když se dělal brief.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Petr LaštovkaA zhasínat bude kdo? Medvídek? A vysvětlili jste mu, že teď budete mít v kvartýru lítajícího pána, o kterýho se budete opírat? Tak člověk si zvykne na všechno...
Petr Laštovka na drátě

Markéta TomanováLíbí se mi, že i když se znova koukáme na „typické situace ze života obyčejné rodiny“, spot je celkem zábavný a pan Centropol schovaný ve spotřebičích působí sympaticky. Neříká ale bohužel nic nového a brand claim Dodavatel, o kterého se můžete opřít je na claim trochu obyčejná věta.
Markéta Tomanová (WOO)

Michal NovákUrčitě posun od předchozího spotu, který byl vystavěn dost negativně. Vsadím se, že přesně to vyšlo z trackingu a logickou (přestože poněkud otřepanou) reakcí je sympaťák v obleku jako tvář značky, „o kterou se můžete opřít“. Snad si to lidé nespletou mezi všemi těmi reklamními sympaťáky, kteří nabízejí možnost k opření...
Michal Novák (Czech Promotion)

Petr LesenskýPůsobí to poměrně sympaticky, ale nic mi ze spotu neutkvělo. Je fajn, když v reklamě nikdo nehuláká, ale tenhle rodinný klídek je možná až příliš nuda.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Martin KupkaPříjemná komunikace, která rozhodně podpoří růst důvěryhodnosti brandu. Posun do korporátnosti kdysi alternativního hráče je sice víc než silný, ale rozumím taktice.
Martin Kupka (Better)

Míla KneprNeurazí, nenadchne. S ohledem na pověsti o vzniku dřívějších kampaní pro Centropol je tahle kampaň ale majstrštyk. Jak říkávala moje babička: kousek po kousku, a ono to půjde.
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešVšechny tisíckrát omleté banály v novém remixu. Ten pán je tváří čeho? Značky? A ona tam nějaká byla? Já viděl jen logo. NKP, NKP, NKP!
Vilém Rubeš

Lukáš MachaníčekChválím komunikační linku, kterou bude znázorňovat persona. Zákazníkům to snad půjde naproti a z pozice značky je to určitě krok správným směrem.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Jiří MarkvartTo je tak hloupý a přitažený za vlasy, že to mezi ostatními reklamami na energie nádherně vyniká. Miluju to.
Jiří Markvart (Story tlrs)

Marek NieslanikJe fajn, že koncept pokračuje s původními herci, ale nový spíkr mě tam vyloženě ruší. Umím si představit, že v prezce to vypadalo dobře, ale realita je trošku nuda.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Jan Pacas (Media Age)Mladá sympatická tvář funguje Air Bank, tak to vyzkoušíme u Centropolu? No, když dva dělají totéž, není to totéž. Vizuálně sice spot působí dobře, protagonistovi ale chybí charisma a drajv, aby to celé utáhl.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováOčekávaný standard, který je ale jednoduše zaměnitelný a platil by v podstatě pro každého dodavatele energií. Uvidíme, kam tuhle vlaštovku Centropol rozvine dál.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Michaela DvořákováHmmm… Vizuálně se mi to líbí, jako koncept mi to dává smysl. Avšak téma se mi zdá generické a lehce zaměnitelné za další konkurenční kampaně. Největší riziko vidím v tom, zda je komunikace brandu natolik silná, aby si ji zákazník spojil s Centropolem. V kampani mi chybí atributy značky a reasons to believe...
Michaela Dvořáková (Katedra marketingu FPH VŠE)

Alžbeta GburíkováCentropol ako ľudský dodavateľ mi príde ako jasná message. Škoda len, že humoru holčičky tam nie je viac. Ten mi príde na inak generickej kampani, najpríjemnejší.
Alžbeta Gburíková (Gen)

Jan ŘebíčekVíc mě od Centropolu bavily předcházející kampaně. Co ale musím vyzdvihnout, je neustále se zlepšující branding ve videích –⁠ od prvního spotu, kde téměř nebylo logo, až po pana Centropola, který logo dokonce kreslí.
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

5. Loterii Korunka propaguje raketa

Bigboard loterie Korunka

Bigboard loterie Korunka

Nová kampaň Hrajte o Raketu od Loterie Korunka láká na novou maximální výhru 50 milionů Kč. „Novou kampaní chceme podpořit celkovou znalost hry Korunka Dvacet za 20,- a upozornit na jednu z nejvyšších výher, o kterou si můžete v tuzemské loterii zahrát,“ říká Luboš Maxa z marketingu Korunky. Jako symbol kampaně byla zvolená raketa, což vyjadřuje nový reklamní spot od agentury BeefBrothers, s níž Loterie Korunka dlouhodobě spolupracuje. Spot kombinuje prvky původního brandového videa s animovanými sekvencemi, zobrazujícími vzlet rakety a hráčova letu do vesmíru. Celý spot provází voiceover v podání herce Tomáše Juřičky. Kampaň je k vidění v televizi, na venkovních reklamních plochách, v tisku a na internetu. Televizní spoty běží na všech hlavních stanicích a venkovní reklama míří na velké plochy po celé republice, ve veřejné dopravě i na digitálních panelech v pražském metru. 

Iva Hadj MoussaJe to výrazné a milovníky sázení to asi zaujme, animace se povedla. Létající osoby „s povznášejícím pocitem“ mi přijdou opravdu hodně doslovné. Až moc.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filip HuněkTenhle devadesátkový styl létajících lidí mě v tomto případě nějak zvlášť nesednul. Za kampaní je zjevně hodně práce a řemeslně je to odpracované. Ale proč takové retro?
Filip Huněk (Actum Digital)

Amila HrustićAsi to říká to, co má. Možná by k celkově odlehčené tonalitě spotu pomohlo trochu méně hardsellové podání od spíkra.
Amila Hrustić

Ondřej SoučekJá mam v těch číslech trochu nepořádek. Jdu do trafiky a co jim řeknu? Připomíná mi to Felixe Holzmanna a jeho scénku s koupí lístků na filmy V sobotu večer, v neděli ránoVčera, dnes a zítra.
Ondřej Souček

Pavel JechortMám pokušení říct, že to je jebka. Jenže nakonec si myslim, že tam je vše, co oko sázkaře spolehlivě zachytí a mozek zpracuje. Takže jo. Umění nepatří všude.
Pavel Jechort (Axa Partners)

Petr LaštovkaJako, má to pěkně vystřiženou tu raketu, jako z papíru, viď. A pak pro tyhlety tiktokáře, co volají po felině, hlas tohohle pána zase já znám z Kouzelný školky, víš? Nevíš!
Petr Laštovka na drátě

Markéta TomanováChápu, že tady se koncept s velkou myšlenkou neočekává a ani nemá svoje místo. Raketa? Ok, vlastně proč ne, líbí se mi výtvarné zpracování animované části, jenom se slovními hříčkami se tu trochu tlačilo na pilu.
Markéta Tomanová (WOO)

Michal NovákKorunka na mě dřív působila trochu neuchopitelně, jako taková Sazka z Wishe. Tohle má o malinko lepší nápad a je tam cítit určitý náznak brand identity. Určitě body za Juřičku, kterého konzistentně drží. Tak ať raketa doletí co nejdále...
Michal Novák (Czech Promotion)

Petr LesenskýOpravdu doslovné ztvárnění poletujících lidí už v reklamním světě bylo dost, ale budiž. Cílem je dostat do povědomí hru Dvacet za 20,-, což se nejspíš daří.
Petr Lesenský (Lesensky.cz)

Martin KupkaChytře nechytrá reklama pro nechytré lidi.
Martin Kupka (Better)

Míla KneprPovznášející pocit a vznášející se lidé. Kreativní idea, kterou snad už viděli i ti, kteří v životě neměli televizi...
Míla Knepr (Contagious CZ)

Vilém RubešDoslovné metafory, nedržet se při zemi a povznášející pocit, dramatizováno lítajícími lidmi. Jeden si maně vzpomene, jak kdysi lezl Leoš Mareš z papundeklové krabice, když byl díky jisté loterii v balíku. To pevné přesvědčení „co spotřebitel, to blbec“ je patrné. NKP na druhou.
Vilém Rubeš

Lukáš MachaníčekHravé, zábavné a s troškou nadsázky lehce cirkusové představení od Korunky. Líbí se mi část, kdy si divák myslí, že je spot téměř u konce, a ono tomu tak není a jede se dál. Tohle se povedlo.
Lukáš Machaníček (Optimio)

Jiří MarkvartProtivnej voiceover. Víc si z toho neodnáším, protože jsem nepochopil, jak to funguje.
Jiří Markvart (Story tlrs)

Marek NieslanikTrochu nerozumím tomu hranému začátku, ale jinak není co hodnotit. Ukázali výhru, produkce byla nenáročná, prostě takový základ. Není to moc hezké, ale zároveň tam bude dobrý poměr investice a výkonu.
Marek Nieslanik (Fairy Tailors)

Jan Pacas (Media Age)Je to pořádná raketa a všichni se budou vznášet. Mě tahle komunikace plná klišé teda do vesmíru rozhodně nevystřelila.
Jan Pacas (Media Age)

Michaela LuňáčkováMéně je více, a to platí i v tomto případě. Mám se soustředit na generické logo korunky, ještě generičtější raketu, Dvacet za 20,-, bubliny v pozadí, gradient v pozadí nebo vystínované cétéáčko s gradientem? Taková levná bonboniéra ze sámošky, kde žádná volba nebude hitparáda.
Michaela Luňáčková (Cognito)

Michaela DvořákováAsi ok, zpráva doručena. Víc v tom nehledám a nevidím.
Michaela Dvořáková (Katedra marketingu FPH VŠE)

Alžbeta GburíkováVizuálne je grafika hezká, ale obsahu komunikácie veľmi nerozumiem. V tých všetkých číslach som sa nejako stratila. Nuž nie som úplne cieľovka.
Alžbeta Gburíková (Gen)

Jan ŘebíčekTak dvacet za dvacet? Nebo padesát milionů? Nebo jen korunka?
Jan Řebíček (Digital First Marketing Group)

Udělali jste novou kampaň a chcete ji také nechat ohodnotit v Reklamní katovně? Stačí vyplnit rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odeslat na ondrej@aust.cz. Rádi se na ni podíváme.

Sdílejte